Sairasta, ettei homoudesta saisi edes haluta parantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;26929607:
Sanoha nyt vielä et se oli itse Jumala joka hänet "paranti" (vain sairauksista voi parantua)....:rolleyes:

Kyllä ja homous on tietynlaista persoonallisuuden rikkinäisyyttä. Kaikilla tuntemillani homoilla on vaikeita taustoja isä- ja/tai äitisuhteessaan.

mun mielestä homoudesta saa "parantua", jos ihminen niin toivoo, mut ketään ei voi ohjata, saati pakottaa "parantumaan"

mut mua itseäni tuo sana "parantua" lähinnä huvittaa, jos ihminen ei ole tyytyväinen siihen miten tällä hetkellä elämäänsä elää, ei siitä tarvitse "parantua" vaan muuttaa sitä elämää.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="vieras";26929461]Minäkin tunnen tuollaisen homon :) Uskonnollinen tausta, perheen painostus ja häpeä siitä, että sanotaan sairaaksi sai aikaan "parantumisen". Naimisiin, lapsia ja sitten käydään salaa homobaarissa pokaamassa miehiä. Ihana elämä <3[/QUOTE]

"tuollaisen"? Tämä minun ystäväni ei ole tuollainen. Hän elää elämänsä ihaninta aikaa. Ja se on varmasti hyvin vaikea ymmärtää :heart:

[QUOTE="juu";26929691]Kyllä ja homous on tietynlaista persoonallisuuden rikkinäisyyttä. Kaikilla tuntemillani homoilla on vaikeita taustoja isä- ja/tai äitisuhteessaan.[/QUOTE]

Just just....:laugh: illan komediaketju...

[QUOTE="juu";26929691]Kyllä ja homous on tietynlaista persoonallisuuden rikkinäisyyttä. Kaikilla tuntemillani homoilla on vaikeita taustoja isä- ja/tai äitisuhteessaan.[/QUOTE]

Eiks kaikilla ihmisillä ole....?

Mutta ihan voin kertoa, että homous ei ole trauma eikä se johdu äidistä ja isästä. Se on. Ja se on fakta. Pitääkö tämäkin kertoa jollekin vielä vuonna 2012?

• Tykkää
Reactions: tägi ja Dongxi
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26929699:
mun mielestä homoudesta saa "parantua", jos ihminen niin toivoo, mut ketään ei voi ohjata, saati pakottaa "parantumaan"

mut mua itseäni tuo sana "parantua" lähinnä huvittaa, jos ihminen ei ole tyytyväinen siihen miten tällä hetkellä elämäänsä elää, ei siitä tarvitse "parantua" vaan muuttaa sitä elämää.

No miksi sitten homouteen kannustetaan ja jopa tässäkin ketjussa painostetaan?

[QUOTE="vieras";26929529]Se kun ei ole sairaus, luulis sinunkin tietävän vaan ei :( 'Mitäpä ne aseksuaalit muutenkaan tajuaa.[/QUOTE]

Kyllä nuo molemmat ovat sen luokan sairauksia, että lääkäriltä pitää hakea resepti jotta saa lääkkeitä ja jos ei lääkkeet auta niin leikataa. Sairauksia kaikki.

Tunnetko paljonkin homoseksuaaleja? Niin paljon, että voit tehdä yleistäviä johtopäätöksiä? Minua kiinnostaisi kovasti tietää millainen on "otantasi". Millaisia vaikeita taustoja heillä on? Onko tällaisia vaikeita taustoja heteroilla?

Minun on kyllä vaikea nähdä mitään yhteyttä vaikean lapsuuden ja homoseksuaalisuuden välillä. Monella heterolla on ollut vaikea lapsuus, kuten minulla. Enkä todellakaan koe olevani terve tai eheä ihminen. Miksi en ole homoseksuaali?

[QUOTE="juu";26929728]No miksi sitten homouteen kannustetaan ja jopa tässäkin ketjussa painostetaan?[/QUOTE]

ööööö..mistä sä sellaista sait päähäs?

ihmiset ehkä kannustaa toisia ihmisiä olemaan rehellisiä itselleen ja olemaan sitä mitä ovat, oli se sit hetero tai homo.

[QUOTE="vee";26929727]Eiks kaikilla ihmisillä ole....?

Mutta ihan voin kertoa, että homous ei ole trauma eikä se johdu äidistä ja isästä. Se on. Ja se on fakta. Pitääkö tämäkin kertoa jollekin vielä vuonna 2012?[/QUOTE]

Mikä tässä vuodessa 2012 on niin hienoa, että sitä pitää toistella? Ajattetko, että nyt v 2012 olisimme jotenkin fiksumpia kuin aiemmin? Kyllä nykyihminen on melkoisen aivopesty, kovinkaan paljon mitään uusia innovaatioita ei nykysin synny, jos ajatellaan entisaikojen keksintöjä ja oivalluksia ;). Mihin perustat väitteesi?

[QUOTE="juu";26929728]No miksi sitten homouteen kannustetaan ja jopa tässäkin ketjussa painostetaan?[/QUOTE]

Miten kannustetaan? Miten jopa panostetaan? Ketä painostetaan?

Siis "vissiin" vai oletko kuullut tällaista kielenkäyttöä itse jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn :)

Kyllä olen kuullut. :)

Minua itseäni on sanottu homofobiseksi rasistiksi, koska "en hyväksy jotain tiettyä ryhmää". *pyörittelee silmiään*

Ja minä kun en ole missään sanonut, ettenkö homoja "hyväksyisi", olen vain sanonut olevani sitä mieltä, että homoudestaKIN voi päästä eroon niin halutessaan.

Yksikään kommentoija ei ole tässä ketjussa kannustanut saati painostanut homoseksuaalisuuteen tässä ketjussa. Sen sijaan useimmat ovat sitä mieltä, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä siitä ole mitään tarvetta "parantua". Hyväksyminen ja painostaminen ovat kaksi hyvin erilaista asiaa.

Useimmat tänne kirjoittavat ovat varmaankin heteroita, jotka eivät yritä muuttaa omaa, tai kenenkään muun, seksuaalisuutta. Useimmat ovat varmasti myös sitä mieltä, että homoseksuaalit kokevat paljon vähenksyntää ja syrjintää, jopa oman perheen taholta, eikä heidän elämänsä ole helppoa.

[QUOTE="vieras";26929744]Tunnetko paljonkin homoseksuaaleja? Niin paljon, että voit tehdä yleistäviä johtopäätöksiä? Minua kiinnostaisi kovasti tietää millainen on "otantasi". Millaisia vaikeita taustoja heillä on? Onko tällaisia vaikeita taustoja heteroilla?

Minun on kyllä vaikea nähdä mitään yhteyttä vaikean lapsuuden ja homoseksuaalisuuden välillä. Monella heterolla on ollut vaikea lapsuus, kuten minulla. Enkä todellakaan koe olevani terve tai eheä ihminen. Miksi en ole homoseksuaali?[/QUOTE]

Traumat voivat kulminoitua seksuaalisuuden alueelle. Tunnen aika paljon homoseksuaaleja ja heistä pari on eheytynyt heteroiksi. Heidän taustojaan en tässä yhteydessä ala pohtimaan sen syvemmin enkä koe että mulla on siihen oikeuttakaan, mutta on syviä haavoja.

Kaikilta löytyy joku trauma kun riittävän syvältä kaivelee.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="juu";26929763]Mikä tässä vuodessa 2012 on niin hienoa, että sitä pitää toistella? Ajattetko, että nyt v 2012 olisimme jotenkin fiksumpia kuin aiemmin? Kyllä nykyihminen on melkoisen aivopesty, kovinkaan paljon mitään uusia innovaatioita ei nykysin synny, jos ajatellaan entisaikojen keksintöjä ja oivalluksia ;). Mihin perustat väitteesi?[/QUOTE]

Perustan väitteeni useisiin kansanvälisiin tutkimuksiin homoseksuaalisuudesta. Vuonna 2012 voisi kuvitella kaikkien ihmisten tietävän, että esim. homous ei ole sairaus, koska se on poistettu sairausluokituksesta Suomessakin (tosin hävettävän myöhään) jo n. 30 vuotta sitten....

[QUOTE="vieras";26929687]Miksi sää kiertelet ja kaartelet? Kerro nyt vaan, miten se homous ja rasismi liittyvät yhteen - ja siis ilmeisesti homot ovat niitä rasisteja vai miten....?[/QUOTE]

Mitähän mä oon tässä kierrelly ja kaarrellu? :D

Edelleenkään, mun mielestä ne ei liity millään tavalla yhteen, sen sijaan "homojen kannattajat", jos näin voi sanoa, ovat sanoneet mun olevan rasismi, koska olen sitä mieltä, että homoudesta voi päästä eroon.

Menikö perille vai haenko rautalankaa?

[QUOTE="vieras";26929789]Yksikään kommentoija ei ole tässä ketjussa kannustanut saati painostanut homoseksuaalisuuteen tässä ketjussa. Sen sijaan useimmat ovat sitä mieltä, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä siitä ole mitään tarvetta "parantua". Hyväksyminen ja painostaminen ovat kaksi hyvin erilaista asiaa.

Useimmat tänne kirjoittavat ovat varmaankin heteroita, jotka eivät yritä muuttaa omaa, tai kenenkään muun, seksuaalisuutta. Useimmat ovat varmasti myös sitä mieltä, että homoseksuaalit kokevat paljon vähenksyntää ja syrjintää, jopa oman perheen taholta, eikä heidän elämänsä ole helppoa.[/QUOTE]

Mutta uskotko jos sanon että yleinen mielipide teilaa sen jos ja kun homo haluaa parantua? JA mitä kun homo itse sanoo parantuneensa? Voitko käsittää ja uskoa ja hyväksyä sen??? Missä tällöin on se suvaitsevaisuus?

[QUOTE="juu";26929790]Traumat voivat kulminoitua seksuaalisuuden alueelle. Tunnen aika paljon homoseksuaaleja ja heistä pari on eheytynyt heteroiksi. Heidän taustojaan en tässä yhteydessä ala pohtimaan sen syvemmin enkä koe että mulla on siihen oikeuttakaan, mutta on syviä haavoja.[/QUOTE]

Lapsuuttaan ja menneisyyttään ei voi muuttaa, joten sairastuvatkohan nämä kaksi ystävääsi homouteen joskus uudestaan?

[QUOTE="juu";26929763]Mikä tässä vuodessa 2012 on niin hienoa, että sitä pitää toistella? Ajattetko, että nyt v 2012 olisimme jotenkin fiksumpia kuin aiemmin? Kyllä nykyihminen on melkoisen aivopesty, kovinkaan paljon mitään uusia innovaatioita ei nykysin synny, jos ajatellaan entisaikojen keksintöjä ja oivalluksia ;). Mihin perustat väitteesi?[/QUOTE]

Tämä on nyt vähän OT, mutta minun on pakko historioitsijana tarttua tähän. Voisitko esittää jotain perusteita väitteillesi? Miten nykyihminen on "aivopesty"? Olivatko ihmiset ennen? Millaisia "entisaikojen" keksintöjä ja oivalluksia ovat olleet, että nykyajan innovaatiot eivät vedä vertoja? Eivätkö esimerkiksi... hmm... tietokoneet, internet ja sosiaalinen media ole nykyajan innovaatioita, jotka ovat itse asiassa mullistaneet maailman?