Mitä muut tekee lasten kanssa ulkona, kun eivät puistoile?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pienen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pienen äiti"

Vieras
Mistä mä löydän kaikki piiloutuneet vertaiset eli kotona lapsia hoitavat äidit, jotka erityisen hyvillä keleillä parveilee puistossa niin että kuhina käy, mutta muulloin ovat jossain piilossa ja puisto tyhjillään?

On nyt tosi monena päivänä saanut lykkiä puoli tuntia kiikussa vauhtia ihan ilman juttuseuraa, ei oo kivaa tällainen puistoilu :) On kokeiltu aamupäivää, iltapäivää ja alkuiltaa, ja tämä on todellakin lapsiperhealue ja puisto on alueen paras. Missä muut humppasee?!

No shoppailemassa, kävelyllä, oman pihan hiekkiksellä. Aika monet tietty menneet töihin ja lapset hoitoon joko hoitovapaan tai kesäloman loputtua.
Äitejä voi etsiä perhekahviloista(mll tai srk), avoimista päiväkodeista, srk perhekerhoista, muskarista jne

Minä olen ihmetellyt ihan samaa. Meidän naperon on ainakin PAKKO päästä ulos säässä kuin säässä, ja koskaan huonolla ilmalla puistossa ei ole muita! En kyllä keksi mitä muuta normi arki aamupäivinä voitaisiin tehdä ilman autoa.. Olisi kiva, etenkin sateessa ja harmaassa, että olisi kohtalotovereita... :)

Me ollaan jonkun verran ihan omalla pihalla, jossa lapset leikkivät hiekkalaatikolla, trampalla tai leikkimökissä. Itse saatan samalla tehdä pihatöitä tai sit leikkiä heidän kanssaan jotain.

me ollan tossa meidän kerrostalon pihassa. tai sitten liikutaan esim metsissä tai tuossa yhdellä eläintilalla käydään usein. käydään pyöräilemässä ja kävelylenkeillä.
me ollaan todella harvoin missään puistoissa.

Me ei olla puistossa koskaan, koska täällä ei sellaista ole. :(

Käymme lenkillä ja leikimme omassa pihassa. On tässä sentään kaksi keinua ja hiekkalaatikko. Ja tietty omat pallot, traktorit sun muut.

Kannattaa huomioida että huonolla ilmalla ulkoillaan lyhyemmän aikaa, esim vain puoli tuntia. Saattaa siellä puistossakin käydä ihmisiä vaikka 930-10, sitten joku toinen 10-1030, kolmas 11-1130. Ja koskaan ei oo ketään muita.. Hyvällä ilmalla kun useimmat ulkoilee sen 1,5-2h niin ees osan aikaa on yhtä aikaa muiden kanssa.

Me asutaan okt:ssa jonka ainoaksi miinuspuoleksi on nyt osoittautunut se, ettei pihalla ole yllättävää seuraa :D Mut me ei olla alueen ainoat okt-asukit, joten jotenkin toivoisin että tuonne puistoon joku muukin seuraa vailla oleva päätyisi.

Avoimet päiväkodit, vauvakerhot ja muut on koluttu, mut ulkoilu on se mihin eniten kaipaisin seuraa. Noh, ehkä sieltä harrastuksista joku syksyn mittaan tarttuu mukaan!

Ai niin ja se vielä että sateella yms tulee itelle äkkiä kylmä jos vaan seisoo paikallaan, silloin on mukavampi just käydä kävelyllä, lapsi saa pomppia lätäkössä matkanvarrella, tai niin että lapsi ajaa pyörällä ja ite hölkkää perässä jne.

Suosittelen, et pyydät niitten muitten yhteystietoja kun näet niitä, näin pystytte sopimaan joko treffit sinne puistoon tai huonolla kelillä leikkitreffit jonkun kotiin.

[QUOTE="Vieras";26961986]Ai niin ja se vielä että sateella yms tulee itelle äkkiä kylmä jos vaan seisoo paikallaan, silloin on mukavampi just käydä kävelyllä, lapsi saa pomppia lätäkössä matkanvarrella, tai niin että lapsi ajaa pyörällä ja ite hölkkää perässä jne.[/QUOTE]

Tää on varmasti totta! En osaa ajatella isompien lasten näkökulmasta. Mun muksu on vasta vähän yli 1v. joten ei juuri kävele tai pompi seurana, joten kävelyulkoilu on hänelle suht passiivista repussa tai rattaissa oleilua. Sitäkin tulee kyllä kauppareissujen yms. yhteydessä, mutta sen kun yhdistää lapsen kannalta aktiivisempaan puistohetkeen niin alkais olla päivän ulkoilut kasassa.

Ei täällä ainakaan voi varmuudella sanoa koska muitakin on puistossa. Kun aloitimme puistossa käynnin niin ensimmäiset 7kk meni niin että ehkä 6-8krt puistossa oli joitain muitakin(tällä alueella paljon lapsiperheitä ja tuo ainoa leikkipuisto).
Nyt kesän aikana välillä on ihan järkyttynyt kun puisto saattaakin olla täynnä väkeä. Ja viikko menee helposti ettei taas muita näy. Mutta eiköhän muut(kin) oleile omilla pihoillaan, meillä on vaan muodostunut tavaksi tuo puistossa käyminen. Ennen kävimme päivittäin, nyt muutaman kerran viikossa.

Mutta me muuten siis leikitään/touhutaan omalla pihalla, käydään kävelyillä jne. Jahka nuo lapset tuosta kasvaa tai tuo vauva niin ruvetaan rymyämään metsissäkin.

[QUOTE="Pioni";26962019]Lisään vielä, et kannattaa muuttaa kerrostaloon, hiton kätevää kun voi ikkunasta vakoilla koska siellä on seuraa, ei tarvii yksin kökkiä. :D[/QUOTE]

:D Tätä minä harrastan. Jos pihassa ei näy ketään, mennään vähän kauemmaksi puistoon. Jos ei sielläkään ole ketään, niin sitten on voivoi. Siellä on lapsille kuitenkin enemmän tekemistä,kuin kotipihassa, vaikka ei olisi kavereitakaan.

[QUOTE="vieras";26962022]Mamma puistoilee taaperon ja vuosikkaan kanssa, välillä heitä sylitellen, iloisena pienestä masuasukista jonka tarrasukat ovat pitäneet.[/QUOTE]

älä unoha niitä teeppareita.

Tää on varmasti totta! En osaa ajatella isompien lasten näkökulmasta. Mun muksu on vasta vähän yli 1v. joten ei juuri kävele tai pompi seurana, joten kävelyulkoilu on hänelle suht passiivista repussa tai rattaissa oleilua. Sitäkin tulee kyllä kauppareissujen yms. yhteydessä, mutta sen kun yhdistää lapsen kannalta aktiivisempaan puistohetkeen niin alkais olla päivän ulkoilut kasassa.

Missä päin asut? Mulla suunnilleen saman ikäinen muksu eikä paljon kuppikuntaan kerääntyneistä naapuiresta oo puistossa seuraa :D

2krt/pv käydään lenkillä ja sen jälkeen ollaan omalla pihalla (okt), jossa noi vuosikkaat keinuu, on hiekkalaatikolla tai muuten vaan tutkii ympäristöä. Kerran viikossa käydään perhekahvilassa, ja kerran viikossa on treffit muiden kanssa puistossa. Mut ei täälläkään puistoissa koskaan ketään oo, siks ollaankin sovittu aina päivä milloin kaikki ollaan siellä.

2krt/pv käydään lenkillä ja sen jälkeen ollaan omalla pihalla (okt), jossa noi vuosikkaat keinuu, on hiekkalaatikolla tai muuten vaan tutkii ympäristöä. Kerran viikossa käydään perhekahvilassa, ja kerran viikossa on treffit muiden kanssa puistossa. Mut ei täälläkään puistoissa koskaan ketään oo, siks ollaankin sovittu aina päivä milloin kaikki ollaan siellä.

Tällaisia puistotreffejä pitää alkaakin markkinoida :)

Yhteistyössä