Millainen on OMA talvivaatetuksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talvi tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talvi tulee

Vieras
Lapsen vaatetuksen tiedämmekin jo keskusteluista :) mutta mitä itse puet päälle kun lunta tulee? Millaiset kengät?

Itselläni on valkoinen toppatakki ja mustat toppahousut ja värikkäät asusteet. Goretex-kengät. Harkitsen Kuomia jos luvatut paukupakkaset tulevat. Harmi ettei Tepsut tee aikuisten kenkiä, ne ovat niin ihania ja hyvälaatuisia.

Mulla on torstain toppatakki, sinne tarvittaessa villapaita alle. Jalkaan jåulkoiluhousut/tuulihousut joita käytän nyttekin, talvella sitten alle kalsarit tai fleecehousut sään mukaan. Goretex-kenkiä käytän ulkoillessa nyttekin, nuo samat menee villapohjasukan kanssa loskassa loistavasti kun niissä on vähän vartta. Pakkasella käytän mokkanahkaisia teddyvuorellisia saappaita.

Mustat goretex toppahousut ja tavan toppikset. Musta-harmaat Goretex saappaat, joissa on irrotettava lampaanvuori... lämpöset :) Takkeja löytyy punanen, musta ja joku vihree-ruskee kuviollinen.
Asusteet fiiliksen mukaan löytyy iso kasa kintaita, pipoja ja kaulaliinoja / -huiveja.

Pärjää niin plussakeleillä kun paukkupakkasillakin :)

Makian parka, yksi kevyempi toppatakki (en muista merkkiä) ja Numphin villakangastakki, sekä Burtonin laskettelutakki. Yhdet toppahousut ja lisäksi kuorihousut jotka toimii lauhemmilla keleillä varsinkin rinteessä. Asusteita on vino pino erilaisia, teen paljon itse, ostettuja on lähinnä Hestran rukkaset. Villavaatteita löytyy myös useita, niin takkeja kuin damaskejakin, plus villasukat ja lapaset. Kenkien suhteen on hieman huonommin. Mulla on Ten Pointsin saappaat, El Naturalistan nilkkurit ja Camelin kengät (se malli jota on joka toisella suomalaisella aikuisella). Camelit ovat jo vanhat eivätkä todellakaan enää lämpimät, joten jotkin oikeasti pakkaskengät pitäisi hankkia. Sorellin saapikkaita olen harkinnut.

Pitkät kalsarit jos on vähänkään miinusasteita, toppatakki tieten. Ja kunnon pakkasilla voi laittaa jo toppahousut. Talvikenkiä ei vielä oo, mutta kuomat ajattelin ostaa :D

Hmm, minullakinnon kauungille ja töissäkäyntiä varten useammat nilkkurit, lisäksi nahkasaappaat, muutama erimittainen villakangastakki ja yks siistimpi toppatakki. Jotenkin kuvittelin että tässä oli kyse ulkoiluvaatteista :)

Vaatekertoja on useampiakin. Ulkoiluun "laskettelutakki" valkoinen ja v.pun sekä mustat ja beiget toppahousut. Kylmemmällä laitan polviin asti olevan mustan untuvatoppatakin. Sillä tarkenee jopa -40 asteessa, on testattu lapissa! Jalkaan reebokin thinsulate vuoratut kengät tyyliltään uggit, mut vähän siistimmät ja jopa kaupunkikelpoiset.

Asusteita on sit paljon, tosi kylmällä laitan untuvatopan kanssa "maatuskahuivin", joka on villaa ja ISO. Kyllä tarkenee. Käsiin valkoiset thinsulatevuoratut toppahanskat. Villapipoja on useampia ja tarvittaessa sinne alle toinen pipo ta kypärämyssy.

En kyllä lapsen kanssa lähtis niin kylmään, et nää kaikki kamppeet olis tarpeen :D. Mut kun talvisin on käyty lapissa ja ulkoiltu, on lämpimät vaatteet ollu tarpeen.

Musta toppatakki ja yleensä farkut jalassa, kovilla pakkasilla joskus siniset toppahousut.
Käsineet tai lapset ja kaulaliina aina, myssy tai pipo vain kovilla pakkasilla.
Saappaat tai nillkurit.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27181024:
Käyttävätkö jotkut aikuiset oikeasti Kuomia:O

Aattele! Juu täällä maalla on lunta maassa muuallakin kun tien vieressä kasassa :D Ja pakkastaki tuppaa olemaan. Kuomat lämmittää, eikä mene lumi kenkään.

feikkimokkasiinit, kovempia pakkasia varten pikkuveljeltä adoptoidut kolhot nahkasaappaat, joihin mahtuu villasukkaa reilusti väliin, laskettelutakki, pitkä villakangastakki, puolireiteen ulottuva vuoritettu nahkatakki. pipo. aina. muuten tällä tädillä on korvat ja pää niin jäässä et alkaa sattua.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27181024:
Käyttävätkö jotkut aikuiset oikeasti Kuomia:O

En käytä, mut käytän sitten kun ostan :D Mä joudun kuitenkin ulkoilemaan ipanan kanssa talvella niin mulle riittää että jalat tarkenee. Kävelymatkoilla pärjään kyllä muilla kengillä kun on kokoajan liikkeessä.

Ja käyttää ammattivalittajakin kuomia. (Tai siis käytti, sen kuomat meni rikki)

Mä siivosin juuri viime keväänä pois varastoista varmaan parikymmentä vuotta vanhoja talvitakkeja :laugh: Osa oli ihan käyttökelpoisia edelleen. Jäi noita silti muutama. Pari villakangastakkia ja pari toppista. Urheiluun käytän gore-kuoritakkia ja alla fleecejä. Toppahousuja taitaa olla kolmet. Uudet kengät ehkä tartten. Sellaset kaupunkikelpoiset.

Juuri olen yrittänyt etsiä uutta takkia ja kenkiä. Edelliset ovat jo aikansa eläneitä... Haussa sellaiset lämpimät ja käytännölliset joilla voisi ulkoilla lasten kanssa, mutta myös tyylikkäät ja siistit käytettäväksi töihin mennessä.
Todennäköisesti joku vähän pidempi takki ja nahka/mokkasaappaat.

Multa löytyy Raiskin pinkki kevyttoppatakki ja mustat toppahousut, niitä pidän paukkupakkasilla ja tytön kans ulkoillessa. Vähän lauhkeemmalle säälle löytyy fleecevuorelliset softshellhousut, takki varmaan pysyy samana. Sitten on erikseen villakangastakki, jota pidetään sit farkkujen jne kans.

Kenkinä Vikingin goretexit, ruskeet mokkaiset nilkkurit, joissa valkoinen karvareunus ja mustat mokkasaappaat.

nahkatakki ja farkut, nahkanilkkurit.nämä siis työmatkoilla.
kolmen-neljänkymmenenpakkasilla ja ulkoillessa jalassa kuomat ja miesvillasukat. violetti 5vuotta vanha toppatakki ja 10v vanhat tummansiniset haaroista paikatut toppahousut.

Yhteistyössä