Onko R-kioskeilla sellaine sääntö etteivät voi vaihtaa rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Täällä ei suostunut tossa lähiärrällä myyjä vaihtamaan rahaa, ku sanoi että peliautomaatti on sitä varten, heille on kielletty niin tekemästä.
Ei se paljo pelikonen rahanvaihtoautomaatti autoa jos viisikymppisen haluaa vaihtaa pienemmiksi kun ei se kone ei vastaanota 50e seteleitä.

Pankki vaihtaa ;)
juu varmaan lähden pankkiin parin setelin takia, kun sain automatista vain viskymppisiä. Pankki eri sunnalla, ei ihan huvittanut lähteä vain sen takai toiselle puolelle kaupunkia. Ja pankkihan ottaa tästä provision.
'
Lapsilleni olis pitänyt pienempä rahaa antaa, mutta ei sitten. Vaihdan sit pienemmäksi koulussa, kyllä koulun keittiöllä saa vaihdettua =) jos ei muuten onnistu nin maksan kahvini sillä =)

[QUOTE="vieras";27181715]Ainakin olin silloin kun olin itse siellä töissä. Ei vaihdeta muuten kuin kolikkoja pelikoneeseen jos sellaista vaihtokonetta ei ole.[/QUOTE]

mut jos ihmisellä on se 50e. kolikoille mulle ei ollut tarvetta, vaan 20 eja 10e seteleille.
mä en oo vielä nähnyt rahanvaihtokonetta mihin käy 50

juu varmaan lähden pankkiin parin setelin takia, kun sain automatista vain viskymppisiä. Pankki eri sunnalla, ei ihan huvittanut lähteä vain sen takai toiselle puolelle kaupunkia. Ja pankkihan ottaa tästä provision.
'
Lapsilleni olis pitänyt pienempä rahaa antaa, mutta ei sitten. Vaihdan sit pienemmäksi koulussa, kyllä koulun keittiöllä saa vaihdettua =) jos ei muuten onnistu nin maksan kahvini sillä =)

Nosta vastaisuudessa erilainen summa, vaikka 60 euroa, niin saat kakskymppisiä. Ei se ole R-kioskin ongelma, että pankki on ihan eri suunnalla.

• Tykkää
Reactions: papumössö
[QUOTE="vieras";27181737]Nosta vastaisuudessa erilainen summa, vaikka 60 euroa, niin saat kakskymppisiä. Ei se ole R-kioskin ongelma, että pankki on ihan eri suunnalla.[/QUOTE]

sanoinko niin?
kysyin van että onko sellainen sääntö olemassa. Kaupoissa en ole kyseisen ongelmaan törmännyt. ja nostin 100e automaatista, ikävä on etei voinut valita antaako automaatti se viiskymppisinä tai kakskymppisinä. Usein olen saanut koko summan 20eseteleinäkin.

sanoinko niin?
kysyin van että onko sellainen sääntö olemassa. Kaupoissa en ole kyseisen ongelmaan törmännyt. ja nostin 100e automaatista, ikävä on etei voinut valita antaako automaatti se viiskymppisinä tai kakskymppisinä. Usein olen saanut koko summan 20eseteleinäkin.

Äh, oletko koskaan ikinä milloinkaan sanonut mihinkään vinkkiin, että kiitos, kiva kun kerroit? Vinkkini tarkoitus oli auttaa sinua. Jos tiesit etukäteen, että tarvit tietyn kokoisia seteleitä (siis kaksikymppisiä, eikö niin?), niin tuolla tapaa nostamalla olisit niitä saanut. Kymppejä ei automaateista saa, vaikka seisoisi päällään, mutta nostamalla vaikka sen 60 euroa, saa aina kaksikymppisiä. Ja jos tarvitse enemmän kuin 60 euroa, siihenkin löytyy konsti, nostat kaksi kertaa 60 euroa.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Kyllä hyvin monissa paikoissa on sääntö, ettei rahaa vaihdeta, myös ihan tavallisissa kaupoissa. Kassan avaaminen ns. turhaan on riski. ja niiltä kioskeilta / kaupoilta voi loppua vaihtorahat, mikäli vaihtavat seteleitä.

Oon vaihtanut r-kioskilla kyllä rahaa,kun olen töihin tarvinnut eikä ole nikotellut myyjä yhtään. Pankissa normaalisti vaihdetaan, mutta joskus tulee yllättävä tarve ja pankkiin tarvii tilata ne vaihtorahat etukäteen. :/

Vaihtokassat yritetään pitää mahdollisimman pieninä , ryöstöjen varalta ja nykyään suurin osa käyttää korttia maksaessaan joten tarvetta ei ole pitää isoa vaihtokassaa. Parantaa myös yksin työskentelevien turvallisuutta kun on yleisesti tiedossa ettei ole paljoa rahaa kassassa.
Kiskat ja kaupat eivät ole rahanvaihtopaikkoja :(

ja mie olen töissä keskisuuren kaupungin keskisuuressa ruokakaupassa ja meillä ei vaihdeta rahaa. viime vuonna oli useita rahanvaihtovilppi yrityksiä, tosin ulkomaalaisten taholta, että halutaan vaihtaa rahaa mutta kun kassa laskee rahoja ei enää halutakaan ja sit yritetään saada kassa sekaisin ja liian isot rahat itselle.

JA TÄMÄ ON IHAN RUOKAKAUPASSA OHJEISTUS.

Ainakin silloin, kun minä olin ärrällä töissä, sääntö tosiaan oli, että rahaa ei vaihdeta muuhun kuin pelikoneisiin. Toisinaan tein kyllä poikkeuksiakin, jos kassassa oli riittävästi eikä tarvinnut miettiä vaihtorahojen riittävyyttä.

Aamuisin näin ei yleensä ole. Ainakin meidän ärrällä oli ihan ongelma ne aamuisin oven takana jonottavat mummot ja papat, joille olisi pitänyt heti vaihtaa useita kymppejä kolikoiksi. Siinä sai välillä tosiaan miettiä mistä niitä kolikoita taikoo.

[QUOTE="vieras";27181750]Jos nostat 40€ tai 60€, et voi saada 50€ seteliä :)[/QUOTE]

tai 80€, se on miehen vakinostosumma, että saa käteisen pienempinä seteleinä

Henkilöstöruokalassa eivät tykkää isommista seteleistä ja se on oikeastaan ainoa paikka, missä maksaa käteisellä

Ei noilla kioskeilla välttämättä ole niitä pieniä seteleitä vaihdettavaksi asti, joten ihan ymmärretävää, ettei vaihtanut. Pitäähän vaihtokassassa olla sen verran, että saa "oikeille" asiakkaille annettua rahasta takaisin.

Aika harvoissa paikoissa varmaan nykyään isoja seteleitä vaihdetaan pienempiin. Jo senkin takia, että niistä kolikoista ja pikkuseteleistä tulee äkkiä pulaa kun pohjakassa on sen verta pieni. Yleensähän noissa on kassalla tai jo ovessa ilmotus, etteivät vaihda rahaa.

Ens kerralla muistat asian sitten ja vastaavassa tilanteessa taktikoit noston, jotta saat niitä kakskymppisiä tai sittennostat jonkun kahvin tai karkin siitä kioskilta.

Kyllä vähän voisivat ärälläkin palvella ja vaihtaa rahaa. Ei ole kyllä hyvää palvelua. Ja kahvistakin pitää maksaa?!!?!? Eikö sitäkin ja pientä suolapalaa tai buffet pöytää voisi tarjota ilmaiseksi asiakkaille?

[QUOTE="lilli";27181852]ja mie olen töissä keskisuuren kaupungin keskisuuressa ruokakaupassa ja meillä ei vaihdeta rahaa. viime vuonna oli useita rahanvaihtovilppi yrityksiä, tosin ulkomaalaisten taholta, että halutaan vaihtaa rahaa mutta kun kassa laskee rahoja ei enää halutakaan ja sit yritetään saada kassa sekaisin ja liian isot rahat itselle.

JA TÄMÄ ON IHAN RUOKAKAUPASSA OHJEISTUS.[/QUOTE]

En kyllä usko että Rollolainen olisi meinannut yrittää mitään rahanvaihtovilppiä tai näyttänyt ulkomaalaiselta. Jos näin on niin kuulostaa rasismilta mikä on laissa kieletty!!!

Yhteistyössä