Yläkerran kanta-astuja, tekis mieli valittaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko ihan törkeän nipoa käydä sanomassa yläkerran asukkaalle, että yrittäisi astua vähän vähemmän kantapäillään kun meidän kämppä kumisee niin että joskus yölläkin herään siihen? Puolisen vuotta sitten muuttivat tuohon kämppään ja niin kauan olen tömistelyä jo kuunnellut. Edellinen asukas osasi kävellä niin, ettei kattolaput heiluneet täällä alakerrassa.

Ärsyttää, kun ei haluaisi olla mikä tiukkanutturainen kerrostalokyttääjä, mutta toisaalta oma asumismukavuus on kyllä laskenut kuin lehmänhäntä tämän harppojan ansiosta.

Ymmärrän sua oikein hyvin, mun mies on kanta-astuja joten säälin alakerran naapureita kun minäkin herään siihen tömistelyyn jos hän käy yöllä vessassa. Olen ostanut miehelle crocsit ja pehmeät tohvelit ja pyytänyt käyttämään sisällä, mutta ei vaan käytä. En tiedä mitä tuolle voisi tehdä, voiko siitä oppia pois?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuta. Siis oikeesti, ei sille mitään voi. Vaikeeksi sekin menee jos pitäisi aina hipsutellen mennä täällä yläkerrassa.

Ei tartte hipsutella, normaali käveleminen riittää. Esimerkiksi meidän alakerran asukas sanoi, kun kysyin, että meiltä ei kuulu mitään askelääniä. Ihan normaalisti kävellään, tosin meillä on molemmilla yleensä tohvelit jalassa. Ja yläkerrassa siis asuu kaksi asukasta ja vain toinen niistä tömistelee. Sen huomaa siitä, kun joskus kuuluu muita elämisen ääniä mutta ei askelia koko iltana. Silloin kanta-astuja ei ole kotona, siis. Aikaisempien asukkaiden aikana ei kuulunut mitään.

Olisi kyllä tosi noloa mennä moisesta valittamaan! Saa kai naapuri kävellä omassa kotonaan...
Mua vituttaa yläkerran pianonpimputtaja. Onneksi on sentään hyvä soittaja, mut piano ei ole lempisoitin meikäläiselle. Koirakin niillä haukkuu silloin tällöin, myös öiseen aikaan joskus. Mutta se on kerrostaloelämää, mukavasti pinna kasvaa kun ei jaksa enää välittää :)

Muuta. Siis oikeesti, ei sille mitään voi. Vaikeeksi sekin menee jos pitäisi aina hipsutellen mennä täällä yläkerrassa.

Ei tartte hipsutella, normaali käveleminen riittää. Esimerkiksi meidän alakerran asukas sanoi, kun kysyin, että meiltä ei kuulu mitään askelääniä. Ihan normaalisti kävellään, tosin meillä on molemmilla yleensä tohvelit jalassa. Ja yläkerrassa siis asuu kaksi asukasta ja vain toinen niistä tömistelee. Sen huomaa siitä, kun joskus kuuluu muita elämisen ääniä mutta ei askelia koko iltana. Silloin kanta-astuja ei ole kotona, siis. Aikaisempien asukkaiden aikana ei kuulunut mitään.

Se on hänen normaalia kävelyä. Itse joskus seisoin semmoisessa laitteessa jossa mitataan painopistettä seistessä ja miulla ei kuvassa näkynyt varpaita ollenkaan ja kantapäitten kohdat oli tummanpunaiset. Miulla kipeytyykin todella helposti kantapäät jos seison pidempään tai kävelen ilman tukipohjallisiani. Jos yritän kävellä itselleni epänormaalilla tavalla, etten astuisi kannalla koko painolla, niin hipsutteluksi se menisi.

Mittasin huvikseni desibelimittarilla yläkerran askelääniä ja sain tulokseksi 68 desibeliä. Uusissa rakennuksissa askeläänien raja-arvo on 53 desibeliä. Että repikää siitä!

Siis voi hyvä ihme sentään :laugh: Minkätakia ei voi mennä nätisti sanomaan? Mistä ihmeestä ne naapurit voi tietää ellei kukaan kerro? Miä olisin erittäin iloinen jos miun häiritsevästä toiminnasta tultais miulle kertomaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mittasin huvikseni desibelimittarilla yläkerran askelääniä ja sain tulokseksi 68 desibeliä. Uusissa rakennuksissa askeläänien raja-arvo on 53 desibeliä. Että repikää siitä!

:laugh: Siulla on sit kotona desibelimittari, et voit kytätä naapurien aiheuttamia ääniä!?

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:

:laugh: Siulla on sit kotona desibelimittari, et voit kytätä naapurien aiheuttamia ääniä!?

Mulla on puhelin, jossa sattuu oleen desibelimittari. Ei tietenkään mikään kaikkein luotettavin sellainen, mutta jotain osviittaa se antaa. Että :laugh: :laugh: :laugh: itsellesi. Ja oikeasti, näitä ääniä ei tartte "kytätä", sillä ne kuuluu ihan ilman kyttäämistäkin. Myös esimerkiksi tv:n äänten yli.

Valita isännöitsijälle surkeista äänieristyksistä.

Mutta älä yläkerran asukkaalle valita. Syytön hän siihen on että askeleet kuuluvat alas. Sinun alakerrassasi kiroillaan ehkä sinun kanta-astumisellesi?

Otan osaa. Me muutettiin kanta-astujan alakerrasta pois. Ei vaan jaksettu sitä melua. Tilanne on tosi hankala, ei ketään voi oikein kieltää kotonaan kävelemästäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Siis voi hyvä ihme sentään :laugh: Minkätakia ei voi mennä nätisti sanomaan? Mistä ihmeestä ne naapurit voi tietää ellei kukaan kerro? Miä olisin erittäin iloinen jos miun häiritsevästä toiminnasta tultais miulle kertomaan :D

Mäkin toivoisin, että jos on sanottavaa niin se tultaisiin hyvässä hengessä ja syyttelemättä sanomaan. Meillä hakkaa naapurit seiniä, vaikka meteli ei kuulu meiltä. Tänäänkin piti kolkuttaa seinää, vaikka olin yksin kotona etätöissä. Yläkerrasta se ääni kuului mutta tuo seinänaapuri on päättänyt, että syy on aina meidän. Samainen naapurit mulkoilee sitten pihalla aina alta kulmiensa eikä välitä edes tervehtiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Mutta älä yläkerran asukkaalle valita. Syytön hän siihen on että askeleet kuuluvat alas. Sinun alakerrassasi kiroillaan ehkä sinun kanta-astumisellesi?

Täytyy ottaa isännöitsijän kanssa puheeksi.

Kuten tuossa yhdessä viestissä jo mainitsinkin, olen kysynyt alakerran asukkaalta ja meiltä ei kuulemma kuulu askelääniä. Mutta meillä on ne tohvelit, eikä kumpikaan kopsuttele kantapäillään. Ihan tietoisestikin sitä vältämme, koska emme halua kiduttaa talon muita asukkaita. Kerrostaloissa mielestäni tulee ottaa muutkin huomioon. Jos haluaa asua kuin pellossa, niin sitten voi muuttaa omakotitaloon.

Mutta teidänkö nipoksi haukkujien mielestä on ihan normaalia ja kerrostaloelämään kuuluvaa herätä yöllä yläkerran asukkaan kävelyyn?!

Kuten tuossa yhdessä viestissä jo mainitsinkin, olen kysynyt alakerran asukkaalta ja meiltä ei kuulemma kuulu askelääniä. Mutta meillä on ne tohvelit, eikä kumpikaan kopsuttele kantapäillään. Ihan tietoisestikin sitä vältämme, koska emme halua kiduttaa talon muita asukkaita. Kerrostaloissa mielestäni tulee ottaa muutkin huomioon. Jos haluaa asua kuin pellossa, niin sitten voi muuttaa omakotitaloon.

Mutta teidänkö nipoksi haukkujien mielestä on ihan normaalia ja kerrostaloelämään kuuluvaa herätä yöllä yläkerran asukkaan kävelyyn?!

Meinaatko että se tahallaan silleen siellä kopistelee, ihan sen takia että se haluaa "asua kuin pellossa?" Muuta itse korpeen jos et kestä asumisen ääniä!

En mä siitä loukkaantuisi, jos alakerran naapuri sanoisi mulle asiasta. Itseasiassa tajusin juuri, että urheiluliikkeessä tehdyn askellustestin mukaan taidan olla itsekin kanta-astuja. Ehkä alan käyttää tohveleita kotona, se nyt ei rajoita elämääni kuitenkaan mitenkään mutta voi olla naapurille suuri ilo.

Tai sitten alakerrassanne asuu perussuomalaisia, jotka toteaa että "eeeeiii...ei teiltä kuulu ääniä " vaikka todellisuudessa kiroavat meteliä :D

Ihminen kävelee kotonaan - sekö on sitä, että elää kuin pellossa? :laugh:

Ilmoita isännöitsijälle ja hanki korvatulpat. Kyllä naapurillekin voisi ihan ystävällisesti sanoa että onkohan heillä mattoja lattialla ollenkaan, kun askeläänet herättävät teidät yöllä.

Kanta-astujat ovat suoraan helvetin esikartanosta! Edellisessä asunnossani yläkerran naapuri taisi treenata maratonia varten yksiössään - ja aina öisin, se kanta-astunta oli jotain aivan järkyttävää. Kannattaa käydä sanomassa asiasta, mutta hyvässä hengessä!

Yhteistyössä