Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi siellä hoitopaikassa ei voida vetää lapsen ulkohaalarin lahkeita kumisaappaiden päälle, vaan ne jätetään saappaiden yläpuolelle ja saappaiden varsi on sen jälkeen aivan rutussa.
Miksi valittaa siitä, miten lapsen on hankala liikkua, jos kuitenkin ko. ammatinharjoittajat itse pukevat lapsia miten sattuu?
Joten eipä aina se vika löydy sieltä vanhempien puolelta...aloitus sinänsä oli ihan hyvä, mutta kyllä tämä menee ihan molempiin suuntiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27351754:(ja joskus vielä lisääkin, jos on satuttu huomaamaan, että kassissa oli vaihtovaatteena vielä fleece-takki).
Miksi siellä hoitopaikassa ei voida vetää lapsen ulkohaalarin lahkeita kumisaappaiden päälle, vaan ne jätetään saappaiden yläpuolelle ja saappaiden varsi on sen jälkeen aivan rutussa.
Miksi valittaa siitä, miten lapsen on hankala liikkua, jos kuitenkin ko. ammatinharjoittajat itse pukevat lapsia miten sattuu?
Joten eipä aina se vika löydy sieltä vanhempien puolelta...aloitus sinänsä oli ihan hyvä, mutta kyllä tämä menee ihan molempiin suuntiin.
Jaha, ap:n pukeutumisvinkeillä ainakin meillä tulisi kuumuudesta kiehuvia hikisiä kirkkaanpunaisia lapsia.
Meillä kyllä voin käsi sydämellä sanoa, että lasten pukemista vahditaan ja katsotaan että isotkin pukevat kunnon vaatetuksen. Ja kaikkien kasseja pengotaan, että löytyy oikeat vaatteet päälle.
Joo, molempiin suuntiin totta kai. Eikä aloitukseni koskenut kaikkia, ja lapsetkin on erilaisia paleltumisensa suhteen. Mutta kolme numeroa isot kumpparit pari kuukautta on takuulla kenelle tahansa kurjaa. Ja kaksi verskapukua päällekkäin jo valmiiksi pienehkön puvun alla.
Meillä kyllä voin käsi sydämellä sanoa, että lasten pukemista vahditaan ja katsotaan että isotkin pukevat kunnon vaatetuksen. Ja kaikkien kasseja pengotaan, että löytyy oikeat vaatteet päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27351954:Pakko sanoa, että kaikesta tässä nurisemisestani huolimatta tiedän, että myös vanhemmissa on vikaa. Eli joo, tiedän, että kaikki vanhemmat eivät hanki ja hoida lapsilleen oikeanlaisia ja oikeankokoisia varusteita. Mun tytönkin ed. ryhmässä oli yksi poika, jolla ei koskaan ollut valitettavasti riittävästi vaatetta - ei edes paukkupakkasilla. Oli kyllä aivan jäässä aina koko poika ja monesti jäivät sisälle (pph:lla) siksi, että hoitotäti sanoi, ettei sitä vain voi niin vähissä vaatteissa ulos niillä asteilla viedä. Joten joo, tiedän, että vanhemmissakin on vikaa.
Ja tokaan kappaleeseen sanon, että hyvä, että jossain homma toimii.Kaikkialla ei ihan yhtä unelmasti, mut katsotaan, josko se meilläkin joskus vielä sutviintuu.
![]()
Ehkä hieman asian sivusta, mutta mulla on tosi palelevainen lapsi. Oli jo pienenä, ja vaikka nyt 3-vuotiaana liikkuu pihalla koko ajan, vähintäänkin sormet on kylmät. Inhottavaa, kun ei löydä sellaisia hanskoja, joilla esim. talvella pysyisi kädet lämpiminä. Löytyykö vinkkejä muiden kylmäveristen vanhemmilta?
Ehkä hieman asian sivusta, mutta mulla on tosi palelevainen lapsi. Oli jo pienenä, ja vaikka nyt 3-vuotiaana liikkuu pihalla koko ajan, vähintäänkin sormet on kylmät. Inhottavaa, kun ei löydä sellaisia hanskoja, joilla esim. talvella pysyisi kädet lämpiminä. Löytyykö vinkkejä muiden kylmäveristen vanhemmilta?
Olen kyllä ollut pk:ssa pienten puolella töissä
Rukkasten varsia en koskaan pue hihojen päälle, koska se ensinnäkin näyttää tyhmältä ja toisekseen ei ne sinne edes kuulu. Paremmin ne paikoillaan pysyy, kun ne laittaa lapsen käsiin jo ennen kun sen puvun yläosan, tai takin laittaa päälle. Ei tarvitse yhtään repiä, kiskoa tms. vaan näppärästi sujahtaa käsi hanskoineen päivineen hihasta ulos.
Myöskään vetoketjun nostaminen alhaalta ylös ei ole mulle tuottanut koskaan ongelmaa. Vaikka olenkin tehnyt sitä noin kymmenen kertaa kerralla. '
Toki hyvä hoitaja tuntee lapset, ja ottaa huomioon että jokainen on erilainen
Kyllä minä puin yhdelle lapselle villapuvun välikausipuvun alle jo +15 asteessa, kuten myös vanhemmat. Ja yksi ulkoilee +5 asteessa ohuilla trikoovaatteilla ja välikausipuvulla. Kirjoittamani oli kuitenkin peruslinjaus.
Tarkoitus oli sanoa, että paikallaan seisovalla lapsella on oikeasti kylmä, jos ei ole kunnon vaatteita. Tai että ne perhanan isot kumpparit ovat tosi kurjat. Ja toppapuku ja kurikset +10 asteessa ihan liikaa joka lapselle. Ja niin edelleen.