Naimisiin 23-vuotiaana? Listatkaapa nuoria julkkismorsiamia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä pohdiskellaan häitä ensi kesälle, jolloin olisin 23-vuotias. Välillä lehtiä ja nettipalstoja lukiessa tulee väistämättäkin mieleen, että näin nuorena ei kukaan täysjärkinen mene naimisiin. Nykyään normaalimpaa olisi mennä ehkä 43-vuotiaana vihille... Vaikka olen varma avioliittoaikeista, kaipaan silti vertaistukea - kaveripiiristä kun ei (tietenkään..) löydy muita avioituneita.

Eli tietysti kommentteja kaipaan ja lisäksi olisi kiva nähdä, ketkä julkkikset ovat menneet nuorina naimisiin. :)

(Meillä jo kaksi lasta, joten naimisiinmeno luonnollinen jatkumo tälle perhe-elämälle. Tosin jotkut ajattelevat, että enemmänhän ne lapset sitovat vanhempansa ikuisiksi ajoiksi yhteen, että miksi sitten pitäisi muka vielä naimisiinkin mennä...)

[QUOTE="vieras";27354766]No jo on typerä aloitus. Monet julkkikset, jotka menevät naimisiin ns. iäkkäämpanä niin ovat usein olleen naimisissa jo aikaisemminkin.[/QUOTE]

Kiitos rakentavasta kommentistasi ja ihanaa päivänjatkoa sinullekin. <3

[QUOTE="Hih";27354808]Mie olin 23 kun menin naimisiin, julkkis toki en ole.[/QUOTE]

Just tuossa edelliseen kommentoinkin, että myös omakohtaiset kokemukset sallitaan. :D

No tuota omalta osaltani pakko sanoa, että jos elätte parisuhteessa ja perheenä ja teillä on lapsia niin ehdottomasti naimisiin!!!! Tuo taloudellista turvaa. Olette kuitenkin jo ilmeisesti päättäneet viettää - jos ei ihan koko loppuelämää niin kuitenkin kymmeniä vuosia? - yhdessä - mikä siis on este avioliitolle? Avioon mennään kun halutaan olla perhe ja saada sille yhteiskunnan juridisen tuen ja turvan. Ei siinä sen kummempia.

Mä olin naimisiin mennessäni himpun verran alle 23, eikä kukaan kauhistellut. Nyt ollaan oltu 9 vuotta naimisissa, ja mieheni on minulle edelleen Elämäni Mies <3. Ensimmäisen lapsen saimme oltuamme naimisissa 4 vuotta.

[QUOTE="vieras";27354812]Myös omakohtaiset kokemukset sallitaan. ;) Saitko esimerkiksi kauhistelua osaksesi? Tuntuu, että kaikki on kääntynyt niin päälaelleen: ennen vanhaan oli ihan normaalia mennä nuorina naimisiin, nyt se tuntuu olevan todella outoa. Mutta niinpä ne ajat muuttuvat...[/QUOTE]

Kyllähän osa kavereista pyöritteli silmiään ja taisi jopa hulluksi kehaista, mutta vanhempi väki ei negatiivisesti kommentoinut. Oltiin asuttu 2,5v yhdessä ja seurusteltu yhteensä 3v ennen kun mentiin naimisiin niin kaipa se oli vanhemman väen silmiin jo aikakin virallistaa liitto :D

Mulla ja miehellä on aina ollut ajatus, että kun se sopiva löytyy niin naimisiin mennään ja kihlaus tarkoitti molemmille lupausta avioliitosta niin meille avioliitto oli vaiin luonnollinen jatkumo :)

Eniten ärsytti se, että ihmiset naimisiinmenon jälkeen tenttasivat lapsista ja taisi osa luulla mun olevankin jo raskaana, mutta lasta alettiin yrittämään vasta reilu vuosi naimisiinmenon jälkeen kun halusin ensin käydä koulun loppuun.

Mä olin 23 kun menin naimisiin kolme vuotta sitten ja en kokenut olevani mitenkään nuori, enkä myöskään keltään saanut mitään tällaista kommenttia...

ihan normaali ikä minusta, itseasiassa oikein optimaalinen koska itse toivoin että lapset olisi tehtynä jo 30v mennessä :) mutta sitähän ei voi määrätä minkä ikäisenä elämänkumppaninsa tapaa, jokaiselle parille on just se oma paras aika.

omalla kohdallani aika oli just hyvä, en ole kertaakaan katunut.

Ei 23 ole nuori naimisiin. Ennemminkin nuori äidiksi.

Nyt en ihan saanut kiinni, että mitä tarkoitat tällä? Useimmiten avioliiton ja äitiyden kun voi rinnastaa keskenään, tietynlaista sitoutumista molemmat. Äitiydessä toki se, että silloin olet vastuussa toisesta, avuttomasta, ihmisestä. Kuitenkin myös avioliitossa ollessa ihminen on tietyllä tavalla vastuussa siitä kumppanista...

Olin 23-vuotiaana jo toista kertaa naimisissa. En tietenkään tällaista suosittele kellekään. Nykyinen aviomieheni oli myös alle 23-vuotias avioituessaan ensi kertaa. Äitini oli 17v ja isoäitini 19v naimisiin mennessään. Onko se nyt niin harvinaista?

Mielestäni 23-vuotias ei ole mitenkään erityisen nuori menemään naimisiin.

Jos tuuri on käynyt ja kumppani löytynyt, on ihan normaalia mennä naimisiin siinä parinkympin kieppeillä.

Tai oli ainakin joskus 20 vuotta sitten, nykyään venytetään teini-ikää yli kolmeenkymppiin...=)

[QUOTE="vieras";27354949]Nyt en ihan saanut kiinni, että mitä tarkoitat tällä? Useimmiten avioliiton ja äitiyden kun voi rinnastaa keskenään, tietynlaista sitoutumista molemmat. Äitiydessä toki se, että silloin olet vastuussa toisesta, avuttomasta, ihmisestä. Kuitenkin myös avioliitossa ollessa ihminen on tietyllä tavalla vastuussa siitä kumppanista...[/QUOTE]

Niin siis minusta avioliitto ei ole yhtä vastuullista kuin vanhemmuus. Kyllä vanhemmuuteen ryhtymistä pitää enemmän miettiä kuin avioliittoa. Minusta ennemmin mennä väärän ihmisen kanssa naimisiin kuin tehdä väärän ihmisen kanssa lapsia.

Itse olen saanut ekan lapseni 20v ja kolmannen saan kk päästä 22veenä. Naimisiin lasteni isän kanssa menin vasta viime kesänä.

Minusta liian helposti tehdään lapsia nuorena kenen kanssa sattuu, sitten naimisiin meno on muka jotenkin iso juttu, avioliittoa ei voikaan kenen kanssa tahansa solmia mukamas.

:)

Itse menin naimisiin 18-vuotiaana parin vuoden seurustelun jälkeen, joten lienen jäävi kauhistelemaan kenenkään nuorena avioitumista. Nyt olen 40 ja saman miehen lakanoissa edelleen viihdyn joten en voi ainakaan huonoa kokemusta kertoa. Enemmän minua närästää se että tehdään lapsia ennen kuin mennään naimisiin, tässä suhteessa ajattelen vanhanaikaisesti. Oman esikoiseni sain kolmen aviovuoden jälkeen, siinä ajassa jo kerkesi bailatakin ihan tarpeeksi asti :)

Julkkiksista en tiedä, mutta itse menin naimisiin 22-vuotiaana. Häät olivat kesäkuussa ja lokakuussa täytin 23 vuotta, esikoinenkin ehti syntyä siinä häitten ja synttäreiden välimaastossa. Tänä kesänä meillä oli 12-vuotishääpäivä, kaiken kaikkiaan yhteisiä vuosia takana tähän mennessä reilut 15. Ei meitä ainakaan kukaan edessäpäin kauhistellut, takanapäin on varmaan puhuttu vaikka ja mitä (etenkin siitä, että olisimme menneet avioon niin nuorina vain raskauteni takia -> tosiasiassa hääpäivä ja -paikka päätettiin ensin ja sen jälkeen annettiin vauvalle lupa tulla -> tärppäsi heti, joten ehdimme avioon nippa nappa ennen esikoisen syntymää, me kun emme halunneet perua häitämme). :D

6vuotta yhdessä
20v eka lapsi, 22v toka ja samana vuonna naimisiin.
yhdessä oltiin oltu 5vuotta kun mentiin naimisiin...
minusta ikä ei liity mitenkään siihen milloin saa mennä naimisiin, jotkut kohtaavat sen elämänkumppanin jo nuorena. eikä se naimisissa olo mitään estä.

Yhteistyössä