Ostaisitko pojalle hameen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierassss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joo, käyttäähän likatkin housuja. Miksei pojatkin vois käyttää hametta :)

Miksi pitäis voida? Miksei voida hyväksyä, että on olemassa kahta eri sukupuolta? Siunattu erilaisuus niiden välillä kunniaan! :)

[QUOTE="vieras";27502808]Miksi pitäis voida? Miksei voida hyväksyä, että on olemassa kahta eri sukupuolta? Siunattu erilaisuus niiden välillä kunniaan! :)[/QUOTE]

Eli akoilta housut pois. Tehään kunnon ero sukupuolten välille. Lapsen kohdalla menis leikin piikkiin vaateleikit.

mulla on lapset käyttäneet roolileikeissä hametta. Ja esim. trullina on hame päällä käyty virpomassa.

Mutta jos nuo nyt sitten haluaisivat ihan tavallisessa arjessa käyttää hametta, joutuisin varmaan miettimään asiaa tarkemmin. Ja vaikea sanoa miten asiaan suhtautuisin.

[QUOTE="vieras";27502892]Ja sun mielestä miesten pitäis laittaa sitten rannalle bikinit?

Kerrotko, että miksi? Miksi mun pitäis väkisin laittaa pojalleni mekko ja huulipunaa, jotka selkeästi on tyttöjen juttuja?[/QUOTE]

Ei vaan kommenttina siihen että koska naiset käyttää housuja ni mies vois käyttää hametta. Jos kerran siunatut sukupuolet erotetaa ni naisen päälle ei kuulu housu eikä miehelle hame. Ketään ei pakoteta mutta miksi pojalle ei toiveesta vaikka hametta? Aikanaan nimenomaan sukupuolet on olleet hameessa/housussa.

[QUOTE="vieras";27502808]Miksi pitäis voida? Miksei voida hyväksyä, että on olemassa kahta eri sukupuolta? Siunattu erilaisuus niiden välillä kunniaan! :)[/QUOTE]

Miksi tytöt saavat käyttää housuja, eli miesten asusteita?

Ei vaan kommenttina siihen että koska naiset käyttää housuja ni mies vois käyttää hametta. Jos kerran siunatut sukupuolet erotetaa ni naisen päälle ei kuulu housu eikä miehelle hame. Ketään ei pakoteta mutta miksi pojalle ei toiveesta vaikka hametta? Aikanaan nimenomaan sukupuolet on olleet hameessa/housussa.

Nyt eletään tätä päivää, eikä asuta Skotlannissa; hameet ovat selkeästi tyttöjen asusteita. Housut taas ovat selkeästi molempien. Myöskään korkokenkiä en ostaisi poikalapselleni.

Jos poika osoittautuu transseksuaaliksi tai transvestiitiksi, voi sitten isompana tehdä itse kyseiset ostokset. Eikä siinä mitään, ihan yhtä hyväksytty se olis myös silloin. Mutta en vaan näe järkeä siinä, että pukisin poikalapseni pikkutytöksi kasvun kynnyksellä, kun identiteetti on muutenkin hakusessa. Miksi en saisi kasvattaa poikaani poikana ja tyttöäni tyttönä?

[QUOTE="vieras";27502960]Joo ja ei kerta vielä homoksi tee, ei välttämättä toinenkaan kerta :)[/QUOTE]

En minä mitään homoutta pelkää, mutta en siltikään ostaisi poikalapselleni hametta. Saa kokeilla mun hameita jos haluaa, mutta saa myöskin kuulla sen että hameet ovat tyttöjen asusteita, kuten korkokengätkin. Pojat pitävät housuja ja kalsareita.

On olemassa kaksi eri sukupuolta. Mutta miksei lapsi voisi edes leikissä kokeilla miltä tuntuu olla eri sukupuolta, vaikka pojan äiti ja tytön isä jne.

Ja hameen käyttäminen ei todellakaan tee pojasta homoa, miksei esim. kaikki skotit sitten ole homoja, kun heillä kansallispuvussa on hame? Lisäksi aika harva homo käyttää hametta. Mua ei myöskään haittaisi se, että lapseni olisi homo, tärkeintä olisi, että hän olisi onnellinen omana itsenään ja toki hyväksyn lapseni sellaisena kuin ovat. Ompa yhdellä lapsellani kummisetänäkin homo.

[QUOTE="vieras";27502960]Joo ja ei kerta vielä homoksi tee, ei välttämättä toinenkaan kerta :)[/QUOTE]

En minä mitään homoutta pelkää, mutta en siltikään ostaisi poikalapselleni hametta. Saa kokeilla mun hameita jos haluaa, mutta saa myöskin kuulla sen että hameet ovat tyttöjen asusteita, kuten korkokengätkin.

En ostais, ellei poika sitä erikseen pyytäis ja tosissaan toivois.
Jos olisin kaupoilla ja näkisin rekissä traktorikuvioisen hameen, niin en todellakaan muuten vaan sitä ostais pojalle vaatteeks.

[QUOTE="poikia3";27503014]On olemassa kaksi eri sukupuolta. Mutta miksei lapsi voisi edes leikissä kokeilla miltä tuntuu olla eri sukupuolta, vaikka pojan äiti ja tytön isä jne.

Ja hameen käyttäminen ei todellakaan tee pojasta homoa, miksei esim. kaikki skotit sitten ole homoja, kun heillä kansallispuvussa on hame? Lisäksi aika harva homo käyttää hametta. Mua ei myöskään haittaisi se, että lapseni olisi homo, tärkeintä olisi, että hän olisi onnellinen omana itsenään ja toki hyväksyn lapseni sellaisena kuin ovat. Ompa yhdellä lapsellani kummisetänäkin homo.[/QUOTE]

Ja sun mielestä homot pitävät hameita? :laugh:

Edelleenkin; en minä mitään homoutta pelkää. Pari vuotta sitten olin myös ystävieni häissä, toinen heistä on transseksuaali.

En minä silti ostaisi pojalleni hametta. Saa kokeilla mun hameita jos joskus haluaa ja leikkiä roolileikkejä kavereiden kanssa, mutta mitään järkeä en siinä näe, että alkaisin väkisin ristiinpukea lastani, jos hän kerran tuntuu viihtyvän housuissaan. Ja opetan myöskin, että hameet ovat tyttöjen asusteita, pojat pitävät housuja. Jos isompana sitten haluaa pukeutua tyttöjen vaatteisiin ja osoittautuu transvestiitiksi tai transseksuaaliksi, niin ihan yhtä hyväksytty ja rakastettu lapsi hän minulle olisi :)

Yhteistyössä