Reilu kaksi viikkoa laihdutusta takana, 3 kiloa lähtenyt! :) Mites muilla laihduttajilla sujuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Reilu kaksi viikkoa sitten perjantaina aloitin, silloin paino oli 68 kiloa. Nyt painan 65 kg, vähemmän kuin vuosiin! :) Ihan alunperin painoin enimmillään 75 kiloa, eli tässä vuoden aikana on siis pudonnut se noin 10 kiloa. Mut ihanaa et näin nopeasti lähti nyt 3 kiloa. Tässä välissä oli painonpudotus hiukan tyssännyt.

• Tykkää
Reactions: Kais ja BootyPeppi
[QUOTE="eee";27600504]Miltä sun päivän ruokalistat näyttää?[/QUOTE]

Aamupalaksi usein maustamatonta jugurttia ja sen kanssa pellavarouhetta+jotain marjoja, hedelmää tms. Vaihtoehtoisesti puuroa tai täysjyväruisleipä levitteellä, leikkeellä, kurkulla yms. Lounaaksi/päivälliseksi sitten mahd. paljon kasviksia, lihaa/kalaa/kanaa ja riisi/pasta/peruna täysjyvänä. Periaatteessa syön kaikkea, mutta yritän pitää annoskoot kohtuullisina. Iltapala vähän samantyyppinen kuin aamupala. Yritän juoda paljon vettä/vichyä ja päivittäin menee noin 3-5 kuppia vihreää teetä hunajan kanssa. Maitohappobakteeria syön päivittäin. Sen ja teen avulla pysyy aineenvaihdunta nopeana. :)

Huonosti, hyvin huonosti.
En voine puhua itsestäni laihduttajana, pikemminkin lohduttomana lihottajana.
Olen koko syksyn odotellut taas sitä tarmoa, jolla saisi itsestään irti sen, että (s) karppaisi syömisissään.
Mutta ei, kesälomasta on kuukausia, ja se aiottu joulunalusrutistuskin vaan venyy ja venyy.

Ei kovin hyvin. Aluksi pudotin 25kg (1kg/viikko tahdilla), silloin meni hyvin. Sitten paino oli noin kaksi vuotta 62kg-65kg välillä (tavoite 54kg). Sitten lihoin 7kg (puolessa vuodessa), ja nyt olen laihduttanut kahdessa viikossa 1kg. Takaisin tulleet sentit tuntuvat pahemmalta kuin kilot esim. takapuoleen +10cm, reisi +4cm, vyötärö +8cm ja vatsamakkara +7cm. Ugh!

Ei muuta kuin uudella draivilla tavoitepainoa kohti, täytyy kyllä myöntää, että urakka tuntuu tällä hetkellä puulta.

Liikunta tällä hetkellä viikossa: sambaa kolmet treenit/vk (1h 15 min-1 h 30 min/treenit), yhdet kuntoprojektin yhteistreenit (juoksua, lihaskuntoa, porrastreeniä tms.), kaksi kertaa viikossa 300 toiston lihaskuntosarja ja noin pari kertaa viikossa kävelylenkki.

Huonosti, hyvin huonosti.
En voine puhua itsestäni laihduttajana, pikemminkin lohduttomana lihottajana.
Olen koko syksyn odotellut taas sitä tarmoa, jolla saisi itsestään irti sen, että (s) karppaisi syömisissään.
Mutta ei, kesälomasta on kuukausia, ja se aiottu joulunalusrutistuskin vaan venyy ja venyy.

Se on kyllä totta, että sitä motivaatiota ei oikein voi pakottaa. Tulee jos on tullakseen.

Mä oon seurannu sun painonpudotusta :D Mä ite sain keväällä vauvan ja siitä asti oon pudotellu niitä melkei 30kiloa mitkä sain raskausaikana kerättyä. Nyt tilanne on se, että painan n.68kg ja vielä 8kg matkaa maaliin. Tässä välillä oli joku yli kuukauden huono hetki, olin jo päässy tähän painoon mut yhtäkkiä (yhtäkkiäpä tosiaan :D söin herkkuja liikaa) se pomppas n.72kg ja viihtyi siinä. Nyt pari viikkoa olen laihduttanu taas ihan oikeesti ja lähteny aikalailla se 3kg niinku sullaki :) Tuntuu siltä, ettei paino yhtää tipu, mut onhan tuo tippunu, jotenki siinä alussa oli ihana ku ne pöhötykset häipy ja nyt taas hitaampaa. Yritän tsempata et ENÄÄ 8kg ku lähtö oli 27kg! Nyt ihan täysin herkkulakkoo jouluun, mut jouluna saan parina päivänä nauttia vähän suklaata :) Liikunta on hävettävän pientä, väsyttää yöheräilyt ja kolmen lapsen kans muutenki aika hyvin saa itsensä väsytettyä eikä jaksa lenkkeillä (seliseli). Tsemppiä sulle!!!

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
[QUOTE="vieras";27600599]Ei kovin hyvin. Aluksi pudotin 25kg (1kg/viikko tahdilla), silloin meni hyvin. Sitten paino oli noin kaksi vuotta 62kg-65kg välillä (tavoite 54kg). Sitten lihoin 7kg (puolessa vuodessa), ja nyt olen laihduttanut kahdessa viikossa 1kg. Takaisin tulleet sentit tuntuvat pahemmalta kuin kilot esim. takapuoleen +10cm, reisi +4cm, vyötärö +8cm ja vatsamakkara +7cm. Ugh!

Ei muuta kuin uudella draivilla tavoitepainoa kohti, täytyy kyllä myöntää, että urakka tuntuu tällä hetkellä puulta.[/QUOTE]

Kilo viikossa on liian nopeesti, sen takia tulevat takaisin. Olet joutunut tekemään liian radikaaleja muutoksia liian nopeasti.

Huonosti..
Miten saisi aineenvaihduntaan vauhtia? lääkärissä käyty kun ei paino putoa ja sanoi että raskaus pistänyt aineenvaihdunnan sekaisin. Mutta mitän neuvoja en saanut. Vettä olen nyt hirmusesti koittanut juoda. 3x viikossa jumppaa ja syömiset koittanut pitää kurissa (ei herkkuja, isoja annoskokoja ym)
Oisi 8 kiloa tavoitteeseen.

[QUOTE="vieras";27600868]Huonosti..
Miten saisi aineenvaihduntaan vauhtia? lääkärissä käyty kun ei paino putoa ja sanoi että raskaus pistänyt aineenvaihdunnan sekaisin. Mutta mitän neuvoja en saanut. Vettä olen nyt hirmusesti koittanut juoda. 3x viikossa jumppaa ja syömiset koittanut pitää kurissa (ei herkkuja, isoja annoskokoja ym)
Oisi 8 kiloa tavoitteeseen.[/QUOTE]

Vihreä tee ja maitohappobakteerit toimii mulla ainakin.

Mä laihduin joskus 6 kiloa kuussa. Se oli kyllä vähän liian nopeasti. Nyt en ole vielä kokenut luopuvani mistään. Vain hiukan järkevöittänyt syömisiäni ja lisännyt kunnolla liikuntaa.

Kilo viikossa on liian nopeesti, sen takia tulevat takaisin. Olet joutunut tekemään liian radikaaleja muutoksia liian nopeasti.

Pari vuotta paino pysyi pudotetuissa kiloissa, mutta sitten tänä keväänä repsahdin lohtusyömiseen. Suklaalevy päivässä+ muu roska ei tee kovin hyvää linjoille. Sokeriaddiktius+ stressi, not good.

Niin ja painoa tiputin kaloreita laskemalla, olen 158cm pitkä ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (joka on kuitenkin reilassa).

:| Onko mahdollista lihoa 6 kg muutamassa viikossa? :confused: Alan epäillä, että vaaka ei toimi kunnolla. Painan vaa'an mukaan nyt 6 kg enemmän kuin joskus alle 3 viikkoa sitten.

Tavoitteena minulla on ensin 60 kg ja sitten 55 kg. Tällä kertaa aion onnistua tässä laihdutuksessa, 2010 pääsin jo lähelle tavoitetta, kun painoin 61,9 kg.

Enkä siis ole syönyt mitenkään kovin paljoa tavallista enemmän, olen liikkunutkin enemmän kuin yleensä. Virallisesti aloitin tänään laihdutuskuurin, en aio syödä herkkuja enää ollenkaan paitsi ehkä joulun aikaan jos tarjotaan jotain, niin on ehkä hieman hankala kieltäytyä, sillä en halua paljastaa laihdutuskuuriani muille.

:| Onko mahdollista lihoa 6 kg muutamassa viikossa? :confused: Alan epäillä, että vaaka ei toimi kunnolla. Painan vaa'an mukaan nyt 6 kg enemmän kuin joskus alle 3 viikkoa sitten.

Tavoitteena minulla on ensin 60 kg ja sitten 55 kg. Tällä kertaa aion onnistua tässä laihdutuksessa, 2010 pääsin jo lähelle tavoitetta, kun painoin 61,9 kg.

Oletko mässäillyt tavallista enemmän?

Muoks, sanoitkin toisessa viestissä, että et. Ehkä vaaka on rikki. Samaa epäilin tänään illalla, kun vaaka näytti 65 kiloa, mutta ehjä se on. :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä