Jos tunnistat itsesi näistä esimerkeistä, niin ole ystävällinen ja mieti hetki että onko järkeä...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylikypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ylikypsä

Vieras
Esimerkki 1.) Kaveri päivitti facebookiin eilen, että kaikki 3 lasta 39asteen kuumeessa. Tänään hän päivitti et otti koville kun piti lapset viedä päikkyyn pitkän loman jälkeen! HALOOOOOO!

Esimerkki 2.) Menin töihin (olen päiväkodissa töissä) jonne tuli sisarukset sitten heti aamusta. Ihmettelin kun toinen oli tosi vaisu ja sitten vanhempi sisarus sanoi, et "Maija oksensi viime yönä kaksi kertaa." HALOOOOOOOOOOOOO!!

Esimerkki 3.) Perjantaina viimeinen lapsi oli ilmoitettu haettavan 15.30. Äiti saapui paikalle klo17. Ei pahoitellut eikä mitään. HALOOOOOOOOOOOO!

Siis mua jotenkin jurppi palata töihin viime perjantaina kun heti tää saamarin säätö alko. Eikö teillä ole jumankauta järkeä päässä, aikuiset ihmiset?
Kyllä, olen maininnut asioista myös asianosaisille ja kyllä, kirjoitan silti tänne jos tän sattuis joku sellainen lukemaan joka tajuaisi tän luettuaan ettei noin vaan tehdä.

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa! Joillekin se vanhemmuus ei vaan sovi, kun ei osaa ajatella lapsen parasta. Sama, kun nää "mä maksan täyden hoitomaksun niin on mulla oikeus pitää niin paljon ku mä haluun" - tyypit. Ei paljoa lasta ajatella :(

tutulta kuulostaa, itrsekin olen päiväkodissa töissä. Ettekö soita perään ja käske hakemaan lasta pois jos selviää että oksennellut? kyllä meillä ainakin soitetaan rohkeasti perään ja sanotaan että oksennustaudissa ei hoitoon tulla.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Alkuperäinen kirjoittaja Ylikypsä;27831466:
Esimerkki 1.) Kaveri päivitti facebookiin eilen, että kaikki 3 lasta 39asteen kuumeessa. Tänään hän päivitti et otti koville kun piti lapset viedä päikkyyn pitkän loman jälkeen! HALOOOOOO!

Esimerkki 2.) Menin töihin (olen päiväkodissa töissä) jonne tuli sisarukset sitten heti aamusta. Ihmettelin kun toinen oli tosi vaisu ja sitten vanhempi sisarus sanoi, et "Maija oksensi viime yönä kaksi kertaa." HALOOOOOOOOOOOOO!!

Esimerkki 3.) Perjantaina viimeinen lapsi oli ilmoitettu haettavan 15.30. Äiti saapui paikalle klo17. Ei pahoitellut eikä mitään. HALOOOOOOOOOOOO!

Siis mua jotenkin jurppi palata töihin viime perjantaina kun heti tää saamarin säätö alko. Eikö teillä ole jumankauta järkeä päässä, aikuiset ihmiset?
Kyllä, olen maininnut asioista myös asianosaisille ja kyllä, kirjoitan silti tänne jos tän sattuis joku sellainen lukemaan joka tajuaisi tän luettuaan ettei noin vaan tehdä.

Joo taukkeja vanhempia kyllä löytyy, tosi on.
Tuo kohta 3). Olisitteko kaikki siis päiväkodista päässeet lähtemään 1½ tuntia aikaisemmin töistä jos tämä viimeinen olisi haettu ajoissa? Kai se olisi ollut ok jos vanhempi ei olisi ilmoittanut mitään että hekee aikaisemmin, vaan aukioloaikojen puitteissa hakenut lapsensa klo 17?

Mä en usko, että tunnistavat.

Nää on näitä itsekkäitä, jotka kuvittelevat, että maailma on vain heitä varten ja siitä ei ole mitään haittaa jos HE poikkeavat vähän säännöistä, koska ovathan HE aivan ultimatum ihmisiä. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Rockwood
[QUOTE="mamma";27831634]Joo taukkeja vanhempia kyllä löytyy, tosi on.
Tuo kohta 3). Olisitteko kaikki siis päiväkodista päässeet lähtemään 1½ tuntia aikaisemmin töistä jos tämä viimeinen olisi haettu ajoissa? Kai se olisi ollut ok jos vanhempi ei olisi ilmoittanut mitään että hekee aikaisemmin, vaan aukioloaikojen puitteissa hakenut lapsensa klo 17?[/QUOTE]

Kummallisia nämä jotka jaksavat huolehtia hoitajien työajoista :D Voi kuule, kyllä ylitöitä kertyy jatkuvasti ja niitä otetaan silloin pois kun mahdollista. Ihan kuin muillakin aloilla. En ymmärrä niitä vanhempia, jotka pitävät lapsensa hoidossa viimeiseen asti ettei hoitaja vaan lähde minuuttiakaan aiemmin. Ettekö ajattele oikeasti ollenkaan oman lapsen kannalta asiaa? On ihan eri asia olla hoidossa viimeisenä viiteen kuin puoli neljään asti. Jos on sovittu, että hoitoaika loppuu klo 15.30 niin se loppuu silloin ja piste. Ei siellä ole oikeutta pitää sulkemiseen asti, mistä tälläinen luulo oikein tulee...

En tunnista, enkä ymmärrä tällaista ollenkaan. Yksi työkaverini kertoi jokin aika sitten että lapsella oli yöllä vähän kuumetta, mutta se laski kuumelääkkellä ja hän vei lapsen aamulla hoitoon ja tuli töihin. Sanoi vaan että kyllä ne sitten soittaa jos lapsi on kipeänä.

Nuo on rasittavia!!! Ja en ymmärrä. YKs "kaveri"/ tuttu juuri tuollainen. Kun meijän vauva oli pieni, niin vinku aikansa että pääsee kylään. Sitten kun lopulta päästin niin kylässä tokaisi kuinka sairaita hänen kaksi mukana olevaa lastaan ovat. Sitten jonkun ajan päästä voivotteli omaa vointiaan ja sanoi että on oksentanut viime yönäkin, ja ei tiedä syytä miksi on paha olo. Että ihan kiva!!!

[QUOTE="mamma";27831634]Joo taukkeja vanhempia kyllä löytyy, tosi on.
Tuo kohta 3). Olisitteko kaikki siis päiväkodista päässeet lähtemään 1½ tuntia aikaisemmin töistä jos tämä viimeinen olisi haettu ajoissa? Kai se olisi ollut ok jos vanhempi ei olisi ilmoittanut mitään että hekee aikaisemmin, vaan aukioloaikojen puitteissa hakenut lapsensa klo 17?[/QUOTE]

Missään kohtaa ei mainittu, että vanhempi olisi sanonut hakevansa lapsensa normaalia aiemmin. Ei kaikkien normaali hoitoaika ole sinne asti, kun päiväkoti on auki. Hoitoajoista on myös pidettävä kiinni. Hoitajien työajat eivät teille vanhemmille kuulu, teidän ei niitä tarvitse vahtia onneksi. Huolehtikaa vain siis omista työajoistanne ja lapsenne sovituista ajoista. Ja ajatelkaapa: sillä hoitajalla voi olla oma lapsi jossain muualla hoidossa, joka odottaa jo äitiä hakemaan vaan joutuupi pettymään siksi, että äidillä meneekin pidempään sen takia, että joku mamma vähän shoppailee tms.

Minusta tuntuu, että jotkut vanhemmat vaan ajattelevat sairastelemisesta jotenkin ihan eri tavalla. Ehkä menevät itsekkin töihin oksenneltuaan yöllä ja luulevat sen olevan ihan ok.

Meille tuli kerran lapsen syntymäpäiville kaksi tarhakaveria (sisarukset). siinä sitten kakkupöydässä toinen kertoi kuinka sisko oksensi viime yönä varmaan kymmenen kertaa ja aamulla oli kuumettakin. Olin ihan järkyttynyt vaikka en sitä tietenkään lapsille sanonut. En tiedä kuinka moni vei niiltä synttäreiltä vatsataudin tuliaisiksi kotiin, meidän perhe sen sai ainakin. Kiitos vaan vanhemmille synttärilahjasta!

En tunnista, enkä ymmärrä tällaista ollenkaan. Yksi työkaverini kertoi jokin aika sitten että lapsella oli yöllä vähän kuumetta, mutta se laski kuumelääkkellä ja hän vei lapsen aamulla hoitoon ja tuli töihin. Sanoi vaan että kyllä ne sitten soittaa jos lapsi on kipeänä.

Tätä tehdään tosi paljon.
Viikonloppu oltu kuumeessa ja maanantaina tuodaan mukamas terveenä. Voi se kuume laskea kun troppia annetaan muutama tunnin välein.

No on se kyllä kumma juttu, että sairaita lapsiakin pitää viedä hoitoon. Jos lapsi esim. oksentaa yöllä kaksi kertaa (niin kuin aloitusviestin esimerkissä mainittiin) niin eikö jo järki sano, että lapsi on sairas, ja että kotona pitäisi pysytellä vähintään se yksi päivä? Kai muuten ap soitit tuon Maijan vanhemmille ja sanoit, että tyttö on haettava pois, kerran oksennellut yöllä?

En muutenkaan ymmärrä, miksi pitää änkeä lapsia tiettyihin paikkoihin (harrastukset, kerhot, koulut, päivähoito ym.) jos tosiaan ovat sairaita. En tarkoita pikkuisia flunssia (tyyliin nuhaa, köhää, mutta ei kuitenkaan kuumetta) vaan juuri ripuleita, oksennustauteja, jne. Meillä kyllä lapset pysyttelee kotosalla silloin, kun ovat sairaita, terveenä on aikaa olla harrastuksissa, koulussa, päivähoidossa, jne. Tosin nyt kaksi pienintä kotihoidossa.

Nuo on rasittavia!!! Ja en ymmärrä. YKs "kaveri"/ tuttu juuri tuollainen. Kun meijän vauva oli pieni, niin vinku aikansa että pääsee kylään. Sitten kun lopulta päästin niin kylässä tokaisi kuinka sairaita hänen kaksi mukana olevaa lastaan ovat. Sitten jonkun ajan päästä voivotteli omaa vointiaan ja sanoi että on oksentanut viime yönäkin, ja ei tiedä syytä miksi on paha olo. Että ihan kiva!!!

:O

Kummallisia nämä jotka jaksavat huolehtia hoitajien työajoista :D Voi kuule, kyllä ylitöitä kertyy jatkuvasti ja niitä otetaan silloin pois kun mahdollista. Ihan kuin muillakin aloilla. En ymmärrä niitä vanhempia, jotka pitävät lapsensa hoidossa viimeiseen asti ettei hoitaja vaan lähde minuuttiakaan aiemmin. Ettekö ajattele oikeasti ollenkaan oman lapsen kannalta asiaa? On ihan eri asia olla hoidossa viimeisenä viiteen kuin puoli neljään asti. Jos on sovittu, että hoitoaika loppuu klo 15.30 niin se loppuu silloin ja piste. Ei siellä ole oikeutta pitää sulkemiseen asti, mistä tälläinen luulo oikein tulee...

No tais se koira nyt älähtää johon kalikka kilahti.

Siis nythän oli kyse päiväkodista ja aloituksessa sanottiin että oli sovittu että lapsi haetaan klo 15.30. Ymmärsin että normista poiketen.
Ihan mielenkiinnosta kysyin että oliko koko päiväkodin henkilökunta lähtemässä silloin klo 15.30 sen tiedon varjossa että viimeinenkin lapsi oli luvattu hakea juuri sinä päivänä aikaisemmin? Ja, olisiko ollut ok jos lapsi olisi haettu klo 17 jos muuta ei olisi ollut sovittuna, eli se 15.30?

Joo... no joululoman jälkeen mun piti valmistella budjettikatsaus ensimmäiselle kvartaalille ja kerätä siihen tarvittavat tiedot maayhtiöiltä. Uuden kirjanpitäjän haastattelukierros alkoi ja myyjille piti laatia allkoitu myyntibudjetti. Tämän kaiken lisäksi meillä aloitti uusi aulapalveluhenkilö, jota olen briiffannut ja perehdyttänyt omalta osaltani. Kaiken tämän päälle normaalit rutiinityöt.

Kiirettä siis pitää... sori että sulla on rankkaa sen muksun kanssa. Mut toisaalta hän ei ole enää kipeä ja toi on sun duunis.

Eikö enää opeteta, että sairastamisen jälkeen kuuluisi olla kotona vielä yksi oireeton päivä? Ymmärrän, jos aikuisista tuntuu hölmöltä olla "terveenä" kotona mutta että lapsetkin on raahattava hädin tuskin terveinä hoitoon?! Puhumattakaan, että ois esim yöllä oksentanut... Kyllähän sitä silloin vielä sairas on.

Toivottavasti uskallatte myös antaa näille vanhemmille palautetta moisesta toiminnasta!

[QUOTE="mamma";27831804]No tais se koira nyt älähtää johon kalikka kilahti.

Siis nythän oli kyse päiväkodista ja aloituksessa sanottiin että oli sovittu että lapsi haetaan klo 15.30. Ymmärsin että normista poiketen.
Ihan mielenkiinnosta kysyin että oliko koko päiväkodin henkilökunta lähtemässä silloin klo 15.30 sen tiedon varjossa että viimeinenkin lapsi oli luvattu hakea juuri sinä päivänä aikaisemmin? Ja, olisiko ollut ok jos lapsi olisi haettu klo 17 jos muuta ei olisi ollut sovittuna, eli se 15.30?[/QUOTE]

Ei vaan... Jokaisella lapsella on AINA sovitut hoitoajat ja niitä noudatetaan. Etkö ymmärrä? Hoitajat saavat ottaa esimerkiksi ylityöt pois, jos on tiedossa jo etukäteen (kuten pitää ollakin) että viimeinen lapsi lähtee 15.30. Eihän siellä päiväkodissa muutenkaan ole töissä enää montaa ihmistä tuohon aikaan.

Missään kohtaa ei mainittu, että vanhempi olisi sanonut hakevansa lapsensa normaalia aiemmin. Ei kaikkien normaali hoitoaika ole sinne asti, kun päiväkoti on auki. Hoitoajoista on myös pidettävä kiinni. Hoitajien työajat eivät teille vanhemmille kuulu, teidän ei niitä tarvitse vahtia onneksi. Huolehtikaa vain siis omista työajoistanne ja lapsenne sovituista ajoista. Ja ajatelkaapa: sillä hoitajalla voi olla oma lapsi jossain muualla hoidossa, joka odottaa jo äitiä hakemaan vaan joutuupi pettymään siksi, että äidillä meneekin pidempään sen takia, että joku mamma vähän shoppailee tms.

Voi kun ollaan nyt herkällä päällä :(
Selvästi kysyin ihan muuta asia muuta ei nyt haluta lukea tekstiä oikein vaan halutaan vaan morkata vanhempia.
Juurikin siitä syystä kun olen täällä lukenut näitä kirjoituksia olen oman lapseni hoitoajaksi ilmoittanut klo 7-17. Ikinä lapsi ei ole 10 tuntia hoidossa ollut mutta usein on viety klo 7 ja usein on haettu vähän ennen klo 17. Työajat kun saattaa heitellä vanhemmillakin.

[QUOTE="vieras";27831824]Joo... no joululoman jälkeen mun piti valmistella budjettikatsaus ensimmäiselle kvartaalille ja kerätä siihen tarvittavat tiedot maayhtiöiltä. Uuden kirjanpitäjän haastattelukierros alkoi ja myyjille piti laatia allkoitu myyntibudjetti. Tämän kaiken lisäksi meillä aloitti uusi aulapalveluhenkilö, jota olen briiffannut ja perehdyttänyt omalta osaltani. Kaiken tämän päälle normaalit rutiinityöt.

Kiirettä siis pitää... sori että sulla on rankkaa sen muksun kanssa. Mut toisaalta hän ei ole enää kipeä ja toi on sun duunis.[/QUOTE]

Heh, ja se lapsi on sinun. Sinä sen ole maailmaan puskenut. Olisit jättänyt tekemättä, jos et jaksa hoitaa. Hoitoon on ilmoitettava, jos myöhästyy ja kyllä normaaleihin tapoihin kuuluu myös pahoitella asiaa.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten

Yhteistyössä