Naisten hien haju ja peseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Miksi kaikki naiset vaahtoaa, että jos jättää kainalot sheivaamatta tai deodorantin laittamatta, niin haisee hiki aivan kammottavalle metrien päähän? Miehillä on usein kainalokarvat paikallaan ja omalta mieheltä "unohtuu" deodorantti usein, mutta ei se miltään haise kuin ihan läheltä nuuhkien jos on pesusta kauan aikaa. Eikä kumpikaan pese itseään aina millään varsinkaan hajustetulla pesuaineella, eikä haista.

Mitä teidän muiden kropassa tapahtuu jos kainalokarvat haisee? Vai onko se muuten niin, että koska karvoitus parantaa vartalon jäähdtymistä niin kainaloiden ja pillun sheivaajat haisee enemmän ja joutuu kokoajan lutraamaan paikkojaan ettei haisisi?

Miehiltä puuttuu hormonihiki eli haisevat tasaisesti samalta koko ajan. Jotkut paljonkin, useimmat jonkin verran ja jotkut harvat eivät yhtään. Naisista lähes kaikki haisevat vähintään kuukautisten aikaan. Näin siis E-pillereitä käyttämättömät.

Jotain urbaani legendaa. Ei se haise yhtään sen reikoisemmalle kunhan dödä laittaa. Sama kun väittää että posliinina ei tule tulehduksia koskaan. Urbaani legendoja.

Ei haise hieltä ellei sit aina pese saippualla.
Hien haju pahenee jos käyttää aina deodoranttia tai pesee kainalon saippualla, siis haisee pahemmalta sillon kun unohtaa pesun tai dödön.

Vesipesu ja kevyt pesu saippualla pitää kunnossa.

Sama pätee muuten pimppaan myös, ei ole mitään pahempaa kun haiseva tuhnu joka on myrkytetty pimppa dödöllä ja saippualla :)

Voi kun joku muistaisi, miksi hiki haisee, mutta ei se ihan siitä synny sheivaako itseään tai kuiinka paljon käyttää saippuaa tai hajusteita. Jokainenhan tietää, miksi hajusteet aikanaan keksittiin? Pesemistähän pidettiin epäilyttävänä touhuna ja epäterveellisenä, minkä vuoksi hajusteilla peitettiin omien eritteiden haju. Ihmiset siis elivät likaisina yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta.

En voi käyttää hajusteita ja saan hirveitä aivastuskohtauksia, jos joku omasta mielestään hyvältä tuoksuva leuhottaa ohitseni.Jos saippuaa käytän sen pitää olla hajutonta oliviisaippuaa, josta iho tykkää. Vähäkarvaisena suomalaisena puhe sheivaamisesta naurattaa joskus " ihaillessani" läpikuultavia ihokarvojani :D En haise, koska vaihdan vaatteeni ja peseydyn päivittäin. Lopetin käyttämästä kainalohajusteita kärsittyäni pari kertaa kananmunan kokoisista mätäpaiseista, jotka johtuivat ärtyneistä ihohuokosista.

Toisekeen hikoileminen on kivaa. Lähtee kuonat liikkeelle. Aina valmiina hikisiin hommiin!

[QUOTE="Vieras";27923500]Hiki ei haise miltään.

Luulen, että naiset haisee sen takia enemmän kun sheivaavat kainalonsa jolloin ne eivät pääse tuulettumaan kuiviksi. Karvoitus edistää hien pois haihtumista, se ei suinkaan tee sitä.[/QUOTE]

Joo tosiaan LUULET.

Kannattaisikohan häpy- ja kainalokarvoitusta alkaa keräämään sheivaavilta ihmisiltä talteen ja käyttää sitä johonkin hyvään tarkoitukseen ettei mene ihan vaan hukkaan? Muodostaahan se superominaisuuksisen tuulettavan ja antibakteerisen patjan, jolle voisi olla käyttöä vaikka elintarvikepakkauksissa ym.

[QUOTE="Vieras";27923500]Hiki ei haise miltään.

Luulen, että naiset haisee sen takia enemmän kun sheivaavat kainalonsa jolloin ne eivät pääse tuulettumaan kuiviksi. Karvoitus edistää hien pois haihtumista, se ei suinkaan tee sitä.[/QUOTE]

Hiki ei haise, ellei siihen ole verestä tullut tuoksuvia aineita, esim. valkosipulin tai jonkin muun voimakastuoksuisen ruoka-aineen tai alkoholin tuoksua. Hikirauhasten erittämä hiki alkaa haista epämiellyttävältä vasta, kun ihossa elävät bakteerit, hajottavat hien valkuaisaineita. Kun hien valkuaisaineet hajoavat, vapautuu ammoniakkia ja haisevia, lyhytketjuisia rasvahappoja.
(Terveyskirjasto - Duodecim)

No ehkä tuttavapiirissäsi on vaan miehiä, jotka makaavat sohvalla tai tekevät toimistotöitä. Kyllä minä tiedän ainakin satoja miehiä, joilla kainalot kostuvat.

[QUOTE="vieras";27923585]No ehkä tuttavapiirissäsi on vaan miehiä, jotka makaavat sohvalla tai tekevät toimistotöitä. Kyllä minä tiedän ainakin satoja miehiä, joilla kainalot kostuvat.[/QUOTE]

Ja jos on karvat kainalossa se haisee saatanan pahalle vaikka on dödöä, kun on leikannut kainalokarvat ei tarvi edes dödöä ja ei haise miltään :D

Ja tämä kait oli vitsi?

[QUOTE="vieras";27923598]Ja jos on karvat kainalossa se haisee saatanan pahalle vaikka on dödöä, kun on leikannut kainalokarvat ei tarvi edes dödöä ja ei haise miltään :D[/QUOTE]

Mä laitan dödöä vaan niinä päivinä jos kävelen pitkiä matkoja vaikkapa kaupungille. Mutta niinä päivinä kun menen autolla kouluun, niin en laita ollenkaan dödöä :)

Onko sillä nyt jotain väliä. Aion jatkossakin ajaa kainaloni, vaikka joutuisinkin käyttämään deodoranttia enemmän (en kyllä joudu usein, hikoilen harvoin). Tuntuu omasta mielestäni epämukavalta olla kainalokarvoilla. Oma miehenikin kyllä ajaa ihan omasta halustaan. Ihan sama mulle onko sillä karvat vai ei, enkä ole hajueroa koskaan huomannut. Omasta mielestään helpompaa olla ilman kainalokarvoja ja jotenkin puhtaampaa.

[QUOTE="Vieras";27923428]Miksi kaikki naiset vaahtoaa, että jos jättää kainalot sheivaamatta tai deodorantin laittamatta, niin haisee hiki aivan kammottavalle metrien päähän? Miehillä on usein kainalokarvat paikallaan ja omalta mieheltä "unohtuu" deodorantti usein, mutta ei se miltään haise kuin ihan läheltä nuuhkien jos on pesusta kauan aikaa. Eikä kumpikaan pese itseään aina millään varsinkaan hajustetulla pesuaineella, eikä haista.

Mitä teidän muiden kropassa tapahtuu jos kainalokarvat haisee? Vai onko se muuten niin, että koska karvoitus parantaa vartalon jäähdtymistä niin kainaloiden ja pillun sheivaajat haisee enemmän ja joutuu kokoajan lutraamaan paikkojaan ettei haisisi?[/QUOTE]

En todella ole sanonut näin. :D Mulle riittää se että omaan enään haju tuntuu voimakkaammalta. Mä en pidä siitä, enkä pidä karvoista joten poistan ne ja pysyn kaikin puolin tyytyväisenä, ja sekä joita kuita näköjään ottaa pattiin. :D

[QUOTE="Vieras";27923573]No kerroppa miksi miehet eivät haise niin kuin naiset? Suurimman osan miehistä mitä muistan, niin kainalot ovat olleen aina KUIVAT vaikka siellä on karvapuska. Eikö sun järkikin sano, että ne karvat auttaa hien pääsyä pois iholta ja edistää "ilmastointia" kainalossa? Vai pitääkö linkittää wikipediaa? :)[/QUOTE]

Linkitäpä, tai no mä voin tehdä sen sun puolesta!

Kainalokarva – Wikipedia

Ai että dödön unohtanut ei haise kuin ihan läheltä nuuhkittuna. Jepjep. Oksennus meinaa lentää, kun joskus junassa tai bussissa lähettyville istahtaa joku dödön unohtanut. Hyi helvetti.

No kyllä mulla on vissi ero että onko karvat vai ei. Ilman karvoja en käytä juurikaan deodoranttia, ja sitten jos kainalokarvat on päässeet jossain epähuomiossa hieman rehottamaan, enkä käytä deodoranttia, niin kyllä taju meinaa lähteä kun tajuaa että "Toi haju tulee mun kainaloista!".

Yhteistyössä