Huoh. Kaverini unohti hakea miehensä kanssa lapsen päiväkodista! Minut soitettiin hätiin! >(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27936670]On ihan varmasti, lapsiaan heitteille jättäviä ja päiväkotiin unohtavia vanhempia :( NORMAALIT ihmiset ei tee niin piste.[/QUOTE]

Sun mielestä esim Blue ei nyt sitten ole normaali?

[QUOTE="vieras";27936670]On ihan varmasti, lapsiaan heitteille jättäviä ja päiväkotiin unohtavia vanhempia :( NORMAALIT ihmiset ei tee niin piste.[/QUOTE]

Ahaa, heitteillejättö on yhtä kuin päiväkotiin unohtaminen. Ai kamala, ja vielä mulla lapset on, ja työpaikkakin... Pitääköhän antaa itsensä ilmi?

Tarpeeksi väsyneenä se puhelin ei yhtään välttämättä herätä. Kuten ei muakaan. Jos on pakko herätä ja kamala väsy ni laitan kellon ja puhelimen hälyttämään. Mut soittoon en reagoi. Mistäs me tiietään miten väsy se mies oli ja miksi.

Kyllä saa aika helevetin väsyny olla tavallinen selvä ihminen ettei herää puhelimen ääneen... eipä oo tollasta itellä tullu vastaan ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa töissä;27936661:
Jaa, et sitten ymmärtänyt lukemaasi, kun laitoin että turha ehdotella kirjan lukemisia ym. Ammattitaitoinen hoitaja tietää kaikki keinot ja käyttää niitä, mutta yksin odottelu on ikävä kokemus lapselle kaikista taikatempuista huolimatta.

Lapsen niskaan ei kaadeta tippaakaan närkästystä, mutta lapsi on fiksumpi olento kuin vanhemmat luulevatkaan. Haikeus ja paha mieli alkaa heti, kun muut on haettu, vaikka tehdään mitä.

Kenellekään lapsen hakemisvuorossakaan olevalle huoltajalle ei saa käydä niin, että jättää herätyksen laittamatta. Jos noin ajattelee, vauva kanssa yön valvonut voi nukahtaa hakemisajan ohi, kuka tahansa voi unohdella... jne.

Hohhoijakkaa....

Mä tiedän tapauksen, että toinen vanhempi luuli että toinen hakee ja toinen luuli että toinen hakee. Molemmat olivat omilla tahoillaan jotain tekemässä, puhelimet äänettömällä. Varahakijaa ei ollut tai ei tavoitettu, en tiedä. Lastensuojelu sitten sijoitti lapsen yhdeksi yöksi, kun kerran kukaan ei tullut hakemaan. Päiväkodin hoitaja kun ei pystynyt koko iltaa odotella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mikä kenellekin normaalia;27936259:
Mun mielestä ei ole normaalia, että joku nukkuu ja unohtaa hakea lapsensa. Mutta kai se palstalaisten mielestä on.

Meille vois käydä just noin, mutta miehellä on aina herätyskello soimassa ettei pääse lapsen haku unohtumaan. Ja itse vielä soitan ja varmistan että mies todellakin herää.

[QUOTE="vieras";27936689]Kyllä saa aika helevetin väsyny olla tavallinen selvä ihminen ettei herää puhelimen ääneen... eipä oo tollasta itellä tullu vastaan ikinä.[/QUOTE]

Jos tekisin aloituksen, että miten väsynyt olit kun lapsesi olivat vastasyntyneitä, niin äidit täällä kivan kertoisivat miten väsyneitä olivat. Kuinka on nukuttu tikun nokassa eikä huomattu mitään.

Jos tekisin aloituksen, että miten väsynyt olit kun lapsesi olivat vastasyntyneitä, niin äidit täällä kivan kertoisivat miten väsyneitä olivat. Kuinka on nukuttu tikun nokassa eikä huomattu mitään.

En ole koskaan edes lasten syntymä/pikkuvauva aikana ollut niin väsynyt etten olisi kuullut puhelimen ääntä tai hakenu lasta hoidosta. Väitän edelleen, että normaali selvä ihminen ei nuku niin sikeästi eikä yleensäkään nuku kun lapsi pitää hakea hoidosta.

[QUOTE="vieras";27936475]Normaali ihminen ei mee nukkumaan ja unohda lasta päiväkotiin. Ja normaali ihminen herää puhelimensoittoon. Onneksi oli varahakija...
Tulee mieleen päihdeongelma pamipäissään nukkuu eikä "muista" hakea lasta :([/QUOTE]

Minä olen kyllä tietääkseni ihan normaali ihminen, en käytä lainkaan alkoholia saati huumeita tai muita päihteitä, mutta nukun niin sikeästi, että en välttämättä herää herätyskelloon tai soivaan puhelimeen. Minulla onkin nykyään sellainen vanhanajan herätyskello, josta saa melkein sydärin kun se soi. :)

[QUOTE="vieras";27936689]Kyllä saa aika helevetin väsyny olla tavallinen selvä ihminen ettei herää puhelimen ääneen... eipä oo tollasta itellä tullu vastaan ikinä.[/QUOTE]

Ei mullakaan normisti. Mutta esim yökkövuoron jälkeen ei yhtään outoa. Se että sä et tiedä sellasta,ei tee siitä epänormaalia.

[QUOTE="vieras";27936754]Minä olen kyllä tietääkseni ihan normaali ihminen, en käytä lainkaan alkoholia saati huumeita tai muita päihteitä, mutta nukun niin sikeästi, että en välttämättä herää herätyskelloon tai soivaan puhelimeen. Minulla onkin nykyään sellainen vanhanajan herätyskello, josta saa melkein sydärin kun se soi. :)[/QUOTE]

Hys nyt. Eihän meitä sikeäunisia voi ja saa olla. Pitää olla jokaisen ihmisen samanlainen.

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Millenia
Mä pääsin yllättävän pitkälle tässä äityidessäni, ennenkuin unohdin ekaa kertaa lapseni jonnekin.
Mulla neljä lasta, kaikki jo kouluiässä. Harva se päivä kuitenkin mun pitää töiden jälkeen hakea yks lapsista sieltä ja toinen täältä ja kolmas kerhosta ja neljäs kaverilta. Ja välillä niistä on kaksi kotona ja kaksi mummolla. Ja seuraavana päivänä kolme kotona ja yksi harrastuksessa. Päälle vielä muut muistamiset, kaupassa käynnit yms. Tän äidin päässä on siis ihan liikaa muistettavaa. Ja niinpä sitten jälleen yksi "muista sata asiaa" päivä alkoi olla takana ja kurvasin kotipihalle. Ja siinä kohtaa sitten vasta tajusin, että joo, kaksi lasta on kyydissä mutta se kolmas unohtui kaupungille!
Ei muuta kuin puhelu närkästyneelle teinille, pahoittelut ja äkkiä hakemaan lapsukainen kotiin :D
Ei ole teini onneksi tuosta kuittaillut, mutta vaikka hänellä ei mitään hätää ollutkaan unohdukseni takia, niin tulihan siitä huono omatunto kieltämättä. Ja sellainen "ei voi olla totta, mä unohdin oman lapseni!", en vieläkään käsitä että mulle kävi niin.

[QUOTE="vieras";27936746]En ole koskaan edes lasten syntymä/pikkuvauva aikana ollut niin väsynyt etten olisi kuullut puhelimen ääntä tai hakenu lasta hoidosta. Väitän edelleen, että normaali selvä ihminen ei nuku niin sikeästi eikä yleensäkään nuku kun lapsi pitää hakea hoidosta.[/QUOTE]

Niin että äiti voi univeloissaan nukahtaa sohvalle ja taapero lähtee ovesta pihalle vaeltelemaan kunhan äiti ei vaan unohda hakea lasta hoidosta.

Vahinkoja sattuu ja onneksi varahakija pääsi hakemaan.

Nyt tulee paljastettua hieman ammattini taustoja, mutta on aika yleistäkin, että ihminen nukkuu niin sikeästi, ettei herää "edes" puhelimen soittoääneen. Ei tuo sikeästi nukkuminen tee kenestäkään narkkaria yms.
Jos nyt aletaan kunnolla pilkkuja viilaamaan niin jonkinlaiseksi ongelmaksi tulkitaan pikemminkin se, että nukkuu koko ajan niin kevyesti, että on valmis heräämään kaikkiin ääniin. Em. on aika yleinen syy, kun hakeudutaan lääkärin puheille uniongelmista.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";27936815]Juu no normaali ihminen ei nukahda niin sikeesti et noin pääsee käymään. Eritavoin ongelmaiset ja lääkkeitä/päihteitä käyttävät nukkuvat varsin sikeästi ja pääsee vaikka lapsi karkaamaan juu.[/QUOTE]

Okei, sä et siis tiedä oikeasta elämästä mitään. :) Hyvä niin, joskus on onni olla syntynyt kultalusikka suussa.

• Tykkää
Reactions: vicy
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa töissä;27936661:
Jaa, et sitten ymmärtänyt lukemaasi, kun laitoin että turha ehdotella kirjan lukemisia ym. Ammattitaitoinen hoitaja tietää kaikki keinot ja käyttää niitä, mutta yksin odottelu on ikävä kokemus lapselle kaikista taikatempuista huolimatta.

Lapsen niskaan ei kaadeta tippaakaan närkästystä, mutta lapsi on fiksumpi olento kuin vanhemmat luulevatkaan. Haikeus ja paha mieli alkaa heti, kun muut on haettu, vaikka tehdään mitä.

Kenellekään lapsen hakemisvuorossakaan olevalle huoltajalle ei saa käydä niin, että jättää herätyksen laittamatta. Jos noin ajattelee, vauva kanssa yön valvonut voi nukahtaa hakemisajan ohi, kuka tahansa voi unohdella... jne.

Voi mikä pässi sä olet ja päiväkodissa töissä!!! Eikö tuossa nyt ole selväksi tullut, että tuo isä unohti lapsen sinne vahingossa. Ei tahallaan. Närkästyksen ymmärtää jos joku tahallaan jättäisi lapsen päiväkotiin, mutta tuo isä nukahti.

Sulle ei varmaan ole ikinä käynyt niin että olisit aamulla nukkunut pommiin tai unohtanut jonkun tavaran kotiin?

[QUOTE="vieras";27936815]Juu no normaali ihminen ei nukahda niin sikeesti et noin pääsee käymään. Eritavoin ongelmaiset ja lääkkeitä/päihteitä käyttävät nukkuvat varsin sikeästi ja pääsee vaikka lapsi karkaamaan juu.[/QUOTE]

En tiennyt että vuorotyöläisenä olin jotenkin "eri tavoin ongelmainen". Olin mielestäni yövuoron jälkeen vain väsynyt, ja esim. puhelimen soimiseen en välttämättä herännyt. Mies kävi joskus kotona ruokatunnilla mun yövuoron jälkeen niin että heräsin siihen kun ovi kolahti lähtiessään.

Yövuoron jälkeen mun puhelin on tottakai äänettömällä!
Tyhmä olisin jos en pitäis.
Hyvin voisin luulla painavani torkkua, mutta olisinkin tosiasiassa
Painanut herätyksen pois .

Yhteistyössä