Mummoni koira on kuolleena autotallissa, mihin se pitäisi viedä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkytys

Vieras
Mummoltani kuoli koira JOULUKUUSSA ja mummo pian sen jälkeen jätti tämän maailman taakseen. Nyt kun olen siivonnut ja raivannut mummon kotia, löysin mummoni koiran autotallista kuolleena! Koira kuoli tod. näk. vanhuuteen kotona ja mummo sit kellekkään kertomatta oli käärinyt koiran huopiin ja vienyt autotalliin. No, maa on vielä jäässä että ei sitä haudatakaan pysty, mihin kummaan minä voin tuon koiran raadon viedä/hävittää? Onneksi on pieni koira...

yök :x eikö kellekkään tullu mieleen aiemmin että mihin se koira on hävinnyt?

Lähimmällä eläinlääkärille, ne lähettää sen krematorioon. Maksaa hiukan se joukkotuhkaus, tuhkia tuskin haluat joten siitä ei tuu maksua.

[QUOTE="vieras";28052709]yök :x eikö kellekkään tullu mieleen aiemmin että mihin se koira on hävinnyt?

Lähimmällä eläinlääkärille, ne lähettää sen krematorioon. Maksaa hiukan se joukkotuhkaus, tuhkia tuskin haluat joten siitä ei tuu maksua.[/QUOTE]

Siis kyllä mummo kertoi että koira oli kuollut, hän sanoi että naapurin setä hoitaa koiran ruumiin. Noo, tässä kun olen mummon talolla pyörinyt niin olen tajunnut että se naapurin setä josta mummo puhui on kuollut ajat armahaiset sitten. Mummo oli loppuajasta vähän höperö.. Paljonhan se mahdollinen joukkotuhkaus maksaisi? Mulla ei meinaan ole sitä rahan pätäkkää niinkun tähän hetkeen ollenkaan :( Hyi helvetti, en mä halua sitä viedä minnekään eläinlääkäriin kuollutta elukan raatoa! Ei se mun mielestä se ruumis haissut, on kuitenkin pakkasessa autotallissa ollut, siis sellaisessa pakkasessa mitä nyt ulkona pakkasta on..

Luot lumen pieneltä alueelta ja vaikkapa kuumalla vedellä sulattelet aluetta ja kaivat sen sinne. Jos on pieni koira niin ei se syvää kuoppaa tarvi. Ajattelis ettei routakaan kovin syvällä ole kun ollut suht lauha talvi.

Paat koiran pakkaseen ja keväällä hautaat sen sulaan maahan tai sit teet ison notskin ja poltat sen siinä ihan itse.

Nokun ei oo pakkasta, ei mummolla eikä kotonani. Mummon torpassa ei ole kuin sellainen jenkkikaappi eikä se koira mahtuisi sinne pakkaslokeroon. Kotonanikin ihan pieni pakkanen ja se on täynnä. Ei tässä nyt viittis pyytää keneltäkään pakkasta lainaan, yäk... Hei, mutta meillä on sellainen iiiiso puukattila, voisiko sen koiran ruumiin poltta siellä? Mahtuisi varmasti luukusta sisään. Mutta miten kuumalla se tarvitsee polttaa? Monta pesällistä poltan puita ennen kuin laitan sen koiran ruumiin sinne? Hyi hemmetti mitä mä kirjoitan, ihan kauheeta...

[QUOTE="vieras";28052753]Luot lumen pieneltä alueelta ja vaikkapa kuumalla vedellä sulattelet aluetta ja kaivat sen sinne. Jos on pieni koira niin ei se syvää kuoppaa tarvi. Ajattelis ettei routakaan kovin syvällä ole kun ollut suht lauha talvi.[/QUOTE]

Mut sinne kuoppaan vissiin tarviais kaataa jotain bensaa/dieseliä ettei ketut kaiva ylös. Mummon pihalla niitä kettuja meinaan piisaa...

Alkuperäinen kirjoittaja järkytys;28052813:
Mut sinne kuoppaan vissiin tarviais kaataa jotain bensaa/dieseliä ettei ketut kaiva ylös. Mummon pihalla niitä kettuja meinaan piisaa...
Kyllä meilläkin kettuja pyörii pihalla ja viisi koiraa on haudattu 20 vuoden aikana ja yhtään ei ole ketut ylös kaivanut. Itse kaivaisin sen kuopan.

Löydät varmaan paikallisen eläinsuojeluyhdityksen tiedot jostain? Soita sinne ja sano että siula ei oo varaa tuhkata koiraa ja pyydä että he vois tehdä hautauksen.

Käyt hautaamassa koiran eläinten hautausmaalle!
Meillä ainakin on kesällä valmiiksi kaivettuja ns. "talvihautoja". Kuopan päälle on kanneksi laitettu styrox-kansi. Eli luot vaan lumet siitä päältä pois, niin hauta on valmis.

Vuokraat sellaisen koneen jonka nimeä en nyt muista ja sillä hakkaat kuopan maahan. Näin ollaan tehty kun on meillä kuollut koira talvella. On siis sellainen keppi joka hakkaa maata, toimii sähköllä.

Soita eläinlääkärille ja kysy neuvoa. Me saatiin miehen tädin kissoille joukkotuhkaus jotenkin halvemmalla, kunnan eläinlääkärin kautta, kun sellitettiin tilanne, et tätin jäämistöstä löytyi kans kissan raatoja, oikeastaan enemmän muumioita...

Mitä luulet mummon ajattelevan jos hänen rakas koira heitetään vaan roskiin? Joo kuolleet ei voi loukkaantua diipadaapa mut kyllä mulle itelle jäis huono mieli jos tietäisin ettei mummo olis sellaista "hautaustapaa" koiralle toivonut... :/

No jos sillä mummulla on autotalli, niin kuolinpesä tuskin on varaton. Tuo on kuolinpesän kuluksi katsottava meno, voi laskuttaa sinne sen eläinlääkärin kautta tapahtuvan polttohautauksen.

Älä ala nyt mitään kuoppia sulattelemaan, jää kuitenkin niin pinnalle että joku metsäneläin sen sieltä ylös kaivaa.

Joukkotuhkaus ei paljoa maksa, omasta mielestäni yksilötuhkauskin on halpaa jos kustannus pienelle koiralle on kenties joku 70e. Eiköhän koira ole sen verran ansainnut ja edesmennyt mummosi.

Vie koira tuhkattavaksi.Soita lähimmälle eläinlääkärille,ja kerro tilanne hänelle.Eläinlääkäri lähettää koiran tuhkattavaksi.Kyllä koirakin ansaitsee vähän paremman "hautaustavan",kuin roskiin heittämisen.

[QUOTE="mii";28052896]Mitä luulet mummon ajattelevan jos hänen rakas koira heitetään vaan roskiin? Joo kuolleet ei voi loukkaantua diipadaapa mut kyllä mulle itelle jäis huono mieli jos tietäisin ettei mummo olis sellaista "hautaustapaa" koiralle toivonut... :/[/QUOTE]

Juu, sillon ennen vanhaanhan koirille pidettiin oikein hautajaiset, johon kutsuttiin kaikki kulmakunnan lemmikit ja metsän eläimet.

Ihan oikeesti kaks kuukautta autotallissa maannut ruumis, laita se roskiin.

kuinka persaukinen voi olla jos ei muutamaa kymppiä oo laittaa jonkun elukan tuhkaukseen, myy siltä mummoltas vaikka jotai omaisuutta pois. Tietty sen voi myös laittaa kuolinpesän kuluihin sit.

Yhteistyössä