Pikkuisen harmittaa, mutta eihän se kaverin vika ole =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Meidän olis tällä viikolla kaverin kanssa pitänyt opinnäytetyö esittää, mutta kun ei oo saatu sitä vielä valmiiksi.
Nin no kaveri on sairastunut ja saanut viikon saikkua. Nyt sitten minunkin opintoviikkojen saminen on tästä kaverista kiinni. Opinnäytetyötä ei voi arvostella jos sitä ei ole yhdessä tehty ja esitetty.
No sovittiin että hiihtoloman jälkeen kumpikin tekee sitä tahollaan ja lähetellään sähköpostitse toisllemme omat osuudet. Iltaryhmän kanssa sit pitääp äästä esittämään tämä työ, koska meillä alkaa työharjoittleu. Viiemeiselle viikolle tätä ei voi jättää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Me tehtiin opinrföute työ koko luokan kanssa yhdessä ja siy opet arvosteli sen.
tosin 3 ioppilasta oli koko kevään kipeeänä mut hyvät numerot nekin sai!
musta on tyhmää että opinnäytwetyö tai vaikka gradutyö jaa kiinni toisesta, olis parempi et sen tekin kok oluokka yhdessa, niin tulis parempi luookahenkikin.

Ompa hauskaa taas..montakohan kertaa nää samat asiat pitää vääntää ja kääntää joillekin..ja kaikki suomalaiset kirjoittaa virheettömästi???

Ap; Harmi juttu mut eihän tuolle tosiaan mitään voi. Teette parhaanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28117450:
Miksi merkonomiopiskelija ylipäätänsä tekee opinnäytteen parin kanssa?

Miks ei tekisi? Joskus koululta määrätään noin. Kyllä meilläki lähihoitajapuolella alunperin opettaja halus, että koko luokka tekee yhdes, mutta saatiin puhuttua niin että osaa tekee parettain ja osa yksin. Mä ainaki haluan tehdä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28117501:
Mistä tarkalleen ottaen haluat minun ottavan selvää?

No vaikka siitä, että useas toisen asteen koulus halutaan luokan tekevän yhdes opinnäytteen tai sitte tehdään pareittain. Mitä irvistelyn aihetta tuos on jos se on koulun suositus tai peräti vaatimus?

Mä ymmärrän kyllä, että on eri tapoja eri kouluissa, mutta en tajua miksi opinnäytetyö tehdään pareittain tai jopa koko luokka yhdessä. Eikö se opiskelu ole kuitenkin yksilölajia enemmän niin tuolla systeemillä ei kaikki pääse sitä omaa oikeaa osaamistaan näyttämään. Ap:nkin tilanne olisi helpompi jos se olisi vain itsestä kiinni.

No opettaja sitten varmaan tietää myös ratkaisun tähän, että toinen sairastaa ja sen takia sinä et valmistu ajoissa?

kyse ei ole sitä etten valmistuisi, onhan tässä aika vielä monta kuukautta, muttta alunperin sen työn piti olla huomenna esityskunnossa.
Oman osuuteni olen kirjoittanut osittain, pientä viilaamista vaatii, mutta oma osuuteni on melkein valmis. Yhdesä tehty työ myös yhdessä eitetään. Kaveri on niin sairas ettei jaksa edes koneella istua. hiintoloman jälkeen hän tekee sen oman osuutensa, pitä van sti löytää päivä joloin iltaryhmäläisilä on opinnäytetyön esitys ja mennä sinne mukaan. se on pakko tehdä illalla ku olan tyharjoittlussa koko loppuaika

No vaikka siitä, että useas toisen asteen koulus halutaan luokan tekevän yhdes opinnäytteen tai sitte tehdään pareittain. Mitä irvistelyn aihetta tuos on jos se on koulun suositus tai peräti vaatimus?

Olen hyvinkin tietoinen, että joillain aloilla oppari tehdään pareittain. Liiketalouden alalla se on kuitenkin harvinaista. Ainakin luulen merkonomeja opettavana olemaan pätevä analysoimaan tätä faktaa. Missä vaiheessa olen irvistellyt kenellekään, kun totean, että Rovaniemellä on näköjään eri meininki kuin täällä Etelä-Suomessa??? Eikö niin saa sanoa?!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28117574:
Olen hyvinkin tietoinen, että joillain aloilla oppari tehdään pareittain. Liiketalouden alalla se on kuitenkin harvinaista. Ainakin luulen merkonomeja opettavana olemaan pätevä analysoimaan tätä faktaa. Missä vaiheessa olen irvistellyt kenellekään, kun totean, että Rovaniemellä on näköjään eri meininki kuin täällä Etelä-Suomessa??? Eikö niin saa sanoa?!

Espoossa Omniassa myös suositus, että merkkarit tekee opinnäytetyön pareittain. Tämä suositus oli ainakin vuonna 2011 kun itse tein opparia tuolla. Tein tosin opinnäytetyön yksin, koska se oli sidoksissa järjestämääni tapahtumaan.

En edelleen vaan ymmärrä mitä pahaa tai väärää siinä oli,jos ihan uteliaisuudesta haluaa tietää onko ap suomalainen...kun kirjoitus on sellaista.Sehän on selvä jos on ulkomaalainen että suomen kieli ei välttämättä niin vielä suju.

En edelleen vaan ymmärrä mitä pahaa tai väärää siinä oli,jos ihan uteliaisuudesta haluaa tietää onko ap suomalainen...kun kirjoitus on sellaista.Sehän on selvä jos on ulkomaalainen että suomen kieli ei välttämättä niin vielä suju.

Ap on suomalaanen eikä hänellä oo lukihäiriöitä. Ap kirjoottaa nopiaa eikä tarkista tekstejä. Tuo asia on käsitelty täällä palstalla lukuusia kertoja aivan kuten mun murre. Jatkuvat muka viattomat kyselyt on pelkästään vittuulua.

Miten se mittaa yksilön osaamista ja oppimista jos tehdään pareina / ryhminä?
Mä en irvistele vaan kysyn.
Jos toinen on 1-2 arvosanan oppilas ja toinen 5 oppilas. Sitten ovat pari, niin saavat ehkä arvosanaksi 3 tai sitten parempi oppilas tekee oman osuuden lisäksi toisenkin osuuteen korjauksia ja lisäyksiä, jolloin toinen saa "lahjaksi" arvosanan.
Tuo ryhmätyö helpottaa vaan tarkastajan hommaa.
En sitä väheksy, mutta minusta se on outoa. Tiedän että täälläkin mm sosiaali- ja terveysala tekee paritöitä aina. Onneksi me ei.

Yhteistyössä