Mitä mieltä olette tällaisesta vanhempien toiminnansta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellinen mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";28631225]Neljä siideriä on aika paljon, jos on jo pohjia alla.[/QUOTE]

Eikö se ole hyvä että jätti osan juomatta ja että ne oli vielä kassissa eikä siten siis juotu?

Minusta tossa pitäis antaa pisteet siitä että osasi lopettaa juomisen. Kuitenkin jo täysi-ikäinen, voi harjoitella alkoholinkäyttöä.

[QUOTE="Niin";28631238]18v saa ihan laillisesti hallussapitää ja käyttää kevyitä alkoholijuomia. Jos et sattunut tietämään.[/QUOTE]

En ole tuo kuka kirjoitti tuon, mut 18v. ei silti ole kuin juridisesti "aikuinen", muuten erittäin nuori ihminen. Mutta isäpuoli ei olisi saanut noin toimia!

Katson tytön esuksi sen,etä meni kotia ja ajoissa. Olisiko ollut parempi jäädä kavereille notkumaan missä vanhemmillla ei olisi ollut mitään tietoa tytön kunnosta tai mitä tekee?

[QUOTE="vieras";28631281]En ole tuo kuka kirjoitti tuon, mut 18v. ei silti ole kuin juridisesti "aikuinen", muuten erittäin nuori ihminen. Mutta isäpuoli ei olisi saanut noin toimia![/QUOTE]

Ja juridiikka riittää tässä tapauksessa siiderin hallussapitoon.

Teisän,että tyttö etsii asuntoa,mutta omien sanojen mukaan on vaikea löytää koska on vielä vuoden ainakin opiskelija eikä ole tuloja.
Kesätöitäkään ei yrityksistä ja hakemuksista huolimatta saanut

Tähän aikaan vuodesta on esimerkiksi opiskelija-asunnoissa melkeinpä varaa valitakin. Kela maksaa opiskelijalle asumislisää, jonka kanssa kattaa ainakin soluhoneen vuokran.

18 vuotias on lain mukaan täysi-ikäinen joten mennään liian pitkälle,toisaalta jos asuu vanhempien kanssa,kotona noudatetaan vanhempien asettamia sääntöjä.
Mitä mieltä tästä: tytöllä ikää 15 vuotta, istuu paikallisessa baarissa kännäämässä.Paikalla äiti ja isäpuoli jolla on samassa baarissa keikka ja heidän kanssaan mennyt kyseiseen baariin. Tytön äiti on absolutisti mutta häntä ei häiritse että tyttö kännää,alaikäisenä ja baarissa.Mennäänkö tässä liian pitkälle?

Voi hyvää päivää sanon minä. Tämä ihminenhän on täysi-ikäinen ja hallussa on ollut mietoja eli hänelle laillisesti myytyjä alkoholijuomia.... No. Parempi Kai on etten sano enempää... kannattaisiko äidin / isäpuolen katsoa peiliin....

Aloituksessa ei kerrota perheen koko tarinaa tarkemmin kuin, että paha isäpuoli on törkeä suustaan ja äiti on isäpuolen kannalla tyttären elintavoista. Tytär on tarinan uhriparka, joka viattomalla 18 vuoden elämänkokemuksellaan ihan vaan pikkasen piti hauskaa juomalla siideriä sekä jostakin syystä tuli kotiin jo klo 23.00. Että onpa rankkaa!

Millaisesta tytöstä on kyse? Onko töissä/opiskelemassa/ työtön?

SUosittelen tytölle muuttamista pois. Hän ei tule toimeen isäpuolensa kanssa, välit ovat selvästikin tulehtuneet äidin kanssa ja iältään tyttö on jo siinä vaiheessa, että olisi normaalia ryhtyä harkitsemaan itsenäistymistä oman asunnon myötä.

Ihan ok jos kotona on sellainen sääntö ettei siellä juoda. Itse jouduin vielä 23-vuotiaana asumaan tilapäisesti porukoilla ja siellä ei juotu. Yleensä menin muualle yöksi sillon jos olin ollut juhlimassa.

Mutta ap:n tapauksessa liian pitkälle kyllä menty. Asian olisi voinut esittää paremminkin seuraavana päivänä.

Ja tässä on kuultu vaan toinen puoli tarinasta. Jos tyttö onkin ite kännissä alkanut räksyttämään. Miksi noin aikainen kotiintulo? Onko jäänyt ryyppy päälle ja ollut vaikka päiväkausia jossain? Vaikea uskoa että parin kaljan takia tollanen show.. miksi nuori tulisi kotiin parhaassa nousuhumalassa. Ettei olis ollut vaan jotain loiventavia ne pari.

Tämä vaan spekua ja anteeksi jos loukkasi ap:ta.

Katson tytön esuksi sen,etä meni kotia ja ajoissa. Olisiko ollut parempi jäädä kavereille notkumaan missä vanhemmillla ei olisi ollut mitään tietoa tytön kunnosta tai mitä tekee?

Mua häiritsee näissä sun jutuissasi kaiken aikaa se, että asetat tytön ja vanhemmat räikeästi toisiaan vastaan. Kerrot vanhemmista kielteisiä ominaisuuksia ja tytöstä et muuta kuin montako siideriä joi tai kuinka ei pysty muuttamaan pois. Suosittelen sulle toimittajan uraa Seiska-lehteen. Pärjäisit siellä tähtitoimittajana!

Mielestäni vanhempien käytös menee ylireagoinniksi, onhan tyttö 18-vuotias. Itse en siis ottaisi asiaa ihan noin vakavasti. Silti täytyy pitää mielessä, että vaikka tyttö on täysi-ikäinen, täytyy hänen mennä vanhempien laatimilla säännöillä niin pitkään kuin asuu heidän luonaan ja elää heidän rahoillaan.

Mielestäni vanhempien käytös menee ylireagoinniksi, onhan tyttö 18-vuotias. Itse en siis ottaisi asiaa ihan noin vakavasti. Silti täytyy pitää mielessä, että vaikka tyttö on täysi-ikäinen, täytyy hänen mennä vanhempien laatimilla säännöillä niin pitkään kuin asuu heidän luonaan ja elää heidän rahoillaan.

Asuu heidän luonaan ja heidän rahoillaan? No tottakai tuon ikäinen asuu. Kyllä vanhempien tuossa olis pitäny ymmrtää ja kunnioittaa, että nuori haluaa pitää hauskaa ja nauttia nuoruudestaan.

[QUOTE="vieras";28632193]Asuu heidän luonaan ja heidän rahoillaan? No tottakai tuon ikäinen asuu. Kyllä vanhempien tuossa olis pitäny ymmrtää ja kunnioittaa, että nuori haluaa pitää hauskaa ja nauttia nuoruudestaan.[/QUOTE]

18-vuotias on täysi-ikäinen, ja siis itse vastuussa itsestään. Kuuluisi olla myös taloudellisesti riippumaton vanhemmistaan.

18-vuotias on täysi-ikäinen, ja siis itse vastuussa itsestään. Kuuluisi olla myös taloudellisesti riippumaton vanhemmistaan.

Perus suomijuntti :D 18vuotias mikään "aikuinen" ole! Nuori ihminen ja on TÄYSIN normaalia asua sen ikäisenä vielä porukoillaan, lainata rahaa jos tarvii. Suomessa tää kulttuuri on aivan erilainen mitä muualla euroopassa jossa on normaalia tuon ikäisenä että vanhemmat maksaa yliopistomaksut ja nuori asuu kotonaan ,kyllä hävettää tuo sun suhtautuminen ihan :DD Oma mummoni 65v. ajattelee noin.

[QUOTE="...";28631215]Fiksummin olisi asiasta pitänyt puhua, mutta olisin kyllä itsekin takavarikoinut siiderit. 18-vuotias on kuitenkin ihan lapsi vielä.[/QUOTE]Syyllistyisit rikokseen. Siiderit ovat tytön omaisuutta.

Voi hyvää päivää sanon minä. Tämä ihminenhän on täysi-ikäinen ja hallussa on ollut mietoja eli hänelle laillisesti myytyjä alkoholijuomia.... No. Parempi Kai on etten sano enempää... kannattaisiko äidin / isäpuolen katsoa peiliin....

Onhan se noinkin mutta vaikka olisi kuinka täysi-ikäinen niin vanhemmilla asuessa noudatetaan vanhempien sääntöjä. Tosin en ole varma oliko tässä tapauksessa niitä sääntöjä tehty etukäteen selväksi, eli rikkoiko lapsi tarkoituksella sääntöjä vai keksivätkö vanhemmat huvikseen yhtäkkiä tuon säännön että voivat lytätä lasta.

Jos ne vanhempien asettamat rajat ei kelpaa niin voi muuttaa omilleen.

Jotenkin tuntuu että hiprakka on ollut hieman tuhdimpaa hiprakkaa jos ollut tuollaiset reaktiot vanhemmilla. Mutta tämä isäpuoli saa nyt halveksuntansa venytettyä äärimmilleen. Täysikäiselle kotiarestia :D joo ehkä kurdiperheissä...

Yhteistyössä