Palstan sossumammat tekivät uuden ennätyksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ATH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nöe siinö mitään halveksuttavaa, että äiti opiskelee ja saa asumistukea. Näen sen ahkerampana kuin perus mamma joka venyttää lastentekoikää äärimilleen ja sitten vetelee isot tuet yhteiskunnalta ensin opiskeltuaan ja vedettyä opintotuet asumislisien kera...

En sanois ihan sossuväeks kuitenkaan asumistuen saajia sanois.
Se kun on ainut tuki joka ottaa perhekoon huomioon.. toisin kuin esim. verotus.
Meilläkin mun ja miehen bruttotulot on yhteensä n. 5000€/kk ja saadaan silti asumistukea reilu 400€/kk koska meillä on iso perhe.
Otettais PALJON mieluummin lapsivähennykset verotuksessa kuin tukieurot... Kannattais sitten työntekokin eritavalla. Nykyisillä tuloilla saatais satanen pari toimeentulotukeakin jos haettais..

[QUOTE="...";28648665]Saas nähdä kuinka kauan riittää rahaa elättää vätyksiä...[/QUOTE]

Onko ystäväni vätys kun hän opiskelee ja saa asumistukea. Sieltä valmistumassa lääkäri joka sinuakin sitten hoitelee. En menisi arvostelemaan.

Juoppoja työikäisiä, mutta haluttomia, opintojen venyttäjiä syyttäisin ennemminkin, kun lapsiperheitä.
Sinä olet varmasti perehtynyt myös siihen mitenpaljon valtio käyttää rahaa lastekodinlapsiin. Hrille maksetaan kerran vuodessa etelänmatkat, ensimmäiset huonekalut ja ajokortit. Nämä saavat sossusta itsenäistymisrahaa ja jäävät viellä jälkihuoltoon. Tarkoittarn että jos hyvin osaa puhua, niin saa toimeentulotukea ekstra herkuilla + käydä töissäkin niin ettei tuloja kokonaisuudessa huomioida tuloina. Mutta toisaalta miksi käydä töissä kun kunnon rahat tulee heloomminkin. Ja tämäkö on tasa arvoista kohtelua? Kaikki suomen nuoret ei todellakaan saa tälläistä lellintää kotonaan. Miksi valtio kustantaa ongelmakäytöksisille elämää? Moni näistä saa viellä omilta biologisilta vanhemmiltakin rahaa käteen...

Pakko tohon jälkihuolto hommaa kommentoida: mun äiti kuoli kun olin pieni ja isä masentui vakavasti. Meidät huostaanotettiin siksi aikaa kunnes isä sai itsensä ja asiat kuntoon. Mulla ei ole koskaan ollut mitään käytöshäiriöitä, ihan kovasti opiskeleva ja "kiltti" nuori olin. Jod en olisi saanut jälkihuollon kautta apua, olisin varmasti syrjäytynyt. Muutin 16-v omilleen ja kävin lukiota. Sain opintotukea sen hurjan parisataa ja jälkihuollosta minua autettiin vain ja ainoastaan koulukirjoissa, matkalipussa ja pääsin kerran viikossa kokkaamaan ruokaa itselleni heidän jossain keittiötiloissa niin että siellä oli joku minun apuna.
Joten nuo väitteesi ovat kyllä aika kovia. :/

[QUOTE="Muuan";28648649]En sanois ihan sossuväeks kuitenkaan asumistuen saajia sanois.
Se kun on ainut tuki joka ottaa perhekoon huomioon.. toisin kuin esim. verotus.
Meilläkin mun ja miehen bruttotulot on yhteensä n. 5000€/kk ja saadaan silti asumistukea reilu 400€/kk koska meillä on iso perhe.
Otettais PALJON mieluummin lapsivähennykset verotuksessa kuin tukieurot... Kannattais sitten työntekokin eritavalla. Nykyisillä tuloilla saatais satanen pari toimeentulotukeakin jos haettais..[/QUOTE]Tämä tässä yhteiskunnassa on perseestä. Työssäkäyvätkin pumppaavat ilmaista fyrkkaa ja pitävät sitä vielä ihan oikeutettuna.

[QUOTE="tylsä";28649112]Asumistuki on yksi suurimpia syitä vuokrien nousemiseen.[/QUOTE]Juuri näin.

Mutta selitäpä tämä keskiverto palstaämmälle joka ymmärtää vain sen päälle kuinka paljon tilille kolahtaa joko miehen tuloina, kelasta tukina tai sossusta avustuksina. Kaikki muu on hepreaa ja se yhteiskunnan maksama rahakin vaan tulee jostain mystisestä rahatehtaasta.

[QUOTE="vieras";28649571]Sinähän se tunnut nämä asiat parhaiten tietävän...[/QUOTE]

No Helsingissä ainakin vuokrat on sen verran korkeat että sais olla helvetin hyvä palkka jos ilman MITÄÄN tukia haluais pärjätä.

[QUOTE="vieras";28649595]Öö, ei tarvitse. Mutta tietysti jos ei halua asumisesta tinkiä ja haluaa että jää rahaa shoppailuun/dokaamiseen tai muuhun turhaan niin kannattaa pumpata myös yhteiskunnan fyrkkaa lisäksi.[/QUOTE]

No mä en ainakaan dokaa ja shoppailuun ei ole varaa mut yksinhuoltaja joutuu katsos elättämään myös lapsensa. Ja asumisesta ei oikein pysty tinkimään kun jonot esim stadin asuntoihin on aika pitkät. Että vaihtoehtona on sitten asua kadulla tai asua kalliisti.

[QUOTE="...";28648665]Saas nähdä kuinka kauan riittää rahaa elättää vätyksiä...[/QUOTE]

Kun olin yh, sain asumistukea vaikka kävin kokopäivätöissä. Jos sun mielestä olin vätys niin ihan miten vaan. :)

[QUOTE="wtf";28649566]Tämä tässä yhteiskunnassa on perseestä. Työssäkäyvätkin pumppaavat ilmaista fyrkkaa ja pitävät sitä vielä ihan oikeutettuna.[/QUOTE]

No mutta tottakai se on oikeutettua, asumistuki on tarkoitettu just just tueksi asumiseen, jos omat rahat eivät vaan riitä.
Mieluummin minä suon sen pienen tuen heille, jotka kuitenkin siellä töissä käyvät ja pyörittävät rattaita kuin ehkä joillekin muille elämäntapatyöttömille.

Lapsellista käytöstä tuo itsensä korottaminen "sossumammojen" yläpuolelle, kyllä elämä opettaa. Tai ehkä on jo opettanut, kun niin katkeralta tilitykseltä kuulostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28649630:
Lapsellista käytöstä tuo itsensä korottaminen "sossumammojen" yläpuolelle, kyllä elämä opettaa. Tai ehkä on jo opettanut, kun niin katkeralta tilitykseltä kuulostaa...
Lapsellista se on ehkä sellaisen mielestä joka itse elää tukien varassa tai ylipäätään niistä nauttii.

Minun mielestä se ei ole lapsellista koska en ole sen jälkeen penniäkään tukia nostanut kun nuorena opiskelin ja minun mielestäni aikuisen terveen ihmisen ei tukia pidä nostaa. Opiskeluaikanakin olin töissä ja maksoin Kelalle sen takia pitkän pennin tukia takaisin ja sen jälkeen en ole tukia tarvinnut. Veroja kyllä maksan niin paljon että koen oikeudekseni halveksua niitä jotka eivät kykene edes itseään saati perhettään elättämään ilman yhteiskunnan turvaverkkoa.