Onko olemassa jokin laki siitä MILLOIN lomarahat on oltava tilillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun kaikki aina jauhaa että lomarahat on oltava tilillä ennen kuin jäät lomalle. Minulla alkaa loma 8.7. Palkka, jossa siis lomaratkin on, tulee vasta 15.7.
Näin ollu aina.

Olen kunnalla hommissa.

Helsingin kaupunki maksaa lomarahat kaikille heinäkuun palkanmaksun yhteydessä. Loma-ajan palkka tulee normaalisti palkkapäivänä TAI pyynnöstä loman alkua edeltävänä palkkapäivänä.

Meillä tulee loman jälkeen, seuraavassa palkassa. Vanhan tyylin lomaltapaluuraha siis... vähän ketutti aluksi, kun lomallahan sitä olisi justiinsa ylimääräistä rahaa tarvinnut (varsinkin, kun oli nettopalkka vain tonnin tällä kertaa), mutta toisaalta, säästyvätpähän nyt sitten.

Mun mielestä kvtes sanoo että lomarahat tulee maksaa viimeistään elokuussa. Yleensä työpaikalle on vakiintunut joku kuukausi kesä-, heinä- tai elokuu. Sulla on oikeus saada loma-ajan PALKKA etukäteen mutta ei lomarahoja.

Meillä lomarahojen maksukuukausi on heinäkuu (kuten teilläkin) ja ne joilla on palkanmaksupäivä puolessa välissä kuuta, saavat ne silloin, osa vasta loppukuusta. Monella siis loma on jo lusittu kokonaan ennen lomarahojen saantia.

Yhteistyössä