Lapsillani on 67 serkkua. Onko joku oikeasti sitä mieltä, että on törkeää jättää serkku-lapset pois häistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyn"

Vieras
Mä ymmärrän, että jonkun mielestä ne ei haittaa, mutta onko tosiaan niin, että toinen ei voi ymmärtää, etteikö 67 kpl 0-17 vuotiasta pikkasen aseta haasteita juhlille..?

Tämä kun tuntuu niin paljon herättävänkeskustelua niin mietinn vaan, että onko ihan kaikille ihan ok, että lapsia on enemmän kuin aikuisia vieraina..?

Onpa siinä serkkuja.. miten helvetissä niitä noin paljon on? Muistatko jokaisen nimen?

En kutsuis muutenkaan mihinkään juhliin ylipäänsä noin paljoo ihmisiä, lapsia tai aikuisia..

Onpa siinä serkkuja.. miten helvetissä niitä noin paljon on? Muistatko jokaisen nimen?

En kutsuis muutenkaan mihinkään juhliin ylipäänsä noin paljoo ihmisiä, lapsia tai aikuisia..

En muista nimiä. Enkä todellakaan kustu minäkään. Ainakin 30 serkkua on sellaisia, joita en ole edes tavannut. Mutta miehen sisarukset tunnen kyllä ja he kutsuttaisiin tietenkin. Mutta miksi ihmeessa kutsuiin etiketin takia 30 kakaraa, joita en ole aiemmin edes nähnyt? Tai ehkä just jossain sukujuhlassa ollaan "nähty" mutta henk koht en ole jutellut.

Palstalla kuitenkin moni on sitä mieltä, että lapsettomaat häät on kamalat, joten mietin, että onko tässäkin niin?

ei ole törkeää. minun mielestäni juhliin kutsutaan meille tärkeät ihmiset. olivat he sukulaisia tai ei. sukulaisuus ei velvoita kutsumaan jos kerran ei muutenkaan olla missään tekemisissä.

Näin. Jos kutsumatta jättäminen rajaantuu fiksusti eikä eritellen. Meillä kutsuttiin vain perheet, kummit ja läheisimmät kaverit. Serkut jne jäi listalta kokonaan. Ois siitä äkkiä kertyny porukkaa.

Näin. Jos kutsumatta jättäminen rajaantuu fiksusti eikä eritellen. Meillä kutsuttiin vain perheet, kummit ja läheisimmät kaverit. Serkut jne jäi listalta kokonaan. Ois siitä äkkiä kertyny porukkaa.

Nythän siis kyse on LASTEN serkuista. Eli miehen sisarusten perheistä.

Luonnollisesti mies kutsuu kaikki sisaruksensa, mutta ilman lapsia. Mutta tuossa sinuun käsitteessä "perheet" on varmasti mukana sisarukset lapsineen?

Serkuista ei mitään tietoa, siinä lopppuu laskutaito kesken. :laugh:

No itse en ajatellut kutsua omiin häihin edes jokaista tätiäni (joita on yhteensä vain 5), joten minun mielestä ihan hyvin voi jättää serkkujakin kutsumatta. Varsinkin kun on kyseessä noin monta serkkua joista ei edes kaikkia tunne!

Jos tädit ja sedät ottaisi mukaan olis siinäkin 21 henkilöä lisää. Ja niiden lapsista tulee serkut, ei voilaskea niin pitkälle! Eli ei tätejä eikä setiä eikä etenkään serkkuja. Mutta kyse ekassa viestissä ei ollut omista serkuista, vaan lasten serkuista, eli sisarten perheistä.

Luonnollisesti mies kutsuu kaikki sisaruksensa, mutta ilman lapsia. Mutta tuossa sinuun käsitteessä "perheet" on varmasti mukana sisarukset lapsineen?

No ompa hassua, et tunne omaa sukuasi??? Saattaisit siispä vaikka vahingossa paneskella oman serkun kanssa? Jotain vikaa tuossa asenteessa että lapsia vaan pannaan tulemaan niin paljon, ettei kukaan tunne edes omaa sukuaan kunnolla?En vaan voi käsittää...ja vielä vitsaillaan asialla.

Mun kaverin uusioperheessä on yhteensä 10 lasta. Kaikilla on vähintään 2 lasta, eli ainakin 20 lasta, ja siinä vasta heidän oma perhe. Kun sitten ottaa mukaan kavereiden ja sukulaisten lapset... jos ei hermot niin ainakin rahat loppuukesken kun allergioita yms. on aika monessa perheessä.

[QUOTE="vieras";28707318]No ompa hassua, et tunne omaa sukuasi??? Saattaisit siispä vaikka vahingossa paneskella oman serkun kanssa? Jotain vikaa tuossa asenteessa että lapsia vaan pannaan tulemaan niin paljon, ettei kukaan tunne edes omaa sukuaan kunnolla?En vaan voi käsittää...ja vielä vitsaillaan asialla.[/QUOTE]

Huom, en oman serkkuni kanssa, vaan miehen serkun. Mutta tyydyn mieheeni... Eli ei hätää, en paneskele serkkujen kanssa, mulla itselläni on vain yksi serkku ja hän on nainen.

Kuten jo totesin, fiksusti rajaamalla. Kaikki tai ei kukaan. Sitä mä en ymmärrä että lapsia aletaan jaotella kuka kutsutaan ja kuka ei. Mite te yleensä hoidatte perhejuhlat jos ajatellaan että perhekoot ovat itsessään jo suuria?

[QUOTE="vieras";28707318]No ompa hassua, et tunne omaa sukuasi??? Saattaisit siispä vaikka vahingossa paneskella oman serkun kanssa? Jotain vikaa tuossa asenteessa että lapsia vaan pannaan tulemaan niin paljon, ettei kukaan tunne edes omaa sukuaan kunnolla?En vaan voi käsittää...ja vielä vitsaillaan asialla.[/QUOTE]

Semmoista se on lestaperheissä, jos perheessä on vaikkapa 12 lasta, ja näistä jokainen tekee sen 12 lasta, ja miehen jokaisella 12 sisaruksella on se 12 lasta.. Ei taida enää laskuissa moni pysyä...

Mitä outoa siinä on, munkin äidin veli muutti amerikkaan sota-aikana ja sisko Ruotsissa. Isän veli taas Italiassa. Ikinä en ole serkkujani nähnyt enkä tiedä kaikkien nimiäkään. Mitä outoa tuossa on?

[QUOTE="vieras";28707347]Mitä outoa siinä on, munkin äidin veli muutti amerikkaan sota-aikana ja sisko Ruotsissa. Isän veli taas Italiassa. Ikinä en ole serkkujani nähnyt enkä tiedä kaikkien nimiäkään. Mitä outoa tuossa on?[/QUOTE]

On se outoa, jos oma suku ei kiinnosta. Itse ottaisin selvää.

Kuten jo totesin, fiksusti rajaamalla. Kaikki tai ei kukaan. Sitä mä en ymmärrä että lapsia aletaan jaotella kuka kutsutaan ja kuka ei. Mite te yleensä hoidatte perhejuhlat jos ajatellaan että perhekoot ovat itsessään jo suuria?

No kyllähän nuo keskenään hoitelee bileet talkoina ja lapset pyörii jaloissa. Siellä kun on vähän eri ilmapiiri kun meillä pakanoilla. En minä niihin osallistu, siis järjestelyihin, koska en ole uskossa.

Omat juhlat sitten erilaiset, eli juurikin niin, että isoista perheistä lapset jää pois. Enkä kyllä omia häitä järjestä talkoina ison lihasoppakattilan ympärillä ja juhlajuomana kotikalja.. :)

Sitä vaaan aloituksessa herättelin keskusteluun, että kun osa niin ehdottomasti vastustaa kutsua, johon ei kuulu lapset, niin jos useammalla kutsutulla on 8-12 lasta niin en usko että juuri kukaan heitä kaikkia haluaisi juhliinsa.

[QUOTE="jep";28707346]Semmoista se on lestaperheissä, jos perheessä on vaikkapa 12 lasta, ja näistä jokainen tekee sen 12 lasta, ja miehen jokaisella 12 sisaruksella on se 12 lasta.. Ei taida enää laskuissa moni pysyä...[/QUOTE]

Jep jep. Onko tämä normaalia elämää?

Yhteistyössä