Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi eivät ole? Onko siihen joku opintopisteraja vai mistä johtuu?
Ollaan vaan rehellisiä. Totta varmasti turiset, että jokainen tekee valintansa itse. Tämä ei kuitenkaan vastaa alkuperäiseen kysymykseen: asenteellisuuteen akateemisia kohtaan tai siihen ajatteluun, että akatemiset olisivat jotenkin homogeeninen ryhmittymä idiootteja /puolijumalia.Mä uskon että jokainen, joka on työskennellyt työpaikassa jossa valtaosa työkavereista on matalasti koulutettuja, tietävät miten se keskustelukulttuuri eroaa työpaikasta jossa kaikki on melko korkeasti koulutettuja.
Vai mitä kaverit, jos nyt ihan rehellisiä ollaan?
Eikä siinä ole mitään väärää (tai mun mielestä hiukan on) ja jokainen valitsee ympäristön jossa haluaa elämäänsä kuluttaa.
yks väitellyt palstalainen on sitä mieltä että vain tohtoriksi ittensä inttäneet on akateemisia
ei huono määritelmä
Aivan. Juristit, kirjastovirkailijat, lääkärit ja sosiaalityöntekijät ovat miltei poikkeuksetta akateemisia, mutta hyvin erilaisia keskenään. Siksi kysynkin edelleen, että mitä ihmettä tarkoitetaan sillä kun täällä kysytään, että "mitä lahjaksi 12-vuotiaalle pojalle, jonka vanhemmat ovat akateemisia?" Eli mitä ne akateemisia yhdistävät tekijät ovat, joiden nojalla em. informaatiosta on hyötyä lapsen lahjaa ajatellen? Ovatko he leuhkoja, trenditietoisia, varakkaita? Heille kun ei saanut mitään rihkamaa ostaa?
Oman kokemukseni mukaan monet alemmin koulutetut tai rahaa taivaasta saaneet (perineet) ihmiset ovat tärkeämpiä siitä statuksestaan kuin ihmiset, jotka ovat käyneet pitkään koulua, saaneet koulutustaan vastaavan työn ja elävät sillä palkallaan.
No, voin olla väärässä. Pysytäänkö asiassa![]()
Eivät akateemisesti koulutetut ole tietenkään homogeenista massaa, mutta kyllä koulutus monessa asiassa näkyy. Akateemisesti ovat keskimääräistä todennäköisemmin lapsettomia, kiinnostuneita kulttuurista, keskituloisia, arvoiltaan vapaamielisiä. Ainakin nämä stereotyypiat pitävät minun kohdallani paikkaansa. Vuodet yliopistossa ovat ilman muuta vaikuttaneet paljon siihen, millainen olen nyt
Voi hyvät hyssykät! Tietäisit, millaisia elämästä vieraantuneita esimerkiksi luonnontieteen tai tekniikan alan tutkijoita tuolla yliopistolla pyörii! Pää on niin syvällä omassa puossa, ettei edes kahvinkeitto onnistu, ja koko intressien kirjo on rajoittunut siihen omaan pölyiseen tutkimushuoneeseen. Arkijärkeä nolla. Tällaisia tyyppejä olen tavannut miltei tasapuolisesti noiden mainitsemiesi kaltaisten ajassa kiinni olevien kanssa. Joten en ihan osta selitystäsi tuollaisenaan, mutta sikäli kyllä, että perustelit, minkälaisena sinä akateemisuuden näet. Arvostat sitä selvästi ja pidät akateemisiin perheisiin syntyneitä lapsia onnekkaina matalasti koulutettujen perheisiin syntyviin lapsiin verrattuna. Olkoonkin ehkä niin, mutta se ei ole koko totuus, usko pois.
Mun mielestä tämä kuvailu sopii aika moniin vanhempiin... Koulutustasosta riippumatta.
Miksi eivät ole? Onko siihen joku opintopisteraja vai mistä johtuu?