mies haukkuu vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurjuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurjuus

Vieras
meillä on 6kk vauva, joka on ollut itkuinen alusta asti (tosin vähentynyt huomattavasti 4,5kk ikäisenä). typerä mieheni ei ymmärrä sitä, että lapset yleensäki on iltaisin enemmän kärtyisiä entä päivisin.

kun vauva iltaisin alkaa itkemään, mieheni hermostuu lähes välittömästi. hän haukkuu pientä vauvaraukkaa idiootiksi penikaksi, vammaseksi penikaksi, pelkäksi riesaksi ja sanoo myös, että tuo pittää antaa kyllä adoptoitavaksi. olen sanonut, että sinähän voit lähtiä lätkimään, niin tähän mies että: nii varmaan pitäis!

ymmärrän, että hänkin on väsynyt, kun yöllä vauva heräilee syömään ja pyörimään, mutta minua suorastaan vituttaa tuo haukkuminen. olen tämän takia alkanut miettimään, että pitäisikö vain erota, niin eipä hänen tarvis kuunnella itkuja..

viime yönäkin vauva alkoi itkemään kovemmin kuin muina öinä, koska tutti oli jotenki kummallisesti painamassa korvaa, niin mitä tekee mies: huutaa että nyt se turpa kiinni vitun penikka! en tiiä heräsikö joku naapuri vauvan itkuun vai miehen, mutta kuulosti olevan melko vittuuntunutta porukkaa... :/

olen aivan rikki tämän tilanteen takia.

Ei pidä antaa haukkua vauvaa. Sä olet lapsen äiti ja sun pitää suojella lasta jos nyt jo meno tuollasta niin ei kykene turvalliseksi vanhemmaksi tuo mies. Lähde kävelemään asap. Lapsi vaistoaa läheisten ihmisten tunteet ja voi siksikin olla itkuisempi kuin olisi muuten. Ihan hirveä tilanne.

• Tykkää
Reactions: piikru
Pistäppä stoppi miehesi touhulle. Tuskin on vauvalle hyväksi joutua huutoa kuuntelemaan. Entäs sitten kun lapsi kasvaa ja alkaa ymmärtää, jos touhu jatkuu samanlaisena? Jos puhe ei auta niin tarvittaessa äijä vaikka sitten ulkoruokintaan miettimään asioita.

[QUOTE="äiti minäkin";29154488]Mua ärsytti vauvan itku,mies hoiti yöt ja minä nukuin olkkarissa.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Vielä nykyisinkin vaativa 7-v saa jatkuvalla kiukuttelullaan ja valvottamisellaan käämini palamaan ja olenpa joskus kiukuspäissäni tiuskaissut miehelleni, että tekisi mieleni heittää mokoma kakara parvekkeelta :(

En tietenkään sitä tekisi, mutta uupumus ja väsymys saavat tuntemaan noin. Välillä tuntuu, että uupuneimpana aikana on vain vihaa lasta kohtaan :,( Silloin otan reilusti omaa aikaa ja etäisyyttä perheestä ja jaksan sitten taas. Meillä mies on se jaksava, minä en *häpeää*

En kyllä kattelis tollasta käytöstä, enkä hyväksyisi moista, jos itse olisin lapsen isä ja lapsen äiti käyttäytyisi noin. Tiedän, että voi väsyttää ja varmasti harmittaakin, mutta sen voi ilmaista toisinkin tai käydä vaikka kävelyllä, jos ei kestä olla kotona. Lasten kanssa tulee hankalia paikkoja pitkin heidän elinkaartaan ja miettisin, että miten noin suhtautuva reagoi vaikka siihen, että lapsi on uhmaiässä vaikea tai kouluiässä hankala.

Toivottavasti jää tähän huutamiseen, kun noin raivoaa. Pystyykö hallitsemaan kiukkunsa ettei käy käsiksi. Yksikin kerta voi olla kohtalokas. Jos oisin sinä lähtisin kävelemään miettimättä enempiä. Omalle eikä muidenkaan vauvoille ei noin sanota.

Miehelle sitten vaan korvatulpat korvaan. Tietyllä tavalla ymmärrän jos väsyneenä sanoo joskus sammakoita, mutta jos noin puhuu lapsesta päivälläkin (ei niin väsyneenä) niin sitä en kyllä hyväksyisi ollenkaan.

tänään tulee olemaan keskustelutuokio tästä asiasta.
en haluaisi erota, koska mieheni on kuitenkin rakas minulle, mutta lapseni on kuitenki se ykkönen. jos edessä on ero, niin sitten sille en mitään mahda vaikka kuinka pahalta tuntuu. en pelkää sitä, että mies satuttaa lasta fyysisesti, mutta tiedän sen, että myös tuo haukkuminen satuttaa lasta sikäli mikäli se jatkuu silloin kun hän kasvaa ja alkaa ymmärtämään asioista.

[QUOTE="hey";29154511]Miehelle sitten vaan korvatulpat korvaan. Tietyllä tavalla ymmärrän jos väsyneenä sanoo joskus sammakoita, mutta jos noin puhuu lapsesta päivälläkin (ei niin väsyneenä) niin sitä en kyllä hyväksyisi ollenkaan.[/QUOTE]

Tämä voisi olla ensiapu, sitten ulkopuolinen apu. Onko perheneuvola oikea osoite tuohon?

Mietipä, miltä lapsesta tuntuu ja mitä se tekee hänen itsetunnolleen ja mielenterveydelleen, jos mies jatkaa haukkumista ja nimittelyä vielä siinäkin vaiheessa, kun lapsi on jo sen ikäinen, että ymmärtää puhetta. Älä missään nimessä altista lastasi tuollaiselle käytökselle. Kuka häntä suojelee, jos et sinä? Sinä olet lapsesi ainoa toivo saada terve itsetunto ja onnellinen lapsuus. Isäänsä pelkäävän lapsen elämä ei tule olemaan kivaa.

On kyllä inhottavaa kuulla omalta mieheltä tuollaista :(
Kyllähän sen ymmärtää että väsyttää ja se itku on raskasta kun ei mikään auta (jos on väsymysitkua eikä suostu nukkumaan). Mutta meillä taas ollaan vaan vitsailtu että onneks ei oo kahta ja ns. uhkailtu lapselle että jäät ilman sisaruksia tolla tyylillä :D En kyl muista että oltais huudettu tai haukuttu vauvaa...

Juu, puhuppa miehes kanssa tuosta rakentavasti.
Tänään aamulla mun mies kysyi multa että tekisitkö mieluummin töitä kuin oisit vauvan kanssa ja mä tietenkin sanoin että olen mieluummin kotona. Kysyin että miksi kysyt moista niin hän sanoi että kun ne illatkin on niin raskaita niin miten jaksan päivät. Eli juu, ei miehet oikein ymmärrä että päivät vauvan kanssa on ihan eri maata ku illat ;) Tietenkin, kun mies on itse töissä. Muistathan antaa miehesikin levätä välillä vauvan hoidosta ja työstä ja muista omakin lepäämisesi :)

Sinuna heittäisin miehen kartanolle ja vähän nopeasti. Ei omaa lasta kohdella tuolla tavoin eli teet myös itse väärin mikäli annat tilanteen jatkua samanlaisena.

perheneuvolaan miehen kanssa ja heti! Kyllä tuonkin ikäinen vauva jo ymmärtää ilmeet ja eleet ja aikuisen asenteen, vaikkei puhetta ymmärräkään. Sinun pitäisi saada tämä myös miehesi ymmärtämään, tai sitten tosiaan kannattaa vakavasti miettiä kumpi on sinulle tärkeämpi, lapsi vai mies.

[QUOTE="Realisti";29154658]Se kuule satuttaa jo nyt. Kyllä vauva ymmärtää äänensävyt ja huutamisen, ja oppii että hänen tarpeensa (=itku) aiheuttavat vanhemmassa vihaa. Ei ole hyvä opetus vauvalle ei.[/QUOTE]

Ap ihan oikeasti miehes tekee hallaa vauvalle jo nyt. Kun pieni vauva itkee, hän on ansainnut lohdutusta ja hoivaa, ei huutamista. Vauvatkin oppii jo hyvin pienenä, miten heidän tarpeisiinsa reagoidaan.

Sun täytyy laittaa asialle loppu nyt saman tien. Ei enää yhtään huutamista. Etsikää miehen kanssa yhdessä konsteja huutamisen ja moittimisen lopettamiseen. Jos tuntuu, että mies ei edes halua lopettaa, pakkaisin kamani ja lähtisin vauvan kanssa.

Yhteistyössä