Mies löi minua vatsaan ja selkään, voiko tästä olla sikiölle jotain haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Kävelin kaupungilla tungoksessa. Oli jokin liukas kohta kadussa, meinasin kaatua ja vaistomaisesti otin vastaantulevasta kiinni. Mutta tämä mies sitten suuttui siitä, kenties säikähti tai jotain, karjaisi mulle että älä läski ämmä tartu muhun kiinni, motaisi kovasti vatsaani ja vielä käännyttyäni selkäänikin. Alkoi huutamaan, että mikä sua vaivaa kun toisiin käyt käsiksi. Itse kuitenkin löi mua mahaan ja alaselkään, niin että nyt sattuu sekä selkään että alavatsaan aika kovasti. En tajunnu ko. hetkellä sanoa miehelle mitään, säikähdin itsekin... Olen siis raskaana viikolla 31+4. Voiko tästä nyt olla jotain haittaa sikiölle? Vauva ei tällä hetkellä ainakaan liiku, yleensä liikkuukin vasta iltaisin enemmän.

[QUOTE="kuku";29221101]meinaatko että saavat kiinni?Tuskin ap kysyi nimeä.[/QUOTE]

Kamera?

Törkeä teko kerta kaikkiaan. Ja käy ihmeessä lääkärissä poliisikäynnin lisäksi.

Jos tapaus sattui kaupungin keskustassa, se voi olla tallentunut valvontakameralle. Rikosoikeudellisesti kyseessä on törkeä kuolemantuottamus tai tappo, jos vauva kuolee.

Jos raskaana olevaa naista mies lyö nyrkillä vatsaan, niin kai nyt jokainen ymmärtää mennä suoraan päivystykseen. Eikä laittaa kysymystä tälle palstalle ja odotella vastauksia.

Soitin heti terveyskeskuksen ensiapuun, että tarviiko tulla niin hoitaja oli sitä mieltä, että ei tarvii kun vauva on suojassa vatsassa. Kysyin sitten suoraan häneltä, että onko omia lapsia tai kokemusta tällaisesta niin sanoi, että ei ole. Pyysi vaan minua tarkkailemaan tilannetta ja tulemaan, jos vuotoa tulee. Ei ole vuotoa mutta jo tunteja jatkunut vatsakipu kylläkin. Ja istukka minullakin edessä.

Soitin heti terveyskeskuksen ensiapuun, että tarviiko tulla niin hoitaja oli sitä mieltä, että ei tarvii kun vauva on suojassa vatsassa. Kysyin sitten suoraan häneltä, että onko omia lapsia tai kokemusta tällaisesta niin sanoi, että ei ole. Pyysi vaan minua tarkkailemaan tilannetta ja tulemaan, jos vuotoa tulee. Ei ole vuotoa mutta jo tunteja jatkunut vatsakipu kylläkin. Ja istukka minullakin edessä.

Mene nyt jo sinne päivystykseen tarkistamaan, että vauvalla on kaikki kunnossa.

[QUOTE="Fatima";29221140]Mene nyt jo sinne päivystykseen tarkistamaan, että vauvalla on kaikki kunnossa.[/QUOTE]

Soitin ambulanssin kun ei muuta kyytiä ole. Hätäkeskuksesta sanottiin, että tulee tunnin sisällä, jos ei tule kiireellisempiä kyydintarveita. Tällä hetkellä kaikki ambulanssit menossa ja osa jossain kaukana.

Noilla viikoilla voit soitella suoraan synnärillekin ja kysyä heiltä mielipidettä. Todennäköisesti haluavat näytille.

Kannattaisi myös harkita poliisille ilmoittamista. Ei tuo nyt ihan tervettä käytöstä vastaantulijalta ole, että ilman selityksiä käydään mätkimään. Kaikenmaailman hulluja vastaan tuleekin, mutta en kyllä yhtään ihmettele kun kyseessä on Jyväskylä. Muuten kiva kaupunki, mutta umpimielistä porukkaa. Muutaman vuoden itsekin siellä asuin ennen kuin palasin takaisin kotiseudulle.