Onko muiden miehet yhtä ärsyttäviä ruokaostosten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joopajoo"

Vieras
Olen jo vähän luovuttanut ja käyn yleensä vauvan kanssa kaksin kaupassa mutta välillä on tilanteita, että olisi kiva jos mieskin voisi käydä. Aina sama juttu kun kysyn voisiko käydä kaupassa: onks pakko ja ainakaan en ala ostamaan muuta kuin ihan pakolliset. Pakolliset käsittää siis tavarat joilla nippa nappa pärjää seuraavaanpäivään. Esim. Eilen kävi kaupassa ja tein mahdollisimman lyhyen listan mutta niin, että olisin käynyt vasta la kaupassa seuraavan kerran. No nyt sitten istun kuitenkin bussissa matkalla kauppaan koska:
Mies ei jaksanut lähteä hakemaanjauhelihaa kun oli kävellyt jo ko. Hyllyn ohi huomatessaan sen olevan listalla (siitä piti tehdä eiliset ja tämän päivän ruuat.
Vaippoja oli listassa mutta niitä mies ei jaksanut ottaa kun paketti on niin iso ja ajatteli jos niitä olisi kotona sen verran, että kuitenkin riittää ja minä olisin vain halunnut niitä kaiken varalle. Niitä on nyt 3 kpl jäljellä.
Leipää toi yhden sämpyläpussin, jossa 5 sämpylää ja mies kova syömään leipää aamu- ja iltapaloilla ja minullekin olisi maistunut leipä aamulla mutta eipä sitä enää ollut.
Korviketta toi sen verran, että ne olisivat hyvällä tuurilla riittäneet la aamuun mutta en halua jättää sen varaan, että hyvällä tuurilla riittää.

Tämä siis toistuu lähes poikkeuksetta kun mies käy kaupassa. Lisäksi laskee kaupassa käynniksi sen jos käy hakemassa töiden jälkeen jotain herkkuja pelkästään ja sitten ei voi käydä ainakaan viikkoon kaupassa koska "juuri äsken kävi".

Raivostuttavaa!!

Onko miehesi jotenkin vajaa? Kuulostaa ihan sairaan nololta tyypiltä.

Kun käyt kaupassa, älä enää osta mitään, mitä vain miehesi tarvitsee. Älä osta ja valmista ruokaa miehellesi enää.

Siitähän on olemassa sanonta että "kuinka monta kertaa aviomies soittaa vaimolle kauppakäynnin aikana kaupasta?"

Ohoh... mä en kyllä lähtisi bussilla hakemaan puuttuvia tavaroita. No korvike ja vaipat olisi pakko hakea, mutta en todellakaan ostaisi sämpylöitä tai jauhelihaa miehen ruokaa varten. Ostaisin vauvan tarvitsemat tavarat, itselleni pari pussikeittoa ja mies saisi ihmetellä jääkaapin ääressä, että miksi siellä kaupassa taas yleensä käydäänkään.

Lisään... meillä mies käy yleensä kaupassa, sillä Prisma on hänen työmatkansa varrella. Ei ole valitellut ja osaa tuoda tarvittavat ruuat ilman erillistä listaa. On parempikin kaupassakävijä kuin minä, sillä minä sorrun aina ostamaan herkkuja (sipsit, karkit) mitkä mies ohittaa pysähtymättä.

Tuohan on ihan naurettavaa. Meillä käy kaupassa se, jolla on auto. Eli yleensä mies. Kauppalistan on oltava hyvin täsmällinen, mutta hän kyllä aina tuo kaiken listalta eikä mitään muuta - mikä on hyvä asia, sillä minä aina keksin ostella jotain hyvää, ihanaa tai ehdottoman tarpeellista ehkä ensi viikolla...

En todellakaan lähtisi itse kauppaan jos tuo on toistuvaa. Kyllä nyt aikusen ihmisen pitäs kauppareissu osata hoitaa.

Anna mä veikkaan - teillä on omat tilit ja mies pihtaa kaupassa käyntiä ja ostoksia, että jäisi itselle enemmän rahaa kaikkeen muuhun "tarpeelliseen"?

Kyllä mää sulle suosittelisin pientä näpäytystä miehelle esim just ostamalla itsellesi ja vauvalle tarpeet ja mies voi sit miettiä mitä itse syö. Siis jos ei puhe auta.

[QUOTE="Vaapula";29271314]Anna mä veikkaan - teillä on omat tilit ja mies pihtaa kaupassa käyntiä ja ostoksia, että jäisi itselle enemmän rahaa kaikkeen muuhun "tarpeelliseen"?

Kyllä mää sulle suosittelisin pientä näpäytystä miehelle esim just ostamalla itsellesi ja vauvalle tarpeet ja mies voi sit miettiä mitä itse syö. Siis jos ei puhe auta.[/QUOTE]

Nykymaailmassa on aika vähän pihtareita, vaikka palstalla sitä vaihtoehtoa usein tarjotaankin. Todennäköisempää on, että mies on rahavaikeuksissa eikä ilkeä tunnustaa.

Meillä mies käy usein kaupassa töiden jälkeen ja ostaa ne mitä pyydän tuomaan vaikka liikkuu julkisilla ja itselläni on auto käytössä :D kyllä mäkin käyn pari kertaa viikossa ihan prismassa. Mies mieltää kyllä omat kauppareissunsa helpommaksi koska mulla on aina nuo kaksi lastakin sitten mukana kun johonkin lähden. Itse en ota niin stressiä jos lapsi kitisee kaupassa tmv ja lähtemisrumbaankin olen jossain määrin tottunut kun liikutaan muutenkin paljon niin en koe sitä niin vaikeana, mutta tämä systeemi on meille sopinut hyvin :)

Ei helv..mikä lusmu. Omien hermojesi ja jaksamisen kannalta olisi varmaan paras että käyt itse kaupassa ja ostat vain itsellesi sekä lapselle tarvittavat ruoat ja muut. Mies pärjätköön omillaan.

Oma miehenikin vilkaisi tätä ketjua ja puisteli päätään että voiko tuollaisia juntteja ollakaan. :O

Mies tuo yleensä kaikkea mitä listalla on ja ei ole vaikka joku perusjuttu esim. maito saattaa unohtua. Mut tuo niin paljon ruokaa et niillä pärjää melkein viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29271339:
Meillä on niin, että jos mies on kaupassa niin tuo mahdollisemman paljon tavaraa jotta mun ei tarvii kantaa niitä.

Niin meilläkin. Ja jos ollaan kaupassa yhdessä, mies kantaa vaikka neljää kassia, mutta ei anna mun kantaa yhtään.

Meillä mies juoksee kaupan läpi, kuin olisi pikajuoksukilpailussa. Hän osaisi varmaan silmät sidottunakin ottaa vakio-ostoksensa: ruispalat, banaab´nia, kurkkua, edam-juustoa ja maitoa.
Kotona mun pitäisi sitten tehä niistä? ruokaa. ;)

Ei ole tuollainen vaan pikemminkin päin vastoin, tuo kaikki listalta plus sitten yleensä jotain outoa, mikä jää homehtumaan jääkaappiin kun ei ehditä käyttää "kun ajattelin kokeilla tuotakin".

Jos joskus kävisi niin, että jättäisi listalta jotain pois siksi kun ei jaksa kantaa tai on jo kävellyt hyllyn ohi, niin pistäisin lähtemään takaisin kauppaan!

Yhteistyössä