Miehelle päätin ostaa tabletin joululahjaksi. Mikä olisi hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä hyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen ollut tyytyväinen iPad Miniin, miehen mieleen taas on ollut Nexus 7. Veikkaisin, että jos puhelin on Android-versio ja tietokone PC niin ehkei iPad niin miellytä. Jos taas käyttää iPhonea tai mäkkejä muuten, niin iPad lienee ainoa varteenotettava vaihtoehto.

Ei ole hintansa värtti Ipad. Niin kauheat on hinnat. Ipad on kallis. Ylihinnoitettu ja yliarvostettu
Android-tabletit ovat hintansa värtti
En ostaisi kuitenkan halvinpia enkä pienintä ruutua 7" vaan 8" tai 9"
Ainol, Pipo, Nextbook laadukkaampia Android-tabletteja. Samoin vähän kalliimma Asus Memo Pad tai Nexus 7 tai Acer tai HP Slate

Itse olen ollut tosi tyytyväinen omaan Samsungiini. Oli luonteva valinta kun puhelinkin on Samsung, sama käyttöliittymä helpotti käyttöönottoa. Ei halvimmasta päästä toki sekään. Kannattaa ennen ostopäätöstä miettiä minkälaiseen käyttöön se on tulossa. Kotikäytössä saattaa pärjätä wifillä, reissukäytössä 3G-versio omalla liittymällä on näppärämpi. Samoten koon suhteen kannattaa miettiä haluaako pienemmän joka kulkee helposti mukana vai taasen suuremman josta näkee paremmin.

Itsekin voin iPadia suositella. Muista ei ole kokemusta, mutta iPad on mielestäni aivan mahtava enkä osaa kuvitella elämääni ilman sitä.

Kannattaa tosiaan miettiä minkä kokoisen tabletin tahtoisi. Itselläni perus iPad 2 ja se on mielestäni hyvän kokoinen näyttä esimerkiksi videoiden katseluun ja miellyttävä surffailuun. iPad mini olisi toki kompaktimpi, riippuen millaisesta tykkää.

Myös se kannattaa miettiä, missä sitä laitetta haluaa käyttää. Wli pärjääkö pelkällä wifillä, vai olisiko esim. 3G parempi. Itselläni sekä wifi että 3G.

Lisälaitteina mulla langaton tulostin ja kamerapaketti. Eli pystyn tehdä tällä kaiken mitä haluan. Tulostella ja siirtää kuvia suoraan kamerasta iPadiin ilman tietokonetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29271259:
Samsung Note tai Tab 10.1 tai jokin muu vastaava Android-laite.

Applen lammaslahkoon en sekaantuisi mistään hinnasta.

Androidin lammaslahko taas on parempi? Noissa laitteissa (apple ja android) ei ole suuria eroja, molemmilla pärjää aivan yhtä hyvin. Linuxin, Windowsin ja iOS:n välillä on paljon suuremmat erot. Windows tabletit eroavat vasta enemmän muista tableteista, erityisesti täysiverisellä windowsilla varustetut.

En ymmärrä miks jotkut vihaa niin paljon Applea. Sen ymmärrän että joku tykkää enemmän jostain toisesta tai on tottunut käyttämään jotain toista. Mutta sitä en ymmärrä että jotkut lyttää sen ihan täysin. Miksi, kertokaa mulle?

mä kun en tajua näistä oikeasti yhtikäs mitää niin pakko kysyy asiaa näin

onko tämä esimerkiski ihan paska vai ?

https://www.hobbyhall.fi/web/store/elektroniikka-ja-viihde/tabletit/android-tabletit/lenovo-s6000l-tab?

BluePill-300x168.jpg

Ei ole hintansa värtti Ipad. Niin kauheat on hinnat. Ipad on kallis. Ylihinnoitettu ja yliarvostettu
Android-tabletit ovat hintansa värtti
En ostaisi kuitenkan halvinpia enkä pienintä ruutua 7" vaan 8" tai 9"
Ainol, Pipo, Nextbook laadukkaampia Android-tabletteja. Samoin vähän kalliimma Asus Memo Pad tai Nexus 7 tai Acer tai HP Slate
:laugh:

iPad on marginaalisesti ehkä kalliimpi mutta ainoa tabletti jonka hankintaa ei tarvitse katua. Eikä tarvitse olla appleuskovainen jotta eron huomaa.

Turha puhua "android"-tableteista vertailukohteina koska niitä löytyy kaikissa hintaluokissa, myös kalliimpina kuin iPad. Halvimmilla ei tee yhtään mitään ja kalliimmat eivät todellakaan ole hintansa väärttejä vaan häviävät iPadille joka suhteessa paitsi nyt ehkä jossain laajennettavuudessa jos on aivan pakko jotain muistikorttia käyttää.

En ymmärrä miks jotkut vihaa niin paljon Applea. Sen ymmärrän että joku tykkää enemmän jostain toisesta tai on tottunut käyttämään jotain toista. Mutta sitä en ymmärrä että jotkut lyttää sen ihan täysin. Miksi, kertokaa mulle?

Yleensä jonkun fanitus laittaa vihaamaan vastapuolta jos se on suosittu. Aivan kuten linuxin fanittajat hyökkäävät windowsia vastaan.

Yleensä jonkun fanitus laittaa vihaamaan vastapuolta jos se on suosittu. Aivan kuten linuxin fanittajat hyökkäävät windowsia vastaan.

No just tuo äskeisen kommentoijan kaikki muu on paskaa paitsi Apple ottaa päähän. Itseltä löytyy iPad, läppäri ja puhelin taas on Samsungin. Uusi työläppäri tulee olemaan MacBook Pro. Eli ei ole intohimoja suuntaan tai toiseen.

iPadissa tykkään keveydestä ja akun kestosta. Se taas ottaa päähän, että jotkut tarpeellisetkin lisäominaisuudet maksavat maltaita, esim. 3G-paikka tuo hintaa satasen lisää, kun Nexuksessa hintaero on parikymppiä.

Minä valitsen iPadin. Käyttömukavuus ratkaisee ehkäpä eniten. Ei haittaohjelmia, laitteeseen saa vähintään sen kolmen vuoden ajan käyttöjärjestelmän päivitykset, hintakaan ei enää voi olla este, kolmella huntilla saa jo iPadin.

Yhteistyössä