Valio Arki-maitojuoma vesimaitoa rahvaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisää voittoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arki maito maistuukin aivan erilaiselle kuin tavallinen maito luulisi ettei 0,3 prosenttiyksikön ero proteiini määrässä makuun vaikuttaisi. Valio ei mielestäni kerro missä kaikessa tuote poikkeaa aiemmista maitolaaduista, mutta maku kertoo, että poikkeaa enemmänkin.

[QUOTE="kahden äiti";29445635]Minä ostan halvan maidon edelleenkin Lidlistä. Ihan Suomessa valmistettua.[/QUOTE]

Samoin meillä. :)

Lisäksi meidän pikkukaupungissa alkaa pikkuhiljaa LIDL olla suosituin kauppa, kauhea kuhina siellä kun Koossa ja Ässässä on hiljaisempaa.
Arvostan että tuollainen pikkuinen saa suosiota tuolla isojen huijareiden keskellä.

Hyvä Lidl! :)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29445639:
Kysyinkin että kuinka paljon siinä mielestäsi on vettä. Yhdessä litrassa on 2,1 millilitraa enemmän vettä kuin tavallisessa. Prosentteina se on järkyttävät 0,21%. Aika hurjaa!

Mulle on ihan sama mitä siinä on mutta tässä jutussa haisee kusetus joten en osta. Valion monopoliasema hus pois! Minä siirryn Lidliin.

[QUOTE="köyhä";29445442]Mutta siis onko joku nyt juonut tuota arkimaitoa? Että maistuuko se samalle? Ja paljonkohan sillä suunnilleen on hintaa?

En oo kyllä koskaan huomannut noita Arla- ja Rainbow-maitojakaan! maistuuko ne ihan normi maidolle? Ja onko niillä minkä verran suunnilleen hintaa?

Älkääkä huoliko, mulla ei oo maitoa tarvitsevia lapsia. Käytän maitoa ainoastaan kahviin ja koska oon köyhä, niin olen vain onnellinen jos löydän halpaa ja samanmakuista maitoa kuin kalliimmatkin versiot. :)[/QUOTE]
maku on aivan sama, en edes hoksannut kuin pari päivää sitten että se on MAITOJUOMA. aiankin rasvaton maistuu ihan samalle ja voi käyttää samoin kuin tavallista maitoa

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="kahden äiti";29445635]Minä ostan halvan maidon edelleenkin Lidlistä. Ihan Suomessa valmistettua.[/QUOTE]

Niin minäkin Lidlin Millbona Suomimaitoa, tosin myös Rainbow-maito näyttäisi nettisivujen mukaan olevan suomaista maitoa. En kyllä tiedä sen hintaa, koska S-ryhmän nettisivut ruokaostoksen puolella ovat tavattoman huonot verrattuna K-ryhmään ja Lidliin, ruokatarjouksiakin saa netin S-sivuilta hakemalla hakea.

[QUOTE="vierailija";29445653]Mulle on ihan sama mitä siinä on mutta tässä jutussa haisee kusetus joten en osta. Valion monopoliasema hus pois! Minä siirryn Lidliin.[/QUOTE]

lidlin milbona maito on myös valion paklkaamaa ja on kalliimpaa kuin tuo prismassa myyty maitojuoma

Tässä vähän vertailua tuon proteiinin osalta.

Litran purkki maitoa:
Hinta 0,90-1,30 noin suunnilleen
proteiinia n.33g
kcal n.330

Purkillinen maitorahaa
Hinta 0,59-0,75
Proteiinia n.25g
kcal n.150

Miksi ihmeessä sitä maitoa pitää litkiä? Ensinnäkin se on aika kallista, toiseksi siitä tulee aivan turhia kaloreita, jotkut juo maitoa oikeasti monta litraa päivässä, rasvattomassa maidossa on jo 33kcal/100g. Hurjasti kaloreita proteiinin määrään nähden. Saman määrän saat melkein proteiinia syömällä yhden rahkapurkin tai raejuustopurkin päivässä, jotka sisältävät puolet vähemmän kaloreita.
Maidossa on kalsiumiakin sama määrä/100g kuin rahkassa, itseasiassa rahkassa on vähän jopa enemmän

Itse en käytä maitoa muutakuin kahvin joukossa :D

Tässä vähän vertailua tuon proteiinin osalta.

Litran purkki maitoa:
Hinta 0,90-1,30 noin suunnilleen
proteiinia n.33g
kcal n.330

Purkillinen maitorahaa
Hinta 0,59-0,75
Proteiinia n.25g
kcal n.150

Miksi ihmeessä sitä maitoa pitää litkiä? Ensinnäkin se on aika kallista, toiseksi siitä tulee aivan turhia kaloreita, jotkut juo maitoa oikeasti monta litraa päivässä, rasvattomassa maidossa on jo 33kcal/100g. Hurjasti kaloreita proteiinin määrään nähden. Saman määrän saat melkein proteiinia syömällä yhden rahkapurkin tai raejuustopurkin päivässä, jotka sisältävät puolet vähemmän kaloreita.
Maidossa on kalsiumiakin sama määrä/100g kuin rahkassa, itseasiassa rahkassa on vähän jopa enemmän

Itse en käytä maitoa muutakuin kahvin joukossa :D
Rasvaton maito ei lihota!

lidlin milbona maito on myös valion paklkaamaa ja on kalliimpaa kuin tuo prismassa myyty maitojuoma

On varmaan kalliimpaa kun se on aitoa maitoa, ei maitoa josta on ravintoaineita poistettu mm. proteiinia ja kalsiumia, ja jossa veden määrä on näin ollen suurempi. Ei se muuten olisikaan maitojuomaa vaan aitoa maitoa. Tietenkin mä maksan aidosta maidosta enemmän, en tosin Valion normaalin maidon riistohintoja.

Itse siirryn tämän S/Valiokusetuksen jälkeen täysin Lidlin Millbona sumimaidon käyttäjäksi, Arlaakin kun on tullut ostettua S:stä 50/50.

Muutenkin on Lidliin tullut siirryttyä yhä enemmän K- ja S-monopolin ja hintojen takia.

Muistakaa tiskauksen jälkeen kuivata juomalasi huolella ennen kuin kaadatte siihen maitoa, muutenhan saatatte juoda vahingossa pahemmin laimennettua maitoa kun tämä uusi Arki-maitojuoma.

Minä mitää maitoa juo, ainoastaan kahviin laitan pienen tilkan. Yleensä kerkee purkki menemään jo vanhaksi ennenku maito loppuu.

Eipähän tule kalliiksi vaikka maksais 4 euroa purkki.

[QUOTE="vierailija";29445653]Mulle on ihan sama mitä siinä on mutta tässä jutussa haisee kusetus joten en osta. Valion monopoliasema hus pois! Minä siirryn Lidliin.[/QUOTE]
Todellakin haisee kusetus. Vettä on lisätty 0,21% ja hintaa tiputettu noin 15%. Nyt kun vielä keksisi mikä tässä on ongelma. :|

Ensinnäkin se on aika kallista, toiseksi siitä tulee aivan turhia kaloreita, jotkut juo maitoa oikeasti monta litraa päivässä, rasvattomassa maidossa on jo 33kcal/100g.

Kaikkea voi juoda/syödä liikaa, mutta suositus on 3 lasia (eli noin 6 dl) päivässä, joka tekee n. 200 kcal. Maidossa on proteiinia, kalsiumia ja d-vitamiinia ja vain vähän energiaa ja rasvaa. Lisäksi se on edullista. Tuo 6 dl maksaa alle 1€/ vrk. Luulisi tuon rahan menevän turhempaakin. ;D

Kaikkea voi juoda/syödä liikaa, mutta suositus on 3 lasia (eli noin 6 dl) päivässä, joka tekee n. 200 kcal. Maidossa on proteiinia, kalsiumia ja d-vitamiinia ja vain vähän energiaa ja rasvaa. Lisäksi se on edullista. Tuo 6 dl maksaa alle 1€/ vrk. Luulisi tuon rahan menevän turhempaakin. ;D

Tarkoitin, että kallista suhteessa proteiinin määrään.. 6 desissä on vain 20g proteiinia, ostat sen 0,59 rahkapurkin niin saat jo 25g. Maitopurkin hinnalla saat kaksi purkkia rahkaa, eli 50g proteiinia.. Aika kallista mielestäni

+ että samassa määrässä maitoa on puolet enemmän kaloreitakin kuin rahkassa tai raejuustossa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

meillä ei lapsilla edes tuo 3dl päivässä riitä, eikä kukan ole lihava, joten suosittelen mieluummin juomaksi maitoa kuin mehua.
jääkaappikylmä maito on muuten hyvänmakuista!

Yhteistyössä