Onko tämä liian kontrolloivaa parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veeranna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Veeranna

Vieras
Suhde on aika tuore. Olimme miehen kanssa viikonloppuna baarissa ja mies kävi pari kertaa tanssimassa kahden eri naisen kanssa. Ei siinä mitään, saa tanssia kyllä koska mä en pahemmin halua tanssia kun en osaa.

Mutta tuo toinen nainen jonka kanssa mies tanssi. Mä en voi sietää sitä ihmistä, hän on oikea punainen vaate mulle. Lisäksi tiedän hänen olevan miehiä vamppaava, flirttaileva ja tyrkky. Sanoin miehelle, että tanssit sitten naisen kanssa jota en voi sietää. En suoraan kieltänyt, mutta en mä kyllä hyvällä katso jos mies menee joskus uudestaan tuon naisen kanssa tanssimaan. Olen tuota naista inhonnut jo muutaman vuoden enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Mun ystävän mielestä aika natsimeininkiä jos kiellän miestä tanssimasta sen naisen kanssa. Onko muka näin? En kuitenkaan kiellä miestä tanssimasta muiden naisten kanssa, en vain halua hänen tanssivan naisen kanssa jota inhoan sydämeni pohjasta.

Mä en oikein osaa edes kuvitella tilannetta että seurustelisin jonkun kanssa, ja tämä tanssisi muiden naisten kanssa kun ollaan yhdessä ravintolassa. Ehkä tuo kuuluu johonkin teini-ikään? Mun kavereiden kanssa tietenkin saattaisikin tanssia, mutta muuten tosi outo asetelma mielestäni.

• Tykkää
Reactions: LIEN ja Owl
No, mun mielestä ei ole kontroloivaa. Mä olisin varmaan sanonut ihan suoraan, että "en tykkää että tanssit tuo tyrkyn ja flirttailevan vampin kanssa, voisitkos olla tanssimatta niin mulla olisi parempi mieli? :D.

Mä en oikein osaa edes kuvitella tilannetta että seurustelisin jonkun kanssa, ja tämä tanssisi muiden naisten kanssa kun ollaan yhdessä ravintolassa. Ehkä tuo kuuluu johonkin teini-ikään? Mun kavereiden kanssa tietenkin saattaisikin tanssia, mutta muuten tosi outo asetelma mielestäni.

Siis mitä outoa on muiden kanssa tanssimisessa? Ei kai sitä tanssilavoillakaan tanssia aina välttämättä vain oman puolison kanssa? Kyse on nyt siis lähinnä iskelmätyyppisestä musiikista eikä mistään teinien yökerhoilusta.

Miksi menisin mieheni kanssa tanssilavalle ja katselin kun hän tanssittaa toisia naisia (koska en itse tanssi) ja sitten kertoisin miehelleni, kenen kanssa hän saa tanssia tai ei saa tanssia...?

[QUOTE="a p";29552459]Siis mitä outoa on muiden kanssa tanssimisessa? Ei kai sitä tanssilavoillakaan tanssia aina välttämättä vain oman puolison kanssa? Kyse on nyt siis lähinnä iskelmätyyppisestä musiikista eikä mistään teinien yökerhoilusta.[/QUOTE]

Ahaa, no sitten varmasti ihan o.k. että tanssitaan muidenkin kanssa. Mutta kyllä olen sitä mieltä että suhteessa voi vähän joustaakin. Tässä tapauksessa mies olisi voinut sen tehdä kun tiesi että tuo nainen on sinulle punainen vaate. Tuskin kun sellaista tapahtuu koko ajan ja muuallakin. Että tuo ja tämä ja tuokin häiritsee.

Ahaa, no sitten varmasti ihan o.k. että tanssitaan muidenkin kanssa. Mutta kyllä olen sitä mieltä että suhteessa voi vähän joustaakin. Tässä tapauksessa mies olisi voinut sen tehdä kun tiesi että tuo nainen on sinulle punainen vaate. Tuskin kun sellaista tapahtuu koko ajan ja muuallakin. Että tuo ja tämä ja tuokin häiritsee.

Mies ei tiennyt, että en voi sietää tuota naista. Kerroin sen hänelle kyllä sitten kun tuli tanssimasta. Mies sanoi anteeksi, mutta eihän hän voinut tätä asiaa tietää! Ihmettelin nyt lähinnä tuota ystäväni kommenttia.

Mun mielestä ei voi sanoa toiselle, ettei saa tanssia jonkun tietyn kanssa etenkään tuoreessa suhteessa. Toiset tykkäävät tanssia eikä se tarkoita, että he ovat iskemässä tanssipartneriaan.

Itse en käy tanssilavoilla lainkaan, joten ehkä vähän huono kommentoija tähän MUTTA kerroit että teidän suhde on aika tuore vielä. Jotenkin vierastan ajatusta että menette ns. treffeille ja mies sitten tanssittaa muita naisia siellä. Toki ok jos et itse tanssi, mutta miksi sitten menette viettämään aikaa paikkaan jossa ette molemmat viihdy? Alussa pitäisi olla niin ettei halua pitää näppejä erossa toisesta ja tehdä juttuja kahdestaan eikä niin että sä katsot kun miehesi tanssii muiden kanssa. Äh, ehkä mä vaan ajattelen tän jotenkin "väärin".

No joo ja ei, noin kuin sinä asian hoidit niin ei ole liian kontrolloivaa. Ethän sinä kieltänyt tanssimasta tämän naisen kanssa, kerroit vaan mielipiteesi hänestä ja jätit pallon miehelle. Jos mies on fiksu, ei tämän jälkeen ainakaan tarkoituksella hakeudu tanssimaan ko. naisen kanssa, ja jos sinä olet fiksu, niin et vedä kilareita jos satunnaisesti näin käy kuitenkin.

Jos olisit sen sijaan suoraan kieltänyt miestä tanssimasta tämän naisen kanssa koska et vaan pidä hänestä niin sitten olisi ollut liian kontrolloivaa.

Ystäväsi tulkitsi ilmeisesti tilanteen väärin ja joka tapauksessa eihän se hänelle kuulu missään tapauksessa, sun ja miehesi välinen juttu.

[QUOTE="a p";29552503]Mies ei tiennyt, että en voi sietää tuota naista. Kerroin sen hänelle kyllä sitten kun tuli tanssimasta. Mies sanoi anteeksi, mutta eihän hän voinut tätä asiaa tietää! Ihmettelin nyt lähinnä tuota ystäväni kommenttia.[/QUOTE]

Jaa, eihän siinä sitten ollut mitään pahaa. Ajattelin jotenkin että mies meni tanssimaan vaikka tiesi ettet pidä kyseisestä naisesta.
En mä nyt ehkä menis kieltämään miestä tanssimasta mutta toki toivoisin että hän ottaisi myös tunteeni huomioon.

[QUOTE="a p";29552503]Mies ei tiennyt, että en voi sietää tuota naista. Kerroin sen hänelle kyllä sitten kun tuli tanssimasta. Mies sanoi anteeksi, mutta eihän hän voinut tätä asiaa tietää! Ihmettelin nyt lähinnä tuota ystäväni kommenttia.[/QUOTE]

Okei. Samaa mieltä kuin tänne on jo vastattukin, eli mies toimi o.k, sinä toimit o.k, ystäväsi vaan ei nyt oikeint osaa olla kauhean armollinen sinua kohtaan.

Eiköös ystävälle pitäisi voida kertoa kaikki, eikä ystävien tehtävä ole tuomita (ellei nyt sitten tee oikeasti jotain pahaa)?

Ainakin niin ymmärsin, että kerroit ystävällesi mitä olit ajatellut, miehelle et kuitenkaan ns. nalkuttanut tai raivonnut, etkä kieltänyt tekemästä mitään. Jos näin, niin en ymmärrä ystävääsi.

Mun ystävän mielestä aika natsimeininkiä jos kiellän miestä tanssimasta sen naisen kanssa. Onko muka näin? En kuitenkaan kiellä miestä tanssimasta muiden naisten kanssa, en vain halua hänen tanssivan naisen kanssa jota inhoan sydämeni pohjasta.

Minusta olisi liian kontrolloivaa jos mies määrittelisi sen kenen kanssa voin puhua, lähteä tanssimaan tms. En sietäisi, enkä usko että miehenikään vastaavaa kovin kauan katselisi.

Okei. Samaa mieltä kuin tänne on jo vastattukin, eli mies toimi o.k, sinä toimit o.k, ystäväsi vaan ei nyt oikeint osaa olla kauhean armollinen sinua kohtaan.

Eiköös ystävälle pitäisi voida kertoa kaikki, eikä ystävien tehtävä ole tuomita (ellei nyt sitten tee oikeasti jotain pahaa)?

Ainakin niin ymmärsin, että kerroit ystävällesi mitä olit ajatellut, miehelle et kuitenkaan ns. nalkuttanut tai raivonnut, etkä kieltänyt tekemästä mitään. Jos näin, niin en ymmärrä ystävääsi.

Niin, en raivonnut tai nalkuttanut miehelle vaan sanoin ainoastaan etten voi sietää sitä naista. En sanonut ettei saa tanssia hänen kanssaan, mutta toivon miehen ymmärtäneen että en halua hänenkään olevan sen naisen kanssa tekemisissä.

Se nainen on aina vamppaamassa miehiä ja nytkin selvästi kyttäsi tilaisuutta koska voi hakea miestä tanssimaan koska ei miestä pöydästä hakenut tanssimaan vaan siinä matkan varrella "hyökkäsi kimppuun" kun mies oli tulossa vessasta. Aiemmin tuon naisen kaveri oli hakenut miestä tanssimaan kun mä olin vessassa. Siitä vamppinaisen kaverista en välitä vaikka hänen kanssaan mies tanssisikin.

[QUOTE="vierasvieras";29552946]Sen saatte päättää itse.[/QUOTE]

Näinhän se on. Pitää jutella miehen kanssa, että ei kai hän säikähtänyt ja pidä mua ihan pirttihirmuna. En vain voi mitään sille, että se nainen on mulle totaalisesti punainen vaate.

Me tanssitaan kyllä muiden kanssa. Viikonloppuna minä tanssin ainakin viiden eri miehen kanssa. Mies ei tanssinut muiden naisten kanssa. Mut ei se siitä suuttunut että minä tanssin.

Kumpikaan ei menisi kyllä tanssimaan ihmisen kanssa josta tietäisi ettei kumppani tykkää. Tiesikö sinun miehesi tunteesi?

Miehesi nyt ainakin tietää sen,ettet sinä siitä naisesta piittaa..En nyt tiedä voiko toista kieltää tanssimasta henkilön kanssa,josta ei itse pidä..Mun miehellä on yks naikkonen kavereissa/ystävissä,joka on mulle punainen vaate.En silti ole kieltänyt olemasta tekemisissä..en koe oikeudekseni kieltää heidän kaveruuttaan/ystävyyttään.Mies ei tosin tiedä että inhoan tuota ko naikkosta..

[QUOTE="leenuska";29554612]Miehesi nyt ainakin tietää sen,ettet sinä siitä naisesta piittaa..En nyt tiedä voiko toista kieltää tanssimasta henkilön kanssa,josta ei itse pidä..Mun miehellä on yks naikkonen kavereissa/ystävissä,joka on mulle punainen vaate.En silti ole kieltänyt olemasta tekemisissä..en koe oikeudekseni kieltää heidän kaveruuttaan/ystävyyttään.Mies ei tosin tiedä että inhoan tuota ko naikkosta..[/QUOTE]

Ei mun miesystävä tunne tuota naista, ei tiennyt edes hänen nimeään joten ei ole kyse mistään miehen kaverista tai ystävästä. Ei ole edes tuttava.

Oli tanssilava tai ei, yleensä ei pariskuntien toista osapuolta tulla hakemaan, eri asia jos hän itse hakee.

Aina voi suoraan kysyä henkilön partnerilta / kumppanilta, onko ok kysyä tanssimaan.

Se taas jos haluaa vaan mennä ja temmeltää, on ihan toinen asia kuin hyvät tavat.

Yhteistyössä