Miten jaksatte nirsoja miehiä, naiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tajua!

Vieras
Eksäni oli nirso ruokailija, osasyy siihen miksi erosimme.. Mutta itse tarinaan.
Eilen ystäväni ja hänen kihlattunsa tulivat luokseni kylään, ja olin valmistanut ruokaa - broilerinfileetä, lohkoperunoita ja salaattia. Olin tehnyt jälkkäriäkin missä oli tuoretta hedelmää mukana.

No, ruokailun koittaessa, mies alkaa latoa pottuja ja kanaa lautasen täydeltä. Ystäväni huomautti, että "ota nyt salaattia kans". Mies ei ollut kuulevinaan. Ystävä sanoi uudestaan, että ota salaattiakin, pitää syödä salaattia, muista verenpaine. Mies sitten otti sieltä salaattikulhosta vähän, mutta ruokailun aikana keskustellessa, hän vain väänsi vitsiä että "hyi kun XXXX (ystäväni) laittaa joka ruokaan jotain KANINRUOKAA nykyään, pottumuusissakin oli jotain kukkakaalta ja porkkanaa ja noita rehuja pitäis vetää joka päivä, eihän niillä nälkä lähde, kyllä mies tarvii LIHAA elääkseen" yms. Itse en sanonut mitään, mutta kyllä ajattelin, että osaa olla JUNTTI äijä.

Mun mielestä on itsestään selvää, että aikuinen ihminen ymmärtää miksi pitää syödä terveellisesti, ei nirsoile ihan tavallisista ruoka-aineista, eikä väännä jotain lapsellisia "pupunruoka" ja "tosimies syö vaan raakaa lihaa" vitsejä millä vain nolaa itsensä pahemman kerran. Tuollakin miehellä mittarissa 25v ja verenpaineet taivaissa, ja vatsakumpu pullottaa. Miten tuollaisen kanssa voi elää, tai vaikka lapsia tehdä, kun lapsetkin oppisi isiltä mallia, että HYI REHUJA EI SYYÄ!

Eikä ole eka kerta kun näin tuon miehen känkkä-ränkkäilevän.. Eikä ensimmäinen mies kaveripiirissä. Huhhuh. MITEN te jaksatte tollasia äijiä???

Jos mun akka alkaisi ihmisten ilmoilla aikuiselle ihmiselle toitottamaan että ota sitä ja ota tätä, niin lentäisi niskaperseotteella aika helvatun kauas, eikä tarvisi palata.

• Tykkää
Reactions: mamatsu
Jospa se mies on muuten hyvä ja kunnollinen, peto sängyssä? ;)
Jos tuollainen on ongelma niin eipä ole hajua mitä hirvityksiä miehistä voi löytyäkään.. pikku juttu. Toki mua naurattais jos oma ukko alkais tuollaist skeidaa suustaan päästeleen mutta en silti tuomitse tuollaisten juttujen perusteella.
Nirsot miehet ovat yleensä hyvin siistejä ja pitävät huolta hygieniastaan. :) Meilläkin muuten ronklaa ruuan kanssa mutta samaa teen itsekin. Siihen on aikuisella ihmisellä vapaus.

No ei sun kaveriskaa käytös kovin fiksua ollu. Ei mua ainakaan kiinnosta kaverien miesten syömiset enkä rupia sanomaan, että sun pitää ny syödä sitä ja tätä.

Onhan se nirso, mutta muuten täytyy sanoa että vitamiinien ja muidenkin ravintoaineiden tarvetta liioitellaan satakertaisesti. Esim. kaikki vitamiinipillerit ovat täysin turhia ja usein haitallisia.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014030518095570_tr.shtml

No en minä ainakaan katsoisi kumppania, joka ei huolehdi itsestään. Terveellinen ruokavalio kuuluu mielestäni jokaiselle järkevälle aikuiselle ihmiselle.. Se, että syödään muutakin kuin päivät läpeensä pizzaa ja makkaraa ja naksua, ja niitä kasviksiakin syödään - jopa hyvällä halulla. Ja aikuisen ihmisen pitäisi tajuta ettei tollaiset pupunruoka-vitsit viihdytä kuin kertojaa itseään. Jos ei pidä jostain, ei tarvi alkaa kätisemään kuin kakara vaan sanoa kohteliaasti ettei syö sitä...

Minä en ainakaan katsois äijää joka lihottaa itsensä roskaruoalla ja hommaa verenpainetaudin alta kolmekymppisenä, ja lisäksi itse kokkaan niin paljon kasviksista kaikkea, että varmaan joka aterialla sais kuulla valitusta silloin.

Onhan se aikuisen miehen kasvattaminen raskasta. Hitusen on meillä oppinut syömään jotain jo viisikymppisenä. Tai sanotaanko että sille saa jo olla sipulia ja valkosipulia ruoissa, ja periaatteessa kai osaa jo syödä hampurilaisenkin mausteiden kanssa, kunhan sinappia ei laita. Suolakurkkuakin on oppinut syömään, ja ne vähäiset kaalit vissiin menee alas, en ainakaan ole huomannut roskiin laittavan.
Ja jotain majoneesisalaattiakin saa jo lusikallisen lautaselle ujuttaa.
Kyllähän se yökkäily on ottanut päähän, mutta onneksi ei lapset ole varsinaisesti mallia ottaneet, vaikka aika nirsoja ovat hekin, mutta maistelevat kaikkea kuitenkin sentään ennakkoluulottomasti.

No en minä ainakaan katsoisi kumppania, joka ei huolehdi itsestään. Terveellinen ruokavalio kuuluu mielestäni jokaiselle järkevälle aikuiselle ihmiselle.. Se, että syödään muutakin kuin päivät läpeensä pizzaa ja makkaraa ja naksua, ja niitä kasviksiakin syödään - jopa hyvällä halulla. Ja aikuisen ihmisen pitäisi tajuta ettei tollaiset pupunruoka-vitsit viihdytä kuin kertojaa itseään. Jos ei pidä jostain, ei tarvi alkaa kätisemään kuin kakara vaan sanoa kohteliaasti ettei syö sitä...

Minä en ainakaan katsois äijää joka lihottaa itsensä roskaruoalla ja hommaa verenpainetaudin alta kolmekymppisenä, ja lisäksi itse kokkaan niin paljon kasviksista kaikkea, että varmaan joka aterialla sais kuulla valitusta silloin.

En minäkään, siksipä minä olen ottanut kaikkiruokaisen miehen. Mutta eipä se minun päänsärkyni ole, jos joku on sellasen ottanut vaivoikseen ja jos kutsun jotain ihmisiä syömään, varaan sen verran että varmasti riittää.

Sekä ystävä että mies käyttäytyivät mielestäni vähän huonosti. Kylässä on kohteliasta maistaa kaikkea ja olla vitsailematta, mutta toisaalta salaatin tuputtaminen aikuiselle ihmiselle on hieman noloa.

• Tykkää
Reactions: Data
Eksä oli kans tuollainen ruoasta marisija. Saattoi kysyä mitä ostin kaupasta ja mitä aion kokata (hänkin toki kokkasi välillä) ja jos sanoin ruoan missä oli kasviksia, kuului "HYI!" vaikka hän ei olisi ikinä edes maistanut tuota pöperöä. Monta kertaa piti ärähtää, että ruoasta EI sanota hyi, ja hän saa itse kokata sitten jos ei kelpaa. Tuo oli oikeasti yksi iso syy miksi erottiin, syöminen on AIKA iso osa elämää ja sillä on TOSI isoja vaikutuksia terveyteen, enkä halunnut katsoa miestä joka kiukutteli safkasta kuin pikku natiainen uhmaiässä.
Tuon miehen vanhempien luona kyllä aina oli reippaasti kasviksia kaapeissa, että mistä lie mies oppinut tapansa syödä kaikkea muuta kuin terveellistä ruokaa.

Ärsyttää vaan tuollainen typerä käytös. Ja sekin kyllä vähän ikävältä tuntui, että mun tekemää ruokaa haukuttiin, kun olin isolla vaivalla tehnyt sapuskaa.

Niin ja jälkiruoastakin kuului marinaa - kun siinä oli TUORETTA HEDELMÄÄ :)

No jospa vaikka ihan vastavetona tuolle ystäväsi tuputtamiselle höpötteli. Että kun kerran nolaamisen alkuun on päästy, niin jatketaan loppuun saakka.

Mutta asiaan. Itse olin liki 8 vuotta nirson miehen kanssa. Kaupassa pelkän leikkelepaketin valitsemiseen meni rutkasti aikaa, ei saanut olla "renttuloita", mitään suikalelihaa ei sietänyt, eikä sipulia lämpimissä ruoissa. Sinihomejuuston piti olla Auraa, maidoksi kelpasi vain Valio jne. Eipä sitä silloin niin tajunnut, siihen oli jo niin tottunut. Nyt jälkikäteen ajateltuna olihan tuo helvetin naurettavaa!
Että oli melkoinen shokki tämän nykyisen avomiehen kanssa, kun sille kelpaa ihan kaikki :D no pinaattikeitosta ei niin välitä, joten sitä teen vaan itselleni ja lapsille. Hänelle suotakoon yhdestä ruoasta kieltäytyminen, minä kartan paprikaa, sieniä ja naudanlihaa.

En näe mitää syytä miksi minun pitäisi puuttua aikuisen ihmisen syömiseen, eikä siinä ole mitään kestämistä, jos se on hänen asiansa syökö vai onko syömättä. Puolisoa joka jatkuvasti puuttuu siihen miten minä toimin tai mitä teen en jaksaisi.

Ärsyttää vaan tuollainen typerä käytös. Ja sekin kyllä vähän ikävältä tuntui, että mun tekemää ruokaa haukuttiin, kun olin isolla vaivalla tehnyt sapuskaa.

Niin ja jälkiruoastakin kuului marinaa - kun siinä oli TUORETTA HEDELMÄÄ :)

Tätä en kyllä käsitä ollenkaan, että mennään kylään valittamaan ruuasta. Siinä ei ole niinkään kysymys ruokatottumuksista vaan käytöstapojen puutteesta...

No en minäkään alkaisi puuttua joka asiaan, mutta ruokailu, miettikää nyt vähän miten iso rooli sillä on elämässä. Jos teillä puoliso söisi vain sipsiä, karamellia, suklaata, pekonia, makkaraa, pottua, eikä koskaan mitään kasviksia tai terveellistä - paitsi vastahakoisesti ja yökkien, niin haluaisitteko todella sellaisen miehen kanssa olla? Miehen, joka näyttäisi mahdollisille lapsillekin sitten "hyvää mallia" ja joka lihottaisi itsensä, hankkisi sydänkohtauksen, diabeteksen, ties mitä? Niin että en minä ainakaan katsoisi tollasta.

No en minäkään alkaisi puuttua joka asiaan, mutta ruokailu, miettikää nyt vähän miten iso rooli sillä on elämässä. Jos teillä puoliso söisi vain sipsiä, karamellia, suklaata, pekonia, makkaraa, pottua, eikä koskaan mitään kasviksia tai terveellistä - paitsi vastahakoisesti ja yökkien, niin haluaisitteko todella sellaisen miehen kanssa olla? Miehen, joka näyttäisi mahdollisille lapsillekin sitten "hyvää mallia" ja joka lihottaisi itsensä, hankkisi sydänkohtauksen, diabeteksen, ties mitä? Niin että en minä ainakaan katsoisi tollasta.

Ei kai sinun ole pakko jaksaakaan, mutta eihän se että mies syö mitä haluaa tarkoita että lapset ottavat häneltä mallia... ei automaattisesti sitäkään että mies mallin syömisestä antaa... kaikilla nirsoilla miehillä ei myöskään ole lapsia ja aikuisena päätän keneltä tai mistä mallin syömiseeni otan.

Itselleenhän mies hankkii sydänkohatuksen, diabeteksen ja ties mitä... eiköhän hänestä pääse nopeammin eroonkin mitä epäterveellisemmin hän syö... mitä kestämistä siinä on.

Sitä paitsi en tajua miksi miehen pitäisi niitä kasviksia tai muuta terveellistä syödä vastentahtoisesti ja yökkien minun nähden... saati että hän tekisi niin mahdollisten lasten seurassa.

Meillä mies ei tosiaan syö mitään rehuja, mutta ei se lapsen syömisiin vaikuta.

En koe että on mun tehtävä jatkuvasti puuttua aikuisen ihmisen syömisiin. Mies syö sen mitä syö, minä syön sen mitä minä syön. Kyllä mullakkin alkais aika pian otsasuoni pullottaa, jos mies alkais väkisin tuputtamaan mulle jotain makkaraleikkelettä, hyi hitto.

En mä alkaisi aikuista miestä neuvomaan syömisessä julkisesti. Mutta en mä kyllä kestä nirsoja ihmisiäkään. En aikuisia enkä lapsia. Osaan kyllä kääntää pääni pois ja katsoa muualle ja olla hiljaa vieraiden ihmisten osalta. Oma perhe ei nirsoilekaan.

No ensinnäkin, en ole ikinä törmännyt mieheen, jolle ei kelpaisi kasvikset ja hedelmät noin suurin piirtein, toki joukossa voi olla jotain mistä ei pidä, mutta noin yleensä. En itse asiassa tiedä, miten suhtautuisin, varmaan yrittäsin vaan ujuttaa hänenkin ruokavalioon kasviksia pikkuhiljaa. Mutta tottahan se on, että jokaisella on oikeus päättää, mitä syö, käytöstavat ovat sitten eri asia. Huonokäytöksistä miestä en jaksaisi katsella.

[QUOTE="viola";29696578]Huonokäytöksistä miestä en jaksaisi katsella.[/QUOTE]

Sitähän tässä aloituksessa ei kai kysytty. Aivan varmasti nirsoista miehistä löytyy niitä huonokäytöksiä, mutta myös niitä jotka käyttätyvät esimerkillisesti.

Jos ap haluaa tietää miten joku kestää hänen ystävänsä miehen kaltaista puolisoa sitä varmasti ensimmäisenä kannattaa kysyä tuolta ystävältä, miten ja miksi hän miestää sietää.

Yhteistyössä