Mitä isokokoiselle juhliin päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Juhlat tosin vasta alkukesästä mutta viimekerrasta viisastuneena haluaisin olla ajoissa. Kyseessä lapsen rippijuhlat.
Koko on 48 ja jotain siedettävää ees pitäis päälle löytyä. Mun vaatteet on yleensä mustia mutta tuntuu että tuonne juhliin vois olla jotain vaaleampaa, ehkä harmaata?

Tosi vähän ostan itelle vaatetta. Joten kaapista löytyy sekalainen kokoelma kirppis ja alelaari juttuja. eli ei harmainta aavistusta mitä ostais jos sais valita hintaa kattomatta.

Miten olisi kevyt mekko, joka sopii vartalon malliin ja siihen sopiva, kevyt bleiseri tms, jonka voisi lämpimänä päivänä jättää myös pois? Myös kevyet hartiahuivit on kivoja. Tärkeintä etsiä omaa vartalotyyppiä imarteleva leikkaus. Isokokoisilla se valitettavan usein tarkoittaa myös melko hintavaa vaatetta. Toisaalta, silloin myös laatukin parempi.

[QUOTE="hmm";29717998]Miten olisi kevyt mekko, joka sopii vartalon malliin ja siihen sopiva, kevyt bleiseri tms, jonka voisi lämpimänä päivänä jättää myös pois? Myös kevyet hartiahuivit on kivoja. Tärkeintä etsiä omaa vartalotyyppiä imarteleva leikkaus. Isokokoisilla se valitettavan usein tarkoittaa myös melko hintavaa vaatetta. Toisaalta, silloin myös laatukin parempi.[/QUOTE]

Olisko mitään vinkkiä mistä noita mekkoja vois katella? Asutaan maalla ja kauppojen valikoimat aika rajalliset. Joku hyvä nettikauppa. Ja joo aion nyt investoida sen verran et ois itelläki ihmismäinen olo siel juhlissa.

Zizzi- jos ei ole myymälää lähellä Zalando ja Sokos nettikaupat myy. Myymälässä kivoja paitoja jotka menevät siistien housujen kanssa jos et ole mekko/hametyyppiä. Eikä nuo minusta ihan tajuttoman hintaista ole ja ovat muodikkaita.

Oon itse samaa kokoa ja mua ei ikinä sais puettua mekkoon. Mekossahan ne kaikki just korostuu, muodot ja muodottomuudet.
Harrastan pitkiähousuja ja väljiä jakkuja/puseroita.
Koitas jotain kirjavaa yläosaa tällä kertaa. Vois olla vaalee. Korkeet korot kengissä keventää lokkia.

Jos löydät mieluisan mallin kokeile rohkeasti värejä voit yllättyä kun laitat päälle että hups näyttääkin hyvälle. Vaikka musta on aina ihana väri ja sopii monellaisiin malleihin mutta kesäisiin juhliin varsinkin hiukan väriä. Noi on kauniita mitä poimit tuolta Funkyn sivuilta, en katsonut oliko siellä noita muissa väreissä.

[QUOTE="Regina";29718343]Oon itse samaa kokoa ja mua ei ikinä sais puettua mekkoon. Mekossahan ne kaikki just korostuu, muodot ja muodottomuudet.
Koitas jotain kirjavaa yläosaa tällä kertaa. Vois olla vaalee. Korkeet korot kengissä keventää lokkia.[/QUOTE]

Minäki oon tähän asti kulkenu kaikki juhlat housuissa mut en tiiä miks nyt tullu et on liian arkinen jos on vaan housut ja paita vaikka onhan niissäkin paljon vaihtoehtoja.

[QUOTE="a p";29718374]http://www.heidielise.fi/tuotteet.html?id=9/302
Tämä vois olla aika isolla ehkä sanalla.. Ois paljon kesäsempi kuin tuo musta.[/QUOTE]

Tää mekko ei edes tuon mallin päällä istu kunnolla, ei hyvä.

Mites turkoosi efekti mustaan mekoon?

[QUOTE="a p";29718398]Ei noista mistää kyllä tiedä ennenku päällensä laittaa.. Eli varmaan saa alkaa jo tilaileen pari mekkoa kerrallaan et löytyy se oikea.

Mietin vaan et onko siltikin liian "raskaita" nuo ihan mustat vaikka laittaiskin jotain turkoosia tms lisäksi.[/QUOTE]

Ei ne musta ole jos asusteilla tekee pirtsakamman.
Suosittelen, että käyt esim. Halosella koittamassa eri mallisia mekkoja kunnes löydät mallin joka istuu ja sen pohjalta lähdet tilailemaan.

[QUOTE="Regina";29718343]Oon itse samaa kokoa ja mua ei ikinä sais puettua mekkoon. Mekossahan ne kaikki just korostuu, muodot ja muodottomuudet.
Koitas jotain kirjavaa yläosaa tällä kertaa. Vois olla vaalee. Korkeet korot kengissä keventää lokkia.[/QUOTE]

Minä olen pienempää kaliiperia mutta olen taas huomannu jos laitan väljiä jakkuja ja puseroita näytän suuremmalta kuin hieman myötäilevässä mekossa. Kai se on se teltta efekti. Joten olen siirtynyt myötäilevimpiin vaattteisiin mutta ei niin että vaate soi pinkeänä päällä :D
Ja voin sanoa että näytän hyvältä tommosissa mekoissa kuin vertaan jakkumeininkiin. Joillekkin ne sopii mutta minä en viihdy tulee tantta olo :(

Minä olen pienempää kaliiperia mutta olen taas huomannu jos laitan väljiä jakkuja ja puseroita näytän suuremmalta kuin hieman myötäilevässä mekossa. Kai se on se teltta efekti. Joten olen siirtynyt myötäilevimpiin vaattteisiin mutta ei niin että vaate soi pinkeänä päällä :D
Ja voin sanoa että näytän hyvältä tommosissa mekoissa kuin vertaan jakkumeininkiin. Joillekkin ne sopii mutta minä en viihdy tulee tantta olo :(

Aika samoilla linjoilla nykyään. Ja en halua pukeutua samallain kuin 60v äitini. Oma olo on paljon parempi oikean kokoisessa vaatteessa.

Yhteistyössä