Ulosoton suojaosuus on kyllä naurettavan pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velallinen

Vieras
Yhden ihmisen suojaosuus on 680,70 euroa kuukaudessa. Tuon takia esim. mulle jää palkasta käteen n.920€/kuukaudessa. Luojan kiitos en asu yksin vaan avoliitossa niin mies maksaa suurimman osan ruokakuluista kun asumiskulut maksetaan puoliksi. Mulla on kuitenkin myös pankissa kulutusluotto ja opintolaina ja niitäkin pitää maksaa. Huoh.

Maksettavahan se velka on, mutta ulosottoon menevä summa on niin naurettavan pieni, että velan maksamiseen menee monta vuotta jos en saa parempi palkkaista työtä. Tai voita lotossa. :laugh:

[QUOTE="hohhoijaa";30602995]Omaa syytä usein ulosottovelka. Ja kyllä tuolla summalla pärjää leikiten. Ihmeellistä kitinää taas.[/QUOTE]

Pärjää leikiten vai, paskat.

Päätös ottaa pikavippiä tai ostaa luotolla sellaista, mihin käteisvarat eivät riitä, on oma päätös siitä, että tulevaisuudessa on rahaa vähemmän käytettäväksi. Ei ulosotto mitään vie, vaan olet itse päättänyt antaa nykyisestä tulostasi osan pois käyttämällä rahat etukäteen.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Päätös ottaa pikavippiä tai ostaa luotolla sellaista, mihin käteisvarat eivät riitä, on oma päätös siitä, että tulevaisuudessa on rahaa vähemmän käytettäväksi. Ei ulosotto mitään vie, vaan olet itse päättänyt antaa nykyisestä tulostasi osan pois käyttämällä rahat etukäteen.

Niinpä. Käsittämätöntä itkeä sitä, että joutuu maksamaan takaisin jotain, jonka itse on lainannut ja sitten vielä jättänyt maksamatta! Ulosottoon ei ihan niin vain jouduta, vaan kyllä siinä on monta kertaa pitänyt jättää asioita maksamatta - ensin alkuperäinen lasku, sitten muistutukset, jne jne.

Tottakai ne velat peritään sitten pakolla, ja tottakai niitä pitää periä mahdollisimman paljon. Toinen osapuoli on odottanut rahojaan jo pitkään tuossa tilanteessa.

Naurettavaa että velkoja peritään ja naurettavaa että siitä joutuu vielä maksamaan korkoa? Luuletteko että ne velkojat jotain hyväntekijöitä on? Että he elää pyhällä hengellä, kun jätätte laskut maksamatta ja panttaatte niitä vuosikausia? Siis heidän ELANTOAAN?

Kyllä huomaa kuinka itsekkäitä alusta loppuun on ihmiset (joitain poikkeuksia lukuunottamatta) jotka tekee ulosottovelkaa. Osa sentään tajuaa virheensä ja maksaa mukisematta, mutta toiset vinkuu loppuun asti että heitä kohdellaan väärin jnejne...

Naurettavaa että velkoja peritään ja naurettavaa että siitä joutuu vielä maksamaan korkoa? Luuletteko että ne velkojat jotain hyväntekijöitä on? Että he elää pyhällä hengellä, kun jätätte laskut maksamatta ja panttaatte niitä vuosikausia? Siis heidän ELANTOAAN?

Kyllä huomaa kuinka itsekkäitä alusta loppuun on ihmiset (joitain poikkeuksia lukuunottamatta) jotka tekee ulosottovelkaa. Osa sentään tajuaa virheensä ja maksaa mukisematta, mutta toiset vinkuu loppuun asti että heitä kohdellaan väärin jnejne...

Mitä sä skitsoat? Mähän maksan velkojani, mutta kyllä se sinne menevä summa on niin pieni, että ei siitä paljon hyötyä ole velan lyhentymisessä. Jos palkka olisi isompi, niin saisin nopeammin velan pois ja kyllä todellakin haluaisin sen mahdollisimman nopeasti pois! Parempi palkkainen työ on hakusessa.

[QUOTE="a p";30604018] Mähän maksan velkojani, mutta kyllä se sinne menevä summa on niin pieni, että ei siitä paljon hyötyä ole velan lyhentymisessä. [/QUOTE]

Öh, niin, ja silti haluaisit että sitä velkaa pitäisi maksaa vielä vähemmän, jolloin velka lyhenisi vielä hitaammin :o ? En ymmärrä logiikkaasi.

Sairauden vuoksi minulla keskeytyi työt ja sotkeutui raha-asiat pariksi vuodeksi. Jäi noin 6000 euron velat, joita olen maksanut noin 5000 euroa takaisin. Vielä on 5000 jäljellä. Mielelläni velkani maksan, mutta se mikä minua närästää on aidosti kohtuuttomat kulut ja korot.
Köyhien ja sairaiden kuppaaminen on vähän liian hyvää bisnestä.

[QUOTE="a p";30604018]Mitä sä skitsoat? Mähän maksan velkojani, mutta kyllä se sinne menevä summa on niin pieni, että ei siitä paljon hyötyä ole velan lyhentymisessä. Jos palkka olisi isompi, niin saisin nopeammin velan pois ja kyllä todellakin haluaisin sen mahdollisimman nopeasti pois! Parempi palkkainen työ on hakusessa.[/QUOTE]

Joten maksaisit vielä vähemmän? Eiku niin, ne korot pitäisi poistaa, koska taas minäminä, eihän minun nyt sellaisia pidä omista veloista maksaa. Viis siitä että joku yrittäjä on vuosia odottanut sun maksusuorituksia.

Ja kyllä varmasti omassa toiminnassa on vikaa, jos sairastumisen takia tekee 5000€;n velat. Mistä sinä sellaiset sait aikaiseksi? Liikaa velkaa? Liian vähän säästöjä? Olemattomat vakuutukset sairauden varalle? Liian kallis asumismuoto? Firma perustettu ilman pääomaa? Pikavippejä?

Joten maksaisit vielä vähemmän? Eiku niin, ne korot pitäisi poistaa, koska taas minäminä, eihän minun nyt sellaisia pidä omista veloista maksaa. Viis siitä että joku yrittäjä on vuosia odottanut sun maksusuorituksia.

Ja kyllä varmasti omassa toiminnassa on vikaa, jos sairastumisen takia tekee 5000€;n velat. Mistä sinä sellaiset sait aikaiseksi? Liikaa velkaa? Liian vähän säästöjä? Olemattomat vakuutukset sairauden varalle? Liian kallis asumismuoto? Firma perustettu ilman pääomaa? Pikavippejä?

En mä ole tähän kirjoittanut mitään mun velan määrästä eli lue vähän tarkemmin.

[QUOTE="a p";30604248]En mä ole tähän kirjoittanut mitään mun velan määrästä eli lue vähän tarkemmin.[/QUOTE]

Juu, anteeksi. Minun moka.

Se olikin joku toinen väärin ja kaltoinkohdeltu kupattu.

Voisiko AP nyt selventää: mikä ihme oli pointtisi? Valitat samaan aikaan että suojaosuus on naurettavan pieni ja että velkojen lyhennykseen jää sen jälkeen naurettavan vähän? Miten siis ehdottaisit asiaa parannettavan?
1) suojaosuuden pitäisi olla isompi, jotta voisit mällätä vielä enemmän rahaa eikä velat lyhenisi yhtään?
2) suojaosuuden pitäisi sittenkin olla vielä naurettavamman pienempi, jotta velkojen lyhennykseen jäisi enemmän ja ne lyhenisivät nopeammin?
3) suojaosuuden pitäisi olla isompi sellaisella tavalla, että mystisesti myös velkojen lyhennykset kuukaudessa kasvaisivat? tai oikeastaan että sinun pitäisi vain saada jostakin taivaasta (yhteiskunnalta, veronmaksajilta) lisää rahaa, jotta pääsisit itse tekemistäsi veloista ja saisit elettyä leveämmin?

No, sellaiset jotka tuollaiseen jamaan ovat päätyneet eivät tietenkään alun alkaenkaan voi mitään älyn jättiläisiä olla, joten taitavat nämäkin kysymykset mennä yli hilseen.

[QUOTE="a p";30604458]Olenko mä vaatinut yhtään mitään tuon suojaosuuden suhteen? Se on mikä on eikä muuksi muutu, mutta kai silti saan harmitella kun se on niin pieni. Äly hoi.[/QUOTE]

Ai. Mä juuri ihmettelin, että miten tuo suojaosuus on noin iso. Olen kuvitellut sen olevan pienempi.
Eikö muuten ulosoton kanssa saa yleensä sovittua maksueriä ym. Olen ollut siinä ymmärryksessä, että tuo palkasta suoraan vieminen on viimeinen vaihtoehto.