V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oon imettäny 1v3kk. Tuo vielä mennyt. Kaveri omiaan yli 3v asti ja täytty sanoa että kyllä oli vähissä ne tsemppiäänet. Lähinnä nolostellen shokissa katteltu kun muutoin reipas ja puhuva lapsi hakeutunu tissille. Kaikki lapset heillä vieläpä myöhemmällä iällä olleet niin allergikkoja että imetys ei ainakaan siihen vaivaan luonu parempaa pohjaa. Jatkuvasti sairaana koko porukka.
Vähän voi miettiä milloin imetys on vielä aidosti lapsenlähtöstä eikä äidistä lähtöstä. Läheisyyttä on muutakin kuin loputon tissittely.
Lapset tekevät asioita myös tottumuksesta, eivät vain tarpeesta. Esim tuo imettäminenhän on ihan sama asia kuin tutin syöminen; lapset tottuvat syömään tuttia, joten siitä on vaikea luopua. Ei se silti tee asiasta järkevää.
Olisiko kaverin pitänyt lopettaa imetys kun sinua nolotti?
Yleensä se lapsi on valmis, äiti ei.
Oma käsitykseni on, että moni äiti kokee itsensä niin tarpeelliseksi ja täysin hyväksytyksi imetystilanteessa, että ei siksi (alitajuntaisesti) halua luopua siitä. Jotenkin sen äidit pitäisi hakea sitä hyväksyntää, läheisyyttä ja onnistumisen tunnetta muualta ja toisin keinoin, ja päästää irti riippuvuudesta.
No vaikka. Muut tajust että lapset piti äitiä huvituttina. Tissittely oli lapsille pelkkä tapa ja äidin pakkomielle. Se vaan on kornii kun jonku 3v sitoo jo itse kenhännauhansa ja jonku 3v roikkuu vielä tississä.
Minua puolestaan on imetetty kolme vuotiaaksi, olen juossut navetalle äitin perään ottamaan huikat![]()
Kiitos vastanneille! Mielenkiintoisia argumentteja. Nimenomaan luin äidinmaidon lisääntyvästä vasta-ainepitoisuudesta jostakin tutkimuksesta, ja koska olen laittamassa lasta kohtapuoliin hoitoon, pelkään että uusi työnantaja ei tykkää jos alan heti jäädä kotiin sairastavan lapsen kanssa. Senkin vuoksi haluaisin jatkaa taaperoimetystä, koska meillä ollaan oltu ihmeen terveenä.
Moni sanoo täällä että 3-vuotiaan imetys on noloa, eihän minun muksu ole vasta kuin vuoden ikäinen... Äsken lapsi änisi rintaa taas ja nukahti se suussa, en pitäisi sitä äidintahtisena vaan nimenomaan lapsentahtisena.
Ehkä kuuntelen vain äidin sydäntäni ja äidin vaistoani. <3 Neuvolan ja kanssaihmisten mielipiteet eivät siinä paina. Jos naisen keho on niin viisas ja ihmeellinen että se osaa ihan itse kasvattaa uuden ihmisen pienestä siemenestä, niin eiköhän se äidin sydänkin osaa kasvattaa lapsen vaistojaan käyttäen.
Minun vaistoni sanoo että lapseni tarvitsee vielä maitoani, vaikka onkin jo vuoden.![]()
Tässäkin monia ärsyttää, kun se pitempään imettävä on ainakin sillä osa-alueella parempi äiti lapselleen. Kyllä tunteiden vallassakin ölisevät sen sisimmissään tietävät ja siksi aiheuttaakin jotain voimakkaitakin tunteita monissa. Jatka ihmeessä äläkä kuuntele hölmön miehesi juttuja, faktat on sun puolella ja jos niiden kertominen ei riitä niin voi voi. Olisi tyytyväinen, että teidän lapsi saa ihan oman nisäkkään maitoa, sopivintahan se toki on.
mun mielestä se imettämisen raja menee siinä vuodessa. se on jopa naurettavan näköstä kun tommonen touhuava liikkuva, jopa puhuva tenava käy imemässä tissiä