Avuttomat naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä oletus se on, ettei naisella ole kiire?
Meillä on sellainen suhde, ettei ajatella mukaan tulemisen olevan mitään raahautumista tai tuppautumista.
Noo kun äitiysneuvolaa ei voi mies tuurata naisen puolesta. Naisen pitää siis mennä sinne kiireisenäkin, mutta eri asia on tarvitaanko pariskunnasta ne molemmat kiireiset paikalle...

Enkä sitä halua sanoa etteikö neuvolassakin saisi ja pitäisi pysähtyä ihastelemaan ja ihmettelemään uutta ihmiselämää, etteikö saisi puhua kaikkea mieltä painavaa. En tarkoita että neuvolan pitäisi olla mikään läpihuutojuttu. Mutta sen verran samanlaisia ne on että mies voi skipatakin osan.

ainoo kerta echo ainoo millon mä oon suuttunu sulle oli se kun teit ikävää pilaa skitsofreenikoista ja jaoit väärää tietoa palstalle sillonkun tulin täne pari vuotta sitten kun tiedän kuinka moni heistä kärsii myös vääristä ennakkoluuloista

ainoo kerta echo ainoo millon mä oon suuttunu sulle oli se kun teit ikävää pilaa skitsofreenikoista ja jaoit väärää tietoa palstalle sillonkun tulin täne pari vuotta sitten kun tiedän kuinka moni heistä kärsii myös vääristä ennakkoluuloista
No mitähän pilaa mä olen skitsofreenikoista tehnyt?

Eikö tää ämmä muka ole palstalla kertonut olevansa kaksosten äiti? Kertokaapas tietävät.
En todellakaan ole koskaan, voit plärätä vaikka jokaisen mun viestin. Olen tuonut esille että eri-ikäisiä ovat.

noh sillonkun mä tulin tänne 2014 palstalla oli naamkuvaketju ja siinä ketjussa lukee mun suuttuminen sulle tänäkin päivänä. pakko myöntää et en muistaa millä nimellä se naamakuvaketju oli pilkulleen
No mistä sä suutuit, eli mitä tein väärin?

Nyt ei kannata sotkea tätä mihinkään karskiin käytökseen. Enkä erityisen haastaviin tilanteisiin kuten jos jollakulla naisella on fyysinen tai psyykkinen tila huono jne.
Ja ymmärrän että jonkun kaveriperheen luo halutaan molemmat puolisot.
Ja oma mieheni on tosi osallistuva, en siis ole kateellinen.
Mutta tunnetko avuttomia naisia tai oletko itse semmoinen?

-Semmoinen ei voi lähteä kauemmas kauppareissulle (jos asuu maalla) ilman miestä.
-Naisen vanhemmat asuu vaikka 100 km päässä mutta autollahan ei voi vaikka joku viikonloppu lähteä yksin lasten kanssa, jos miehellä työkiireitä tms. Mies on saatava aina mukaan.
-Jos semmoinen on raskaana niin ne jokainen neuvolakerta käydään yhdessä kuuntelemassa ne sydänäänet (juu kyl isille riittäis muutama kuuntelukerta plus ultrat).
-Päiväkodista haetaan muksut aina kaksittain.
-Tk/sairaalan päivystykseen lapsia viedessä on oltava aina se mies mukana, vaikka lapsella ei olisi mikään järkyttävä syy olla siellä.

Ei siinä mitään. Herttaista. Mut mietin välillä että kuinka paljon miehet joutuvat tekemään turhia reissuja, kun se logistiikka voitaisiin hoitaa tehokkaammin.

Mun siskossa on vähän tuota vikaa. Ei osaa vaihtaa lamppua tai sulaketta, ei osaa itse päättää mitä kaupasta ostaa, ei halua parkkeerata autoa jos ei saa paikkaan josta pääsee suoraan pois vaan täytyy pakittaa. Jos jollekin pensaalle pitää kaivaa kuoppa, ei osaa tarttua lapioon vaan siihen tarvitaan mies.

En sit tiedä tunteeko hänen miehensä olevansa The Mies kun toinen on avuton

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mun mielestä on ihanaa kun jotkut hakevat lapset yhdessä päiväkodista (miksi muuten se on sille miehelle turha reissu eikä naiselle?), katselen aina vähän haikeana, että olispa meilläkin tolleen. Yhdessä aina haettais perheenä, mutta ei nyt ole sellainen tilanne...pöh.

Monelle miehelle etenkin esikoista odottaessa voi olla helpottavaa kuulla missä mennään, vaikka se olisikin jotain perus ruokavaliohöpinää ja mahan kasvuja. Siellä mahassa kuitenkin kasvaa ihan yhteinen lapsi, ei vain sen naisen lapsi ja halu olla mukana tuntuu olevan enemmänkin innostuneiden, uteliaiden ja/tai epävarmojen isien juttu. Epävarmuudella toki tarkoitan sellaista normaalia epävarmuutta mitä raskausaika voi teettää ja neuvolassa mukana kulkeminen voi olla ihan terapeuttista. Useat isät tuntevat olevansa tosi ulkopuolisia kun nainen odottaa lasta.

Kaikki ei aina ole kontrolloimista, avuttomuutta tai jotain pahaa.

Mua ällöttää myös sellainen asenne vielä nykyäänkin, ettei miestä saisi oikein edes vaivata, kyllähän sitä akka hoitaa tehokkaamminkin miesparkaa turhuuksilla häiritsemättä. Kyseessähän on kuitenkin naisen lapsi...

Muita kohtia en tunnistanut lähipiirissä, esim ettei nainen _voisi_ missään nimessä _koskaan_ mennä yksin kauppaan jne..

Jokainen ihminen on avuton ja toisista riippuvainen monella tavalla. Tämän ymmärtää jokainen normaali ihminen. - Hyökkäävä asenne, tässäkin asiassa, on typerää ja rakkaudetonta.

Mun mielestä on ihanaa kun jotkut hakevat lapset yhdessä päiväkodista (miksi muuten se on sille miehelle turha reissu eikä naiselle?), katselen aina vähän haikeana, että olispa meilläkin tolleen. Yhdessä aina haettais perheenä, mutta ei nyt ole sellainen tilanne...pöh.

Monelle miehelle etenkin esikoista odottaessa voi olla helpottavaa kuulla missä mennään, vaikka se olisikin jotain perus ruokavaliohöpinää ja mahan kasvuja. Siellä mahassa kuitenkin kasvaa ihan yhteinen lapsi, ei vain sen naisen lapsi ja halu olla mukana tuntuu olevan enemmänkin innostuneiden, uteliaiden ja/tai epävarmojen isien juttu. Epävarmuudella toki tarkoitan sellaista normaalia epävarmuutta mitä raskausaika voi teettää ja neuvolassa mukana kulkeminen voi olla ihan terapeuttista. Useat isät tuntevat olevansa tosi ulkopuolisia kun nainen odottaa lasta.

Mua ällöttää myös sellainen asenne vielä nykyäänkin, ettei miestä saisi oikein edes vaivata, kyllähän sitä akka hoitaa tehokkaamminkin miesparkaa turhuuksilla häiritsemättä. Kyseessähän on kuitenkin naisen lapsi...

Muita kohtia en tunnistanut lähipiirissä, esim ettei nainen _voisi_ missään nimessä _koskaan_ mennä yksin kauppaan jne..
Tuo miestä ei pitäisi vaivata niin ei kun päinvastoin.
En minäkään ole aina ollut ihanne isä jne mutta aina olen halunnut olla läsnä lasteni elämää. Nykyään silleen helpompaa yksinhuoltajana (yhteishuoltajuus että kenenkään ei tartte siihen hirttäytyä eli lähivanhempi) että hoidan kaiken. Onko helppoa? On. Onko rasittavaa? Ei. Miten pystyt kun rasitteena on kolme lasta? Ei minulla ole rasitteena yhtään lasta, elän normaalia elämää lasteni kanssa.
Lapseni eivät ole rasite minulle.
Voimavara korkeintaan.

• Tykkää
Reactions: Kirspe ja Echo
En sit tiedä tunteeko hänen miehensä olevansa The Mies kun toinen on avuton
*reps*

Mun mieheen tuo ehkä tehosi joskus seurustelun alkuaikoina ja hän sai leijua miehekkyyksissään jos olin avuton. Mut jos kokeilisin tuota joka päivä niin se ei häneen tehoaisi, ja arki sakkautuisi.

• Tykkää
Reactions: Bitch
Mieheni, yhden lapsemme isä, kertoi, että on paljon miehiä, jotka kokevat lapseensa liittyvät asiat hyvin voimakkaasti, vaikkakaan eivät tietenkään sitä fyysistä puolta. Kuten ketjussa jo on mainittu, mieheni kertoi itse saaneensa äitiysneuvolan puolelta mainiota neuvontaa. - Tietenkään mieheni ei ollut niin avuton, että hän olisi tarvinnut minut mukaan lastenneuvolaan, vaan kävi siellä lapsemme kanssa. Pari kertaa olin mukana, no ehkä mieheni sitten kuitenkin oli avuton. Voi, voi. Lupaan, että jos saamme vielä lapsen, en mene mukaan lastenneuvolaan.

Meidän lähimmän päivähoitopaikan eteinen on niin olematon että jos sinne kaikki pariskunnat ahtautuisi (ja lapset laittaa oman shown pystyyn) niin olisi aika ruuhka. Pihalta haettaessa tietty väljempää. :)

Yhteistyössä