Oulun raiskaustapaukset ärsyttää enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...tuina-raiskaustilastoissa/7240462#gs.ERI0lSjd

Tutkijan mukaan lähtömaa ei ole olennaisin rikollisuuden selittäjä. Ei niin, vaan se kulttuuri. Kun hunnuttautumaton, yksin kulkeva nainen on yksiselitteisesti HUORA, jonka saa raiskata.

Juurikin näin, suvakkien on vaikeaa ymmärtää että tietyistä maista tulevien maahanmuuttajien näkemys naisista ON aivan erilainen kuin länsimaissa.

Eikä se ole erilainen millään positiivisellä tavalla, päinvastoin.

Tälläisiä jo äidinmaidossa imettyjä asenteita ei poisteta tukihenkilöiden kanssa pullaa leipomalla tai katsomalla maahanmuutto viraston videon jossa poliisitäti kertoo ettei saa raiskata.

Suvaitsevaiselle ei mene perille, että kun tietyt lähtömaan kulttuuriin/islamiin liittyvät arvot on omaksuttu niin ne ovat sitten syvällä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Miksi et jaa poliisille suomalaisten tekemiä rikoksia, mitä ne jakaa somessa? Oletko eläinrääkkääjä? Yksikään rikos ei ole tullut poliisin tietoon siksi, että olisit kertonut rikoksesta niille. Taidat olla sen tien kulkijoita itsekkin, kun peittelet muiden tekemiä rikoksia.

Väärin. Olen ilmoittanut poliisille laittomuuksista ja itsekin estänyt rikoksia (jopa eläinsuojelua koskien). Samaa suosittelen muillekin, ei kannata pantata tietoa jolla voi auttaa muita tai yhteiskuntaa. Vasikka on kunniamaininta (y)

Suosittelen lämpimästi kaikille niille tätä IS:n juttua varsinkin teille/sinulle joka vaadit todisteita jne...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005965769.htmlhttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000005965769.html

Olen lukenut ja sä siis pidät tätä hyvänä ja todenperäisenä? Kunhan nyt ensin varmistan et oot sitä mieltä...

Hän muistuttaa, että on paljon irakilaismiehiä, jotka eivät kohtele naisia huonosti. Hän korostaa, että seksuaalirikokset tuomitaan Suomessa laajalti eri maahanmuuttajayhteisöissä ja myös turvapaikanhakijoiden joukossa.

Ei kukaan järkevä ihminen rupea toiseen kajoamaan, erityisesti lapseen.

Jos mies tekee omasta kulttuurista tulevalle tytölle jotain, niin hän on todella suurissa vaikeuksissa, koska perheet ja isät ovat niin vihaisia, että asiaa saatetaan ratkoa oman käden kautta.

eli kaikki eivät hyväksykkään, ja se ei olekkaan normaali malli irailaisten keskuudessa, kuten olen koittanut sanoa, lapsiin kohdistuneet rikokset ei ole normaaleja, kuten olen koittanut sanoa ja raiskaaja onkin syyllinen jopa siellä, kuten olen koittanut sanoa.

nyt jatkan aamukahvia,voin toki loppu jutunkin käydä vielä läpi jos haluat.

(ja näytä mulle kohta missä olen hyväksynyt, peitellyt tms näitä tapauksia, mä vaan yritän pysyä, ja toivon et muutkin tekis niin, tosiasioissa )

Hän muistuttaa, että on paljon irakilaismiehiä, jotka eivät kohtele naisia huonosti. Hän korostaa, että seksuaalirikokset tuomitaan Suomessa laajalti eri maahanmuuttajayhteisöissä ja myös turvapaikanhakijoiden joukossa.
Jännä miten kaksi ihmistä näkee asiat sen mukaan miten asiat kokee...hän myös sanoo suoraan miten asiat Irakilaisessa kulttuurissa on naisia ja tyttöjä kohtaan ja miten sharialaki ja islam toimii.
Kuinka sä noi faktat suodatit pois, niiden peräänhän huusit?

Jos mies tekee omasta kulttuurista tulevalle tytölle jotain, niin hän on todella suurissa vaikeuksissa, koska perheet ja isät ovat niin vihaisia, että asiaa saatetaan ratkoa oman käden kautta
Juuri näin ja siksi he tekevät pahaa suomalaislapsille...joten tämä on mielestäsi mitä? Suomalaisten syy?

eli kaikki eivät hyväksykkään, ja se ei olekkaan normaali malli irailaisten keskuudessa, kuten olen koittanut sanoa, lapsiin kohdistuneet rikokset ei ole normaaleja, kuten olen koittanut sanoa ja raiskaaja onkin syyllinen jopa siellä, kuten olen koittanut sanoa.
Väärin, noi naiset sanoivat että irakilaiskulttuurissa kohdellaan naisia ja tyttöjä kuin vapaata riistaa, jos ja kun he kulkevat ilman perheen miespuolisia jäseniä julkisesti tai ilman aviomiestä ja noiden naisten mielestä (yksi taisi ainakin olla islamkriitikko nykyään) se kaikki johtuu sekä islamista ja sen tulkinnoista, että irakilaisesta kulttuurista.

(ja näytä mulle kohta missä olen hyväksynyt, peitellyt tms näitä tapauksia, mä vaan yritän pysyä, ja toivon et muutkin tekis niin, tosiasioissa )
Riittää kun luet viestisi ja mietit tyyliäsi sohia toisia joka vastauksessasi ja kyseenalaistaa ihan kaikkien mielipiteet ja kaikki todisteet mitä sulle yritetään antaa...

PS todellakin uskon noiden naisten puhuvan totta, toivottavasti sinäkin uskot myös niissä asioissa mitä olet tähän mennessä yrittänyt kieltää, vaikka muuta väität.

Väärin, noi naiset sanoivat että irakilaiskulttuurissa kohdellaan naisia ja tyttöjä kuin vapaata riistaa, jos ja kun he kulkevat ilman perheen miespuolisia jäseniä julkisesti tai ilman aviomiestä ja noiden naisten mielestä (yksi taisi ainakin olla islamkriitikko nykyään) se kaikki johtuu sekä islamista ja sen tulkinnoista, että irakilaisesta kulttuurista.
ja tässä mm. yksi pätkä:

Hän pohtii kuitenkin, että irakilaisten Suomessa tekemien seksuaalirikosten taustalla vaikuttaa Irakissa ja monissa muissa Lähi-Idän maissa vallitseva osin islaminuskoon perustuva patriarkaalinen kulttuuri, jossa naiset elävät isien, veljien ja aviomiesten vallan alla. Ja jossa heitä pitää suojella kunniansa vuoksi.

– Joissain yhteisöissä nainen on kuin aasin jälkeen tuleva henkilö, jolla ei ole mitään arvoa. Jos he eivät pysty naista suojelemaan, ja hän kulkee kaupungilla ilman huivia, niin on ajatus, että naiset ovat vapaata riistaa, ja heille voi tehdä mitä haluaa.
ja tässä:
Sohrabin mukaan miesten ja naisten välinen kanssakäyminen on Irakissa vähäistä, tai lähes olematonta. Seksuaalisuus ja seksiin liittyvät asiat on täysin tukahdutettu.

– Omassa maassa ei voinut ehkä edes jutella naisen kanssa, ja tulet yhteiskuntaan, missä naiset ovat vapaita, ja sinulla on kieroutunut käsitys siitä, että nainen on kuin joku eläin. Näinhän seksuaalirikoksiin syyllistyvien on pakko ajatella. Ei kukaan järkevä ihminen rupea toiseen kajoamaan, erityisesti lapseen.

Jännä miten kaksi ihmistä näkee asiat sen mukaan miten asiat kokee...hän myös sanoo suoraan miten asiat Irakilaisessa kulttuurissa on naisia ja tyttöjä kohtaan ja miten sharialaki ja islam toimii.
Kuinka sä noi faktat suodatit pois, niiden peräänhän huusit?

Juuri näin ja siksi he tekevät pahaa suomalaislapsille...joten tämä on mielestäsi mitä? Suomalaisten syy?

Riittää kun luet viestisi ja mietit tyyliäsi sohia toisia joka vastauksessasi ja kyseenalaistaa ihan kaikkien mielipiteet ja kaikki todisteet mitä sulle yritetään antaa...

PS todellakin uskon noiden naisten puhuvan totta, toivottavasti sinäkin uskot myös niissä asioissa mitä olet tähän mennessä yrittänyt kieltää, vaikka muuta väität.

Milloin mielipide on ollut faktaa?
Tässäkin ketjussa väitetään et raiskaus ja lasten hyväksikäyttö on hyväksyttyä islamin mukaan ja sä perustelet asiaa haastattelulla jossa kerrotaan ettei se ole.

Juurikin näin, suvakkien on vaikeaa ymmärtää että tietyistä maista tulevien maahanmuuttajien näkemys naisista ON aivan erilainen kuin länsimaissa.

Eikä se ole erilainen millään positiivisellä tavalla, päinvastoin.

Tälläisiä jo äidinmaidossa imettyjä asenteita ei poisteta tukihenkilöiden kanssa pullaa leipomalla tai katsomalla maahanmuutto viraston videon jossa poliisitäti kertoo ettei saa raiskata.

Suvaitsevaiselle ei mene perille, että kun tietyt lähtömaan kulttuuriin/islamiin liittyvät arvot on omaksuttu niin ne ovat sitten syvällä.

Juuri näin. En itsekään kykenisi Saudi-Arabiassa kivittämään aviorikoksesta tuomittua naista. Niin syvässä on äidinmaidossani imetyt asenteet. Miksi muut ihmiset olisivat yhtään toisenlaisia?

• Tykkää
Reactions: m1es
Milloin mielipide on ollut faktaa?
Tässäkin ketjussa väitetään et raiskaus ja lasten hyväksikäyttö on hyväksyttyä islamin mukaan ja sä perustelet asiaa haastattelulla jossa kerrotaan ettei se ole.
Teille suvakeille ei kelpaa mikään todiste, ei koraanista, ei perinnekirjoitukset, ei edes muslimien mielipiteet ja perinnetietoon perustuvat faktat. Sinä siis tiedät paremmin kuin nuo naiset mikä totuus islamista on? No kerro se toki meillekin?

(haastattelussa kerrottiin, että se on ihan ok, jos tyttö ei ole hunnutettu tai sukulaismiestensä seurassa)

Joissain yhteisöissä nainen on kuin aasin jälkeen tuleva henkilö, jolla ei ole mitään arvoa. Jos he eivät pysty naista suojelemaan, ja hän kulkee kaupungilla ilman huivia, niin on ajatus, että naiset ovat vapaata riistaa, ja heille voi tehdä mitä haluaa

Niin JOISSAIN yhteisöissä, ei yleisesti islamissa.

Joissain yhteisöissä nainen on kuin aasin jälkeen tuleva henkilö, jolla ei ole mitään arvoa. Jos he eivät pysty naista suojelemaan, ja hän kulkee kaupungilla ilman huivia, niin on ajatus, että naiset ovat vapaata riistaa, ja heille voi tehdä mitä haluaa

Niin JOISSAIN yhteisöissä, ei yleisesti islamissa.
Kerro toki missä niin ei ole? Missä maassa noin ei naisia kohdella? Turkissakin joka on nato maa ja halusi EUn jäseneksi, on yleistä mm. maaseudulla ja Itä Turkin kaupungeissa (Elazig yhtenä esimerkkinä) naittaa jopa alle 10 vuotiaita pikkutyttöjä vanhoille äijille vaimoiksi.
Algeriassakin tuota tapahtuu ja Marokossa, myös Egyptissä. Mitä kauemmaksi Lähi Itään päin mennään sitä huonompi on tyttöjen ja naisten asema.

Kerro toki missä niin ei ole? Missä maassa noin ei naisia kohdella? Turkissakin joka on nato maa ja halusi EUn jäseneksi, on yleistä mm. maaseudulla ja Itä Turkin kaupungeissa (Elazig yhtenä esimerkkinä) naittaa jopa alle 10 vuotiaita pikkutyttöjä vanhoille äijille vaimoiksi.
Algeriassakin tuota tapahtuu ja Marokossa, myös Egyptissä. Mitä kauemmaksi Lähi Itään päin mennään sitä huonompi on tyttöjen ja naisten asema.

Kyse edelleen väitteestä et islamin opit käskee tuomitsemaan raiskatun kuolemaan ym väitteet, mä en ole kertaakaan sanonut etteikö tätä tapahtuisi ympäri maailmaa, mut islamin oppiin se ei kuulu eikä kaikki sitä tee

Kyse edelleen väitteestä et islamin opit käskee tuomitsemaan raiskatun kuolemaan ym väitteet, mä en ole kertaakaan sanonut etteikö tätä tapahtuisi ympäri maailmaa, mut islamin oppiin se ei kuulu eikä kaikki sitä tee
Sinä kun haluat todisteita aina kaikesta, niin todista ettei se kuulu islamiin? Kohta varmaan väität etteivät myöskään lapsiavioliitot kuulu islamiin ja ettei koraani sano mitään siitä mitä islamista luopujille kuuluisi tehdä.

Islamin uskon mukaan se käytännössä nimenomaan menee juuri noin, koska naisen kuuluu tuoda esille 4 miespuolista todistajaa väitetylle raiskaukselle ja sitä ei oikeasti tapahdu milloinkaan. Kerro toki milloin olet kuullut että islamilaisessa maassa naisen todistusta raiskauksesta on uskottu ja vain raiskaaja saanut tuomion naisen saadessa valtiolta avun?

Yhteistyössä