A
Arka-Mailis
Vieras
Mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun mies on kiukuttelevaa sorttia? Olemme olleet yhdessä jo useamman vuoden ja viimeaikoina hän on alkanut käydä aivan mahdottomaksi. Jokainen pikkuasia, joka ei suju hänen mielensä mukaan, aiheuttaa ärhentelyä, mykkäkoulua (vaikka asioilla ei olisi mitään tekemistä kanssani) ja yleistä kireyttä. Puhelinten sovellukset, navigaattorit, tietokoneohjelmat
mikä tahansa kelpaa ja kaikille neuvoille ärähdetään, vaikka pikkulapsikin tajuaisi vinkin oikeaksi (Esimerkiksi: ongelma pankin tiliotteen kanssa, mutta hän ei suostu soittamaan pankin palvelunumeroon kun "Se nyt on taas sellasta p**kaa!" jne.) Olin pitkään siinä uskossa, että mies on luonteeltaan rauhallinen ja niin hän itsekin sanoi olevansa , mutta todellinen luonne on alkanut kuitenkin vaikuttaa aivan muulta.
Olen yrittänyt puhua, mutta ilman tulosta. Mies yrittää laittaa lekkeriksi ja samalla kettuilla sanomalla olevansa vain tyhmä ja yksinkertainen olento, ja että minun pitäisi täydellisenä yli-ihmisenä häntä ymmärtää. Vaikuttaa siltä, että hän ei halua muuttaa käytöstään eikä ole pahoillaan pätkääkään. Varmasti olen itsekin virheellinen, mutta en enää jaksa päivittäisiä kiukunpurkauksia. Yritän olla näkymätön, hiljainen, olla vaatimatta mitään ja aina hyväntuulinen kun hän toimii normaalisti etten ärsyttäisi, mutta voimat ovat lopussa. Hän on kotoisin kodista, jossa rähjätään ja hänen äitiään puhutellaan mielestäni todella rumasti. En voisi kuvitella puhuvani vastaavalla tavalla omalleni. Onko mitään tehtävissä? Olenko ajautunut yhteen rähjääjän kanssa, joka ei muutu eikä haluakaan?
Olen yrittänyt puhua, mutta ilman tulosta. Mies yrittää laittaa lekkeriksi ja samalla kettuilla sanomalla olevansa vain tyhmä ja yksinkertainen olento, ja että minun pitäisi täydellisenä yli-ihmisenä häntä ymmärtää. Vaikuttaa siltä, että hän ei halua muuttaa käytöstään eikä ole pahoillaan pätkääkään. Varmasti olen itsekin virheellinen, mutta en enää jaksa päivittäisiä kiukunpurkauksia. Yritän olla näkymätön, hiljainen, olla vaatimatta mitään ja aina hyväntuulinen kun hän toimii normaalisti etten ärsyttäisi, mutta voimat ovat lopussa. Hän on kotoisin kodista, jossa rähjätään ja hänen äitiään puhutellaan mielestäni todella rumasti. En voisi kuvitella puhuvani vastaavalla tavalla omalleni. Onko mitään tehtävissä? Olenko ajautunut yhteen rähjääjän kanssa, joka ei muutu eikä haluakaan?