"Kolumni: Sanna Marin – sinun naiseutesi ei ole kiinnostavaa, get over it!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ha! Luin ton jutun koska oli jo ikäänkuin pakko.

Ja sehän oli ihan pelkkää sontaa. Tyyppi saa väännettyä noin pitkän jutun just siitä sammalella kykkimisestä. Eihän siinä ollut mitään oikeaa asiaa. eikä kritiikkiä mitään poliittista päätöstä kohtaan vaikka kyse sentäs on valtaapitävästä pääministeristä.

Voi luoja! Vannon, etten loppukesänä edes vilkaise kakkijulkaisujen juttuja vaikka tänne tulisi millainen ketju jostain niistä.
Harmi kun mainitsin Ukkolan kolumnista tällä palstalla.
Katson Netflixistä The Crown sarjaa ja samalla luin kausi 4:n arvostelun.
Eipä saanut paljon kehuja osakseen.
Aion illalla taas katsoa vaalitentin. Jossain oli virheellinen tieto, että Sanna on huomenna ruudussa.
Taidanpa samalla kuoria perunat, kun on niin tylsä tämä Crown.
Olen katsonut aiemmat kaudet ja tykkäsin niistä.
Ukkola oli tietääkseni BB:ssä. Populismi on vienyt hänet mennessään.

Harmi kun mainitsin Ukkolan kolumnista tällä palstalla.
Katson Netflixistä The Crown sarjaa ja samalla luin kausi 4:n arvostelun.
Eipä saanut paljon kehuja osakseen.
Aion illalla taas katsoa vaalitentin. Jossain oli virheellinen tieto, että Sanna on huomenna ruudussa.
Taidanpa samalla kuoria perunat, kun on niin tylsä tämä Crown.
Olen katsonut aiemmat kaudet ja tykkäsin niistä.
Ukkola oli tietääkseni BB:ssä. Populismi on vienyt hänet mennessään.

Perunoista tuli mieleen ne ihanat, rentouttavat, ulkoilmakokkausvideot.

Hyvä kirjoitus Ukkolalta jälleen kerran. Järki käteen.

Miten mulla on fiilis, etteivät naisministerimme ole halunneet korostaa naiseuttaan vaan kaik paskalehdet (ja oikeatkin lehdet) ovat halunneet juttu toisensa perään tehdä artikkeleita (tai kuvasarjoja) heistä. Nimenomaan sellaisia juttuja, missä keskitytään henkilöön naisena.

Niijuuja vielä sekin, et sit kun joku jo ärsyyntyneenä kysyy onko kysymys haastattelusta vai kuvaussessiosta ja kieltäytyy poseeraamasta pers sammalessa ni sekin on hermojen menettämistä.

Ja sit vielä se, että mua ainakaan ei himpunvertaa kiinnosta minkään Ukkolan ajatukset naispolitiikkojemme naiseudesta. En lukenut. Valitettavasti näin otsikon täällä.
Kyllä mä ainakin olen bongannut parikin aivopierua naisministereiltä tänä keväänä (toinen oli Tuula Haatainen), joissa tuodaan naiseus keskusteluun, vaikka se ei siihen aiheeseen kuulu. Haatainen käytti selvästi nais-korttia.

Mitä jos miespoliitikot korostaisivat mieheyttään ihan epäolennaisissa yhteyksissä?
Ei naispoliitikot ole jotain ihmeellistä, saman kritiikin alaisia heidän on oltava kuin miehet.

Millä tavalla nuo mainitsemasi asiat tulevat esiin, siis kaksinaismoralismi ja näköalattomuus? Entä epäpätevyys?

Olemme eläneet ja elämme edelleen poikkeuksellisen vaikeita ja haastavia aikoja koronapandemian aikana. En usko, että kukaan olisi sen paremmin tästä tilanteesta selvinnyt ja sitä paitsi, täytyy aina pitää mielessä, että pääministeri ei yksin päätä asioista.

Sannan epäpätevyys tulee esiin epätietoisuutena siitä, mikä kuuluu hänen tehtäviinsä ja mikä ei. Hänen epäpätevyytensä loistaa läsnäolollaan hänen päätöksissään ja tavassaan hoitaa asioita. Huutaminen ja muille räyhääminen ei ole ammattitaitoa.

Epäpätevyyttä on myös piiloutua koronapandemian tai naiseuden taakse. Jokainen kritiikki liitetään joko siihen, että hän on nuori nainen tai siihen, koska korona ja voi voi, kyllä on vaikeaa.
Omasta näkökulmastani on aivan järkyttävän rasittavaa, että jengi tieten tahtoen himoitsee pääministerin (tai minkä tahansa muun ministerin) salkkua ja sen jälkeen uikuttaa siitä, miten "vaikeaa ja haastavaa nyt onkaan". Jos haluaa johtajan pallille, niin kannattaa varmaan varautua siihen, ettei se ole kedolla tanssahtelua. Hankalat tilanteet ja tukalat olot kuuluvat tehtävänkuvaan.

Itse väittäisin, että melkein kuka tahansa järjissään oleva, olisi selvinnyt koronapandemiasta paremmin kuin Sanna. Täytyy tosiaan ymmärtää, että pääministeri voi toki kuulla muita (paitsi jos on Sanna), mutta hän tekee viimeisen päätöksen ja kantaa myös päätöksistä vastuun.

• Tykkää
Reactions: poika ja Palstapesu
"Huutaminen ja räyhääminen"?

Sanna Marin ei ole tunnettu hyvistä käytöstavoista ja korrektista käytöksestä työtovereitaan kohtaan. Aika paljon löytyy juttuja Sannan kilahtelusta, kivahtelusta ja tökeröstä käytöksestä. Sannalla on toki kaikkeen aina selitys, mutta minusta tuollainen ei kuulu esimiehen tehtävänhoitoon yhtään missään. Ei edes hänen, vaikka selityksiä kyllä riittää.
On aivan yhdentekevää, miten stressaavaa, miten ahdistavaa, miten väsynyt tai miten tukalissa oloissa on, se ei oikeuta pääministeriä kilahtelemaan tai käyttäytymään tökerösti. Jos korrekti käytös ei onnistu, kun pää ei kestä, kannattanee miettiä toisenlaista uraa.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
Sanna Marin ei ole tunnettu hyvistä käytöstavoista ja korrektista käytöksestä työtovereitaan kohtaan. Aika paljon löytyy juttuja Sannan kilahtelusta, kivahtelusta ja tökeröstä käytöksestä. Sannalla on toki kaikkeen aina selitys, mutta minusta tuollainen ei kuulu esimiehen tehtävänhoitoon yhtään missään. Ei edes hänen, vaikka selityksiä kyllä riittää.
On aivan yhdentekevää, miten stressaavaa, miten ahdistavaa, miten väsynyt tai miten tukalissa oloissa on, se ei oikeuta pääministeriä kilahtelemaan tai käyttäytymään tökerösti. Jos korrekti käytös ei onnistu, kun pää ei kestä, kannattanee miettiä toisenlaista uraa.
Mutta onko kilahtelu räyhäämistä ja huutamista?

Kyllä mä ainakin olen bongannut parikin aivopierua naisministereiltä tänä keväänä (toinen oli Tuula Haatainen), joissa tuodaan naiseus keskusteluun, vaikka se ei siihen aiheeseen kuulu. Haatainen käytti selvästi nais-korttia.

Mitä jos miespoliitikot korostaisivat mieheyttään ihan epäolennaisissa yhteyksissä?
Ei naispoliitikot ole jotain ihmeellistä, saman kritiikin alaisia heidän on oltava kuin miehet.

Kritiikki on ookoo, mutta kun sitä on jo kaikenkaikkiaan liikaa. Lehdistönvapaus oli hieno asia silloin kun sillä ilmituotiin oikeita epäkohtia. Nyt juttuja tehdään, niin miehistä kuin naisista, ajatuksella "mitä myyvempi otsikko, sen parempi ja totuudesta viis".

Enkä mä ole tässä naisten tai tietyn naisen asialla vaan yhtälailla oon kritisinut asiaa silloin ku kohteena on ollut mies.

Yhteistyössä