"Nainen joutui junassa ahdistavaan tilanteeseen ja pyysi apua – kukaan ei mennyt väliin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
  • Vihainen
Reactions: Lispetti
Sietääkin hävetä!!!!!🤬

Jokainen menee väliin tai ainakin kertoo kovaan ääneen että poliisit ovat seuraavalla asemalla vastassa!!!!

On se nyt perkele ihme, että kanssaihmiset eivät auta toista ihmistä hädässä!🤬

• Tykkää
Reactions: setis
You tubessa tms. on näitä social experiment lavastettuja tilanteita olevia videoita, joissa katsotaan miten ihmiset reagoivat eri tilanteissa.

Yksi lavastettu tilanne jäi eritoten mieleeni, piirtyi verkkokalvoilleni ikuisiksi ajoiksi!
Lapsi kidnapattiin ja eräs neitokainen yritti mennä apuun, hänen mies ohjasi neitoa väkisin eteen päin, eikä antanut neidon auttaa lasta!!!!🤬 Tuollainen mies joutais itse kyllä joskus elämässäön sellaiseen tilanteeseen missä apua ei heru vaikka olisi kuinka pulassa!!!!
Tai mitäs jos kyseessä olisi ollut miehen lapsi?! Ei tainnut miehellä olla omia lapsia?!

Nyt kun lapsettomuus alkaa olla trendi niin pitävätkö aikuiset enää ollenkaan lasten puolia, osaavatko he pitää?!

Jos menee auttamaan, on suuri vaara joutua itsekkin syytetyksi ja korvauksiin. Siinä on riski käsirysylle ja sitten saakin jo syytteen pahoinpitelystä.

Tai olet pienempi fyysisesti ja tämä päihteissä oleva aggressiivinen mies tulee päälle ja lyö niin, että kaadut saaden päähäsi aivoverenvuodon. Ja joudut eläkkeelle halvaantuneena tai muutamalla kasvojen luumurtumalla.
Se on itsesuojeluvaistoa, että tietää minkä tilanteen pystyy hoitamaan ja minkä et pysty hoitamaan esim. sanallisesti.
Jos tyyppi on täysin sekaisin, ei siinä oikein puheet auta vaan ärsyyntyy vaan enemmän ja hyökkää päälle.
Aika moni työmatkalainen ei ole tottunut kuitenkaan tappelemaan tai hoitamaan kyseisiä tilanteita puhumalla.

Pääkaupunkiseudulla lähijunissa, ratikassa ym on kaikenlaista aggressiivista päihteissä olevaa porukkaa. Pitää seurata missä menevät ja vaihtaa paikkaa mahdollisimman pitkälle heistä tai jäädä seuraavalla pysäkillä pois.
Itse pitää lähteä näistä tilanteista heti pois eikä missään nimessä jäädä näiden kanssa mitään jankkaamaan.

Kanssaihmisistä on tullut äkkiarvaamattomia. Ikinä ei tiedä milloin saa puukosta, jos erehtyy edes katsomaan. Toista ihmistä ei kunnioiteta enää niin kuin ennen ja ihmishenki ei ole arvokas. Siinä ottaa aina riskin, kun menee konfliktitilanteeseen puuttumaan. Tosin kännykkäkulttuurin aikana voisi nyt edes hälyyttää poliisit paikalle.

Pääkaupunkiseudulla lähijunissa, ratikassa ym on kaikenlaista aggressiivista päihteissä olevaa porukkaa. Pitää seurata missä menevät ja vaihtaa paikkaa mahdollisimman pitkälle heistä tai jäädä seuraavalla pysäkillä pois.
Itse pitää lähteä näistä tilanteista heti pois eikä missään nimessä jäädä näiden kanssa mitään jankkaamaan.

Melkein yhtä vaarallisia ja välteltävio ovat myös.
1) Busseissa tuoreet äidit esikoisensa ja vaunujensa kanssa, yrittävät tunkea kaikki samaan bussiin ruuhka-aikana ja odottavat vaunulleen nostajia/auttajia. Ja kehtaavat pistää sen auttajan sinne likaiseen vaunun alaosaan nostamaan. Itse kerron nostavani sieltä aisasta, mene sinä äiti sinne toiseen päähän nostamaan. Auttaja tekee sen vapaaehtoisesti, ei tämä äiti päätä mistä auttaja auttaa hänen pikkupiltin painavia vaunuja bussiin tai sieltä pois.

2) ja 30-50 v. pyörällä liikkeellä olevat urheilumiehet.
3) viimeisimpänä vaarallisimmat ja ilkeimmät eli keski-ikäiset naiset työmatkalla lähijunassa (jotka eivät ole aloittaneet vaihdevuosilääkkeitä) kassinsa kanssa. Tätä ei varmaan tarvitse edes selittää.

En missään nimessä katsoisi vieressä, vaan puuttuisin tilanteeseen. Riipumatta uhrin sukupuolesta. Tietysti pitää olla varuillaan koska ei tiedä mitä hörhöillä on takin alla piilossa. Samalla käskisin mahd muita lähellä olevia miehiä mukaan, tarvittaessa taltuttamaan häiriköijä maahan poliisin tuloon saakka.

Tai olet pienempi fyysisesti ja tämä päihteissä oleva aggressiivinen mies tulee päälle ja lyö niin, että kaadut saaden päähäsi aivoverenvuodon. Ja joudut eläkkeelle halvaantuneena tai muutamalla kasvojen luumurtumalla.
Se on itsesuojeluvaistoa, että tietää minkä tilanteen pystyy hoitamaan ja minkä et pysty hoitamaan esim. sanallisesti.
Jos tyyppi on täysin sekaisin, ei siinä oikein puheet auta vaan ärsyyntyy vaan enemmän ja hyökkää päälle.
Aika moni työmatkalainen ei ole tottunut kuitenkaan tappelemaan tai hoitamaan kyseisiä tilanteita puhumalla.
Ainakin voi tukea uhria, yrittää ohjata hänet turvaan jne!!!

Itse koen, että yhteiskunnan koheesio on hajonnut. En ole enää osa tätä yhteiskuntaa kuten vielä ennen vanhaan. Elän täällä muiden mukana ja käyn töissä, mutta olen ulkopuolinen. Ei minulla ole minkäänlaista yhteyttä satunnaiseen ihmiseen junassa.
Ihan kamalaa lukea tällaista!🙁
Vaikka olenkin valitettavasti muutamassa tilanteessa ollut tätä todistamassa. Yksin sain hoitaa kaikki tilanteet. Ihmiset vaan tuijottavat luurejaan ja pälyilivät välillä mitä tapahtuu jne.

Jotain on tosiaan muuttunut meidän yhteiskunnassa. Miten meistä tuli tällaisia!? Tässä on selkeä muutoksen paikka. Kyllä toisen ihmisen hädän tulisi aina kiinnostaa kanssaihmistä ja halu ja rohkeus auttaa tulee normaalille ihmisille ihan luonnostaan.

Mitäs jos kyseessä on lapsi? Jääkö silloin auttamatta?

Opetatteko lapsillenne, että tulee heti soittaa hätäkeskukseen jos joku on hädässä?

Yhteistyössä