Suomen valtaa kylmyys jolle ei näy loppua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti saataisi lunta ja pakkasta tänne eteläänkin. On ollut monia runsaslumisia hyviä pakkastalvia männä vuosina, viime vuonnakin!❤️

Päättäjät puhuvat paskaa, kun puhuvat ilmaston lämpenemisestä. Se on vain keino saada kaikenlaista kansalaisten hyväksyttäväksi. Todellisuudessa, tutkimusten mukaan on alkamassa uusi jääkausi.
Ilmasto on muuttunut kautta aikain, aina maapallon synnystä lähtien, joten vaihteluissa ei ole mitään uutta. Se on nimenomaan liioittelua, että ihmisen osuus olisi tässä jotenkin merkittävä. Ja nyt on saatu lehmätkin tähän humppaan mukaan, mikä on todella hälyttävää.

Hyrrrr. Mun puolesta sais olla vaikka aina plussakeli. No ehkä -5 ois maksimi.
Sellanen Saksan tai Brittien ilmasto, kiitos. :)

Päättäjät puhuvat paskaa, kun puhuvat ilmaston lämpenemisestä. Se on vain keino saada kaikenlaista kansalaisten hyväksyttäväksi. Todellisuudessa, tutkimusten mukaan on alkamassa uusi jääkausi.
Ilmasto on muuttunut kautta aikain, aina maapallon synnystä lähtien, joten vaihteluissa ei ole mitään uutta. Se on nimenomaan liioittelua, että ihmisen osuus olisi tässä jotenkin merkittävä. Ja nyt on saatu lehmätkin tähän humppaan mukaan, mikä on todella hälyttävää.
👍

Hyrrrr. Mun puolesta sais olla vaikka aina plussakeli. No ehkä -5 ois maksimi.
Sellanen Saksan tai Brittien ilmasto, kiitos.
Sinun pitää ryhtyä reippaasti kannattamaan ilmastonmuutosta, ennusteissa se Suomen "kauhea kohtalo" on Pohjois-Saksan tai Puolan nykyinen ilmasto. :geek:

Ehkä saamme uutta metsästettävää Kruutikselle, näitä löytyy Puolan metsistä.
bison-podlaskie-poland.jpg

• Rakkaus
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
Sinun pitää ryhtyä reippaasti kannattamaan ilmastonmuutosta, ennusteissa se Suomen "kauhea kohtalo" on Pohjois-Saksan tai Puolan nykyinen ilmasto.

Ehkä saamme uutta metsästettävää Kruutikselle, näitä löytyy Puolan metsistä.
Mitä nuo on? Jotain sarvikoiria tai sarvikarhuja.
Toivottavasti nuo eivät mene häiritsemään kilttiksen perherauhaa

• Haha
Reactions: Lispetti
Yleensä vuoden kylmimmät viikot ovat tammikuun kaksi viimeistä viikkoa sekä helmikuun kaksi ensimmäistä viikkoa. Laitappa tämä vanhankansan tieto korvan taakse.

Toivon tätä samaa, saisimme valoa pimeyteen. Hyvää uutta vuotta.
Ihanaa uutta vuotta!!!❤
NYT ON LUNTA ja VALOISAA!!!!
Voi jee voi jee voi jee!!!🤩🥳

Menkäähän ihmiset ihanat ulos hankeen nuuhkimaan ihanaa raikasta ilmaa ja katselemaan lumoavia maisemia!😍

*heittelee tohkeissaan volttaja viidellä kierteellä kerien*🤪

Mulla talven vastustaminen lisääntyy vuosi vuodelta, kun ikää tulee. Eli mummoudun ja muutun murmeliksi "tärkeintä että on lämpöä ja ruokaa."

Vielä 10 vuotta sitten olin huolissani valkeiden talvien ja pakkasten vähenemisestä.
Nyt tulkoon kura ja lämpö :)

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed
Muistan 10-15 vuotta sitten tällä palstalla kun Hra Majuri tuskaili "taas tulee taivaalta valkosta paskaa."
Mielessäni mietin, että olisi kiitollinen neljästä vuodenajasta.
Mutta niin vaan ikää tulee mullekin, että aina kun sataa lunta, ottaa aivoon.

Brittien talvi :love: Matalalta paistava talviaurinko, karu luonto ja lumeton maa :love:
Where-has-the-best-winter-weather-in-the-uk-300x300.jpg

Mulla talven vastustaminen lisääntyy vuosi vuodelta, kun ikää tulee. Eli mummoudun ja muutun murmeliksi "tärkeintä että on lämpöä ja ruokaa."

Vielä 10 vuotta sitten olin huolissani valkeiden talvien ja pakkasten vähenemisestä.
Nyt tulkoon kura ja lämpö
Hei eukkoseni, älä ny viitti, oot mun ikänen!🙄

Tosin, iästä viis, voitte olla varmoja että hihkuen riennän ulos lumen tultua ja väsäilen niitä lumipippeleitä toisten ihmisten iloksi, kaikkien nähtäväksi, vielä ysikymppisenä tai vaikka sadan vuoden (+) iässä!😍

Muistan 10-15 vuotta sitten tällä palstalla kun Hra Majuri tuskaili "taas tulee taivaalta valkosta paskaa."
Mielessäni mietin, että olisi kiitollinen neljästä vuodenajasta.
Mutta niin vaan ikää tulee mullekin, että aina kun sataa lunta, ottaa aivoon.

Brittien talvi Matalalta paistava talviaurinko, karu luonto ja lumeton maa
c1bfe131-42c8-43f0-ad66-539aedbc3948.jpg

images

images

beautiful-winter-nature-selective-focus-336227877.jpg

Ja taas pääsemme nauttimaan sinisistä hetkistä!!!!🤩😍🥹
images

Mä nautin niistä ikkunasta katsellen. :eek: No, koira pitää lenkittää.
Voit myös ajatusmatkailla ja eläytyä.

Sulje silmäsi, kuvittele 10-20 asteen pakkanen, ei tuule, aurinko paistaa.
Olet pukeutunut juuri sopivasti, lähdet kävelemään kylänraittia sen ihanan lumesta intoilevan karvapalleron kera, pakkaslumi narisee lumoavasti kenkiesi alla, nuuhkutat pakkasilmaa ja nenässäsi kipristää ihanasti - tunne vie sinut vuosien taa lapsuuteen, jolloin vedit into pinkeänä joululahjaksi saamaasi punaista pulkkaa kohti pulkkamäkeä!🥹😍

Miksi muka et haluaisi kokea tätä ihan aidosti nyt?!🤬
(🤗😂😍)

Voit myös ajatusmatkailla ja eläytyä.

Sulje silmäsi, kuvittele 10-20 asteen pakkanen, ei tuule, aurinko paistaa.
Olet pukeutunut juuri sopivasti, lähdet kävelemään kylänraittia sen ihanan lumesta intoilevan karvapalleron kera, pakkaslumi narisee lumoavasti kenkiesi alla, nuuhkutat pakkasilmaa ja nenässäsi kipristää ihanasti - tunne vie sinut vuosien taa lapsuuteen, jolloin vedit into pinkeänä joululahjaksi saamaasi punaista pulkkaa kohti pulkkamäkeä!🥹😍

Miksi muka et haluaisi kokea tätä ihan aidosti nyt?!🤬
(🤗😂😍)
Ei tunnu missään.

Ikääntyminen alkoi mulla kolmikymppisenä, kun loppui nuoruudessa ollut vauhdin hurma. Mikään huvipuistolaite tai laskettelureissu ei tunnu miltään.

Seuraava vaihe on "talven kirpeys ja lumi ei tunnu missään." :) Nautin kyl nuorempana valkeasta talvesta.

Mun talven värit on nyt vihreä ja harmaa. :)

Huurre on kiva, ennen lumien tuloa. Maa on kova ja helppo kävellä.
Tässä englantilaista maisemaa.

england-winter.jpg

• Rakkaus
Ei tunnu missään.

Ikääntyminen alkoi mulla kolmikymppisenä, kun loppui nuoruudessa ollut vauhdin hurma. Mikään huvipuistolaite tai laskettelureissu ei tunnu miltään.

Seuraava vaihe on "talven kirpeys ja lumi ei tunnu missään." Nautin kyl nuorempana valkeasta talvesta.

Mun talven värit on nyt vihreä ja harmaa.
No miten tuo nyt on ikääntymiseen liittyvä asia? Sullahan on vaan maku muuttunut!
Oot salettiin kattonu liikaa brittisarjoja ja haaveilet että pääset Emmerdalen kylään asumaan!😂

• Haha
Reactions: Echo
Ehkä se vaikuttaa, kun asun maalla, eli näen lumen vain työmäärän lisääntymisenä. Mies ja muksut tekee kyl lumitöitä, mutta silti tuo piha on aina käymistilassa: lumen kolaamista, sulan aikaan hiekottamista.

Mutta kamalinta olisi asua pk-seudulla ja ajella töihin lumivallien, kapeiden katujen ja loskan seassa ;)

Ja on täällä maalla talvellakin kaunista.

• Tykkää

Yhteistyössä