Linnan juhliin pyhä pillu -puku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pukua oli sensuroitu eikä se ollut edes sama minä sitä alkuun esiteltiin. Voitte tarkistaa puvun yksityiskohdat apn aloituskuvan ja linnanjuhlien kuvan vertailulla.
Herää siis kysymys äänestivätkö lukijat aatetta vai vaatetta.

Pukua oli sensuroitu eikä se ollut edes sama minä sitä alkuun esiteltiin. Voitte tarkistaa puvun yksityiskohdat apn aloituskuvan ja linnanjuhlien kuvan vertailulla.
Herää siis kysymys äänestivätkö lukijat aatetta vai vaatetta.
Samantekevää. Pääasia, että herätti keskustelua.
Ihmisten pitää vihdoin tajuta, että sukupuoliasiat ovat yksityisasia.
Seksi on nykyäön liikaa mediassa vaikka Suomen kansan määrä hiipuu.

"
Kun toinen juhlistaa Suomen itsenäisyyttä, veteraaneja ja tuhansien nuorukaisten hiellä ja verellä ostettua itsenäisyyttä, toinen pukeutuu pilluksi. Tämä ratkaisu on niin käsittämätön, että tässä meinaavat kolumnistiltakin sanat loppua kesken. Huomio on valuuttaa ja kun ei muuta keksitä, pukeudutaan häpyhuulten muotoon Linnan juhlille ja katso – pääset suoraan otsikoihin.

Irvokasta kyllä, tällainen performanssi on kaukana vapaudesta. Se on puritanismin yksi muoto. Ajatellaan, että nainen voi olla vapaa vain silloin, kun hänen koko olemassaolonsa typistyy sukupuolielimeen.

Näinkö vähään oma arvo lopulta perustuu?"

Sanna Ukkolan kolumni

Samantekevää. Pääasia, että herätti keskustelua.
Ihmisten pitää vihdoin tajuta, että sukupuoliasiat ovat yksityisasia.
Seksi on nykyäön liikaa mediassa vaikka Suomen kansan määrä hiipuu.
Puhutpa ristiin. Tuo vastenmielinen 🦇 tuo ”sellaisen” presidenttiparin, juhlavieraiden ja yli miljoonan ihmisen silmien eteen. Tosiaan myös pilkkaamaan kymmeniätuhansia kaatuneita sankareitamme. Sotilaita, lottia ja kaikkia muita osallisiakin.

Puhutpa ristiin. Tuo vastenmielinen tuo ”sellaisen” presidenttiparin, juhlavieraiden ja yli miljoonan ihmisen silmien eteen. Tosiaan myös pilkkaamaan kymmeniätuhansia kaatuneita sankareitamme. Sotilaita, lottia ja kaikkia muita osallisiakin.

Mene hoitoon. Sinulle sopisi oarhaiten pakkopaita.

Etikettivirheitä nähtiin enemmänkin. Esimerkiksi Huhtasaaren veska
1) Katso ettet astu edelläkättelijän helmoille
2) Tervehdi ja kulje äläkä jää varastamaan muiden juhlijoiden aikaa
3) Mies/puoliso/miesoletettu tarjoaa aina käsivartensa naiselle ja nainen asettaa kätensä tarjotulle käsivarrelle. Ei käsikädessä eikä päinvastoin.
4) Itsenäisyyspäivän juhla ei ole mikään festari eli juhlatamineissa ei riehuta
5) Intohimoinen suuteleminen ei kuuluu linnan juhliin
6) Asiallinen käyttäytyminen juhlassa ei kännyköitä eikä selfieitä
7) Älä tuki ahtaita käytäviä jäämällä seisomaan paikallesi

Minulle tasa-arvo on sitä, että sukupuolielimet tai seksuaalinen suuntautuminen ei määritä minua tai muita ihmisinä.
Oksettaa, kun luodaan narratiivia, jossa voimaantuminen = pillun hierominen muiden kasvoille paikasta ja yleisöstä huolimatta.

Tämä puku olisi saanut jäädä nimeämättä. Silloin se olisi ollut vain epämääräinen meduusa-asu joka ei imartele kantajaansa.

Yhteistyössä