Haaveena vauva 2027

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aida91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljon onnea plussanneille ja tosi paljon tsemppiä piinailijoille!
Tullut tosi paljon keskustelua lisää mikä on hyvä juttu.
Mulla käytössä vaan noi mama vitskut. Mietinnässä että pitäiskö taas ainakin geleet ottaa käyttöön..mistä peräisin tieto että ylipainoiselle suositellaan enempi foolihappoa?
Täällä kp8 ja huomenna alotan oviksen testailun. En saa mun digiä toimimaan, mennyt jotenkin sekasin kun otin liian aikaisin pois yks kerta.

Paljon onnea plussanneille ja tosi paljon tsemppiä piinailijoille!
Tullut tosi paljon keskustelua lisää mikä on hyvä juttu.
Mulla käytössä vaan noi mama vitskut. Mietinnässä että pitäiskö taas ainakin geleet ottaa käyttöön..mistä peräisin tieto että ylipainoiselle suositellaan enempi foolihappoa?
Täällä kp8 ja huomenna alotan oviksen testailun. En saa mun digiä toimimaan, mennyt jotenkin sekasin kun otin liian aikaisin pois yks kerta.
Multa kans terkkari kysyi painoa kun olin viimeks raskaana (meni kesken) juurikin sillä idealla, et jos joku bmi ylittyy, niin foolihapposuositus olis ollu tuplana. Mut en nyt muista, mikä se raja oli. 🤷🏻‍♀️

Ja on joo kiva, kun keskustelu taas vilkastunut. 💛🙌🏻 Itekin alkaa enempi höpötellä taas. 🫶🏻💯

Mitä on siemenpyöräilyn siemenet? Nauroin vähän liikaa tälle 😂
en tiennyt äkkiä miten sen suomentaa kun se on seed cykling vai mitem sen kierto sana kirjotettiinkaan😂 eli follikulaarivaiheessa syödääm pellavan ja kurpitsan siemeniä ja luteaalissa seesami ja auringonkukan siemeniä .

Sen vielä täsmennän että ei meinaa niitä tiettyjä siemeniä yläkautta sisäisesti...vain alakautta ne🤣🤣

Siis mulla tuli tänään ihan kunnon eggikset! 🤩🙌🏼 En muista näin runsasta ja selkeetä olleen ikinä 😳 Ja siis tämän yrityksen aikana ei ole kertaakaan tullut, lähinnä ollut vaan sellanen ”kostea olo”.

Mutta nyt kyllä sitten erityisesti ihmetyttää miksi digi ei edes vilku vielä, en tajua…ärsyttävää 😝😒 Noh, talletuksia nyt vaan silti niin hyvin kun mahdollista 😇🙏🏼

Tsemppiä kaikille ja tosiaan kiva kun täällä keskustelu vilkastunut 💕🤗

@miumau* ootko testannut vaan aamulla vai useamman kerran?

@viivaviivi kyselit eggiksistä, (nyt jos jotain ällöttää eritekuvailut nii kannattaa skipata 🙈), mulla vaihtelee jonkun verran, mut aina se kuitenki tulee vähintään paperiin asti pyyhkiessä, joskus ihan tosi runsaasti.. esim joskus on roikkunut tai valunut ihan pitkä vana pöntöllä istuessa 🫣 et oikeesti ihan kun raaka kananmunanvalkuainen.. yleensä kuitenkin vähän hillitympi määrä 😅 ja alkaa pari-kolme päivää ennen ovista

Ja todellakin ihanaa ku täällä nyt keskustelu vilkasta! 💕🫶🏻

Huh ku jännittää huominen testaaminen 😱 en nyt tiiä taas kuin fiksua oikeesti on tää et päättää testipäivän suht myöhäseks, nouseeko vaan kuitenki toiveet turhaan 😥 oon koittanut koko päivän ja illan olla miettimättä mut voin kertoa et suoriutuminen ei oo menny hyvin 🫣 onneks huomenna voin tarvittaessa pitää etäpäivän jos menee tulos pahasti tunteisiin

Mulla eggiksen määrä vaihtelee. Joskus en huomaa ollenkaan. Useimmiten vähän paperissa. Välillä sit taas roikkuu kunnon jojo, mut tää on harvinaisempaa.
Ei varmaan haittaa jos sitä ois enemmän. Mitenhän sitä sais lisättyä? Gelee royalella? 🤔 jollain muulla?
Tuntuu muutenkin että eggistä on 2-3 päivää ennen ovista, mut sit oviksen aikaan eikä välttämättä edellisenä päivänäkään oo oikein mitään havaittavaa. Onkohan tää normaalia?

@Rilja Sormet ja varpaat ristissä että huominen testi ois positiivinen 💕

-kettuli

Haaveena vauva 2027

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä, kuka tahansa voi päivittää listan.
Listan päivitys: kopioi edellinen lista + tekstit ja liitä ne uuteen viestiin, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajan tasalle. Muokkaa myös päivämäärä. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka ja lisää käyttäjien ilmoittamat päivitykset. Uusi käyttäjä lisätään oikeaan kohtaan listaa yrityksen alkamisajan perusteella laittamalla @-merkki ja sen perään käyttäjätunnus, sitten yrityksen alkamisajankohta ja monesko lapsi on kyseessä.

Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle, muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee totta kai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi
@Haaveistatotta91 ★ 01/22 ★ 4.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Tuimatar89 ★ x/24 ★ 2.
@Soulsister85 ★ 03/25 ★ 4. (1.yhteinen)
@EKarolina ★ 04/25 ★ 2.
@viivaviivi ★ 09/25 ★ 8.
@Adelae ★ 10/25 ★ 1.
@Menna90 ★ 10/25 ★ 3. (1.yhteinen)
@miumau* ★ 11/25 ★ 4. (1. Yhteinen)
@Rilja ★ 01/26 ★ 2.
@Maicy ★ 03/26 ★ 5.
@heltsuli ★ 05/26 ★ 2.
@Jenzbyyy ★ 05/26 ★ 3.
@n00ruska ★ 05/26 ★ 1.
@Ihmeitä7 ★ 07/26 ★ 8.
@Lukija629027 ★ 07/26 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★★

5.8.2026 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@heltsuli kp 35/28-30
@Rilja kp 34/32-36
@Adelae 30/33
@n00ruska kp 29/31-37
@Liilja kp 27/32-40
@Ihmeitä7 kp 26
@Jenzbyyy kp 19
@EKarolina kp 17/25-26
@Lukija629027 kp 15/26-28
@miumau* kp 13/26-28
@Soulsister85 kpl 9/24-27
@viivaviivi kp 8
@Maicy kp 3/24-28
@Haaveistatotta91 kp 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★
@Adelae DPO 13
@Rilja DPO 12
@n00ruska DPO 11
@EKarolina DPO 6
@Ihmeitä7 DPO 5
@Lukija629027 DPO 3
@Jenzbyyy DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
@aida91 ★ 10/25 ★ 2. ★ 04/26
@Lukija613986 ★ 04/26 ★ 2. ★ 04/26
@Minnix ★ 11/25 ★ 3. ★ 05/26
@Nennikki ★ 04/26 ★ 2. ★ 06/26
@Tamulii ★ 06/26 ★ 2. ★ 07/26
@Emulii ★ 05/26 ★ 1. ★ 07/26
@Toive toisesta ★ 07/26 ★ 2. ★ 07/26
@Jazmyn ★ 05/25 ★ 2. ★ 07/26
@Niiskuneito ★ 05/26 ★ 2. ★ 07/26

Viimeksi muokattu:
Dpo 5 täällä tänään. Jossakin tuolla juilii välillä kovaakin, ja yöllä oli kunnon polte. Muuten oireita ei oo isommin tullut nyt kyttäiltyä kun muuten elämä vähän koettelee. 1v nukkuu super huonosti ja ittekki vähän kipeänä, jospa tämä tästä 🙃 oon yleensä liian aikaseen testaamassa mutta nyt ei ainakaan vielä testit polttele. Saapa nähdä miten tuossa loppuviikosta 🙈😅

Dpo 5 täällä tänään. Jossakin tuolla juilii välillä kovaakin, ja yöllä oli kunnon polte. Muuten oireita ei oo isommin tullut nyt kyttäiltyä kun muuten elämä vähän koettelee. 1v nukkuu super huonosti ja ittekki vähän kipeänä, jospa tämä tästä 🙃 oon yleensä liian aikaseen testaamassa mutta nyt ei ainakaan vielä testit polttele. Saapa nähdä miten tuossa loppuviikosta 🙈😅
Jännää! 😄🙏🏻
Mut toki tylsää jos lapsi heräilee ja itse vähän kipeänä. 🥹🫶🏻

ON:mulla dpo6 ja tosi oireetonta. Siis hormonitoimintaa on, esim vatsa ollut melko ummella jokusen päivän. Ja sit toi kuivakausi jatkuu. Mut muuten jännä, kun ei oo ollu masun poltteluja tms. 🤷🏻‍♀️

Ei meinaa tulla tästä päivästä kyl nyt mitään, eka kierto kun oikeesti vaan itkettää lopputulos 😭 on kyl niin pettynyt ja lannistunut ja kädetön olo 😭 keväällä pysty lohduttautumaan sillä et ajoitukset ei osunut nappiin mut nyt ne on ollu kunnossa ja silti vaan ei..

en tiiä oisko ollu parempi vaan mennä toimistolle kun ois väkisin pitänyt tsempata.. varmaan pitää lähteä lounastauolla treenaamaan jos se vähän auttaisi olotilaan.

Ei meinaa tulla tästä päivästä kyl nyt mitään, eka kierto kun oikeesti vaan itkettää lopputulos 😭 on kyl niin pettynyt ja lannistunut ja kädetön olo 😭 keväällä pysty lohduttautumaan sillä et ajoitukset ei osunut nappiin mut nyt ne on ollu kunnossa ja silti vaan ei..

en tiiä oisko ollu parempi vaan mennä toimistolle kun ois väkisin pitänyt tsempata.. varmaan pitää lähteä lounastauolla treenaamaan jos se vähän auttaisi olotilaan.
Noi tunteet on niin pyllystä, I know! 💔
Voimia tähän päivään. 💘

• Tykkää
Reactions: Rilja
Voi ei @Rilja oon niin pahoillani. 😩 Itellä kans tämä kierto hittas jotenki erityisen kovaa. 😭 Varasinkin nyt yksityiselle gynelle ajan muutaman viikon päähän. Saa jotain selvyyttä tähän. Itse epäilen että jotain löytyy varmasti, esim endo, polyyppi, myooma tms.
Varmasti hyvä käydä 😊 mä kävin keväällä ja sillon näytti et kaikki on kunnossa.. tosin nyt mulla joko alkaa jo menkat tai sit tiputtelu mitä en kyllä odottanut vielä 🤨 ja mahassakin on menkkaoloja, ei vielä hirmu voimakkaita mut kuitenkin.. jos jää luteaali 11 päivään niin onkohan jo liian lyhyt

Haaveena vauva 2027

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä, kuka tahansa voi päivittää listan.
Listan päivitys: kopioi edellinen lista + tekstit ja liitä ne uuteen viestiin, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajan tasalle. Muokkaa myös päivämäärä. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka ja lisää käyttäjien ilmoittamat päivitykset. Uusi käyttäjä lisätään oikeaan kohtaan listaa yrityksen alkamisajan perusteella laittamalla @-merkki ja sen perään käyttäjätunnus, sitten yrityksen alkamisajankohta ja monesko lapsi on kyseessä.

Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle, muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee totta kai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi
@Haaveistatotta91 ★ 01/22 ★ 4.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Tuimatar89 ★ x/24 ★ 2.
@Soulsister85 ★ 03/25 ★ 4. (1.yhteinen)
@EKarolina ★ 04/25 ★ 2.
@viivaviivi ★ 09/25 ★ 8.
@Adelae ★ 10/25 ★ 1.
@Menna90 ★ 10/25 ★ 3. (1.yhteinen)
@miumau* ★ 11/25 ★ 4. (1. Yhteinen)
@Rilja ★ 01/26 ★ 2.
@Maicy ★ 03/26 ★ 5.
@heltsuli ★ 05/26 ★ 2.
@Jenzbyyy ★ 05/26 ★ 3.
@n00ruska ★ 05/26 ★ 1.
@Ihmeitä7 ★ 07/26 ★ 8.
@Lukija629027 ★ 07/26 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★★

6.8.2026 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@Rilja kp 35/32-36
@Adelae 31/33
@n00ruska kp 30/31-37
@Liilja kp 28/32-40
@Ihmeitä7 kp 27
@Jenzbyyy kp 20
@EKarolina kp 18/25-26
@Lukija629027 kp 16/26-28
@miumau* kp 14/26-28
@Soulsister85 kpl 10/24-27
@viivaviivi kp 9
@Maicy kp 4/24-28
@Haaveistatotta91 kp 2
@heltsuli kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★
@Adelae DPO 14
@Rilja DPO 13
@n00ruska DPO 12
@EKarolina DPO 7
@Ihmeitä7 DPO 6
@Lukija629027 DPO 4
@Jenzbyyy DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
@aida91 ★ 10/25 ★ 2. ★ 04/26
@Lukija613986 ★ 04/26 ★ 2. ★ 04/26
@Minnix ★ 11/25 ★ 3. ★ 05/26
@Nennikki ★ 04/26 ★ 2. ★ 06/26
@Tamulii ★ 06/26 ★ 2. ★ 07/26
@Emulii ★ 05/26 ★ 1. ★ 07/26
@Toive toisesta ★ 07/26 ★ 2. ★ 07/26
@Jazmyn ★ 05/25 ★ 2. ★ 07/26
@Niiskuneito ★ 05/26 ★ 2. ★ 07/26

Eipä ne menkat sieltä eilen vielä sit tullu eikä enempää tiputteluakaan.. tai no ei se eilinen ees kunnon tiputtelua ollu kun ei ulos asti edes ehtinyt mut kirkasta verta oli kyl kertaalleen 🤔 nyt on sit tää aika ku toivoo et alkaispa vaan jo et pääsis uuteen kiertoon 🫠

@n00ruska meinasitko tänään testata? 🤞🏻

Miten teidän miehet muuten suhtautuu näihin pettymyksiin? Eilen itteä vähän harmitti myös miehen suhtautuminen kun illalla kerroin negatestistä, sano melkein vaan jotain "aijjaa" eikä ollu hirveen empaattinen vaikka kerroin et itellä on ollu hankala päivä 😑 hänellä ei siis oo mitenkään vauvakuumetta ollu ikinä ja ajattelee nää asiat järjellä ja ymmärrän ettei miehille samalla tavalla oo nää todellisia ennen kun vauva syntyy mut silti 😔

• Tykkää
Reactions: viivaviivi
Eipä ne menkat sieltä eilen vielä sit tullu eikä enempää tiputteluakaan.. tai no ei se eilinen ees kunnon tiputtelua ollu kun ei ulos asti edes ehtinyt mut kirkasta verta oli kyl kertaalleen 🤔 nyt on sit tää aika ku toivoo et alkaispa vaan jo et pääsis uuteen kiertoon 🫠

@n00ruska meinasitko tänään testata? 🤞🏻

Miten teidän miehet muuten suhtautuu näihin pettymyksiin? Eilen itteä vähän harmitti myös miehen suhtautuminen kun illalla kerroin negatestistä, sano melkein vaan jotain "aijjaa" eikä ollu hirveen empaattinen vaikka kerroin et itellä on ollu hankala päivä 😑 hänellä ei siis oo mitenkään vauvakuumetta ollu ikinä ja ajattelee nää asiat järjellä ja ymmärrän ettei miehille samalla tavalla oo nää todellisia ennen kun vauva syntyy mut silti 😔
Rilja tsemppiä💜

Mun mies suhtautuu ehkä muakin voimakkaammin jokaiseen negaan, sen takia oon jotenkin tottunut tekemään ne yksin ja pitkään oon miettinytkin että jos plussa tulisi niin varmaan salaisin raskauden häneltä sinne ekaan ultraan asti. Meillä on yksi keskenmeno ennen kun saatiin lapsi ja se oli hänelle tosi raskasta. Luulen et osiltaan nää tunteet on hänelle tosi voimakkaita kun tiedetään että hänen siittiöistä on kans pitkälti kiinni raskautuminen. Oon sit kuitenkin päättänyt että kyllä me yhdessä selvitään niin kertoisin tietysti.

Täällä ei mitään ihmeellisiä oireita, ovis testi selkeesti jo ohi. Vähän ollut kuitenkin alaselkä/alavatsakipua joka tässä kohtaa kiertoa on vähän hassu ja on saanu epäilemään että ovis ei oiskaan ollut mutta katsotaan. Tallettelut saatiin kuitenkin onnistuneesti maaliin oikeaan aikaan, katsotaan tuottaako tulosta. Ihanaa alkavaa viikonloppua jokaiselle🌸🫶💐

@Rilja ymmärrän sun fiilikset. 🫶🏼 Meillä ainakin mies ottaa tän kaiken paljon rennommin kuin mä itse. Hän ei ole yhtään huolissaan, vaan ajattelee että kyllä se vielä onnistuu ja että on meillä vielä aikaa yms. Ööö no joo, ei meillä sitä aikaa nyt niin hirveästi ole, mulla tulee ikä vastaan. 🤷🏻‍♀️ Olis kyllä helpompi olla mies tässä(kin) asiassa 😅 No onneks on tämä palsta että saa vertaistukea ja ymmärrystä. 🙏🏼💕

@Rilja ymmärrän sun fiilikset. 🫶🏼 Meillä ainakin mies ottaa tän kaiken paljon rennommin kuin mä itse. Hän ei ole yhtään huolissaan, vaan ajattelee että kyllä se vielä onnistuu ja että on meillä vielä aikaa yms. Ööö no joo, ei meillä sitä aikaa nyt niin hirveästi ole, mulla tulee ikä vastaan. 🤷🏻‍♀️ Olis kyllä helpompi olla mies tässä(kin) asiassa 😅 No onneks on tämä palsta että saa vertaistukea ja ymmärrystä. 🙏🏼💕
Joo meilläkin mies on et "kyllä se sieltä vielä tulee".. ite oon 35v et ei tässä tosiaan ikuisuuksia aikaa oo 😶

Mulle voi myös merkata kp1.

Meillä mies on aivan ihanan tsemppaava ja ymmärtäväinen. En ymmärrä miten se jaksaa pitää toivoa yllä vaikka meillä raskautuminen näyttää olevan haastavaa. 🥹 Hän ajattelee että kyllä meidän aika tulee vielä.

Sopivasti gyneaika näyttää osuvan juuri ovulaation tienoille, niin ajattelin olla tikuttamatta ovista tässä kierrossa. On kyllä odottavainen olo, saa jotain selvyyttä miksei raskaus onnistu. Muutama kk taaksepäin mua ahdisti ajatus tutkimuksiin menemisestä, koska pelkäsin että mitä jos sieltä löytyy jotain. Nyt vaan on tunne että haluan selvyyden asiaan. Sinällään helpottavaa että ajatukset on kääntynyt näin päin.

@Rilja Meillä kans mies on usein vähän huonolla tuulella kun ei onnaakaan… Pettymyksiä on ollut jo niin paljon, et tää on tällä hetkellä ehkä enempi mun projekti. 🥹🙏🏻 Huolehdin et talletukset tulee ”oikeaan” aikaan ja hän ei juurikaan enää tiedä millon mitäkin tapahtuu. Parempi ehkä niin, ettei ota stressiä. 🤷🏻‍♀️

• Tykkää
Reactions: miumau*
Mäkin liityn listoille uutena käyttäjänä 🥰 Yritys aloitettu 7/25 ja olen kokoajan lukenut teidän juttuja. En vain ole kirjoitellut, kun ajattelin yksin puurtaa. Mutta tuntuu epäreilulta vain lukea, niin liityn nyt keskusteluun mukaan!

Mulla on endometrioosi, molemmat munasarjat kohdun takana kiinni (kissing ovaries). Toisessa munasarjassa lisäksi endometriooma. Kaksi lastani sain ensimmäisistä kierroista 25 ja 27 vuotiaana. Lasten isän kanssa suhde päättyi 10 vuoden jälkeen. Nyt haluaisimme aviomieheni kanssa yhteisen vauvan, vauvakuume molemmilla on valtava. Olen 35v. Vuosi sitten kesällä aloitimme yrityksen, mutta ei mitään kuulunut, ei edes haamuja. Keväällä mies lopetti kaiken nikotiinin, eli siitä on nyt nelisen kuukautta. Tässä kierrossa päätin, että vihdoin raskaudun 😎 Nyt kp 15/26-28. Dpo 2 (oireiden ja sovelluksen mukaan). Talletuksia oli -3, -1 ja +1.

Olen niin kyllästynyt tähän aikaan ovulaation ja kuukautisten välissä. Olen myös testien kuluttaja (yrittänyt vähentää), googlettelija (vaikka tiedän kaiken), 1000 vuotta vanhojen keskustelujen lukija ("mitkä olivat ensioireesi" on lemppari 👁👁) ja kaikkien oireiden ylitulkitsija. Kaikki oireet, niin henkiset kuin fyysiset, olen ehtinyt kokemaan.

Pistoshoitoihin ei mennä, koska meillä on ihana, toimiva ja hauska uusioperhe (molemmilla on ennestään lapsia) ja hoidoissa endometioosin kanssa aina se riski, että kasvusto räjähtää käsiin. Lokakuussa mulla on endoaika lääkärillä ja näen mihin suuntaan on mennyt. Sitten mietitään kevyempiä hoitomuotoja 🥰

Teidän iloista ja suruista aina noussut tippa silmään, olen myötäelänyt täällä taustalla ❣️

Nimimerkin kun voin vaihtaa, haen jotain läheltä
-Lina

• Tykkää
Reactions: EKarolina

Yhteistyössä