Alkaa olla epätoivoinen olo jo. Vauva nyt kolme viikkoinen, syntyi 41+0, 4kg ja 53cm. Ekat päivät rintamaidolla, ensimmäisen viikon ajan. Sen jälkeen alkanut raivoaminen kesken syömisen.
Syö n. 5 ensimmäistä minuuttia hyvin, ja maitoa tuntuu tulevan hyvin, ja jos vauva tällä aikaa irroittaa...
Viikkoja 38, vauva ollut tänään kovin rauhallinen, mutta nyt puolisen tuntia tosi levoton, ja kaikki liikkeet sattuu vihlaisuina tuonne ihan alas luihin. Ei supisteli silti yhtään. Miten jotenkin heräsi edes pieni toivon pilkahdus, että jotain voisi tapahtua lähiaikoina? :D En jaksaisi enää...
Turvakaukalon hankinta edessä, vauva tulossa parin kuukauden päästä. Rattaita on britaxit hankittuna, nyt mietitään kaukaloa. Vaihtoehtona jompikumpi noista britaxeista, mutta kumpi? Onko jollain kokemusta molemmista, tai muuten ideaa, kumpi järkevämpi ostos? Mitään nättejä ne ei kumpikaan ole...
Varsinkin vanhat palstalaiset, moi! :)
Eksyin tänne pitkästä aikaa, kun tuli joku päivä mieleen ruokahaasteet ja ruokakuvaketju. Näemmä pystyssä vielä!
Mitä vanhoille kuuluu?
Teen tätä paitaa:
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=2&lang=fi
Oon nyt tässä kohdassa: sitten joka 2. krs 10-11-12-13-15 kertaa = 196-208-220-240-252 s työssä. Kaarrokekohdan 4. alin rivi siis. VAAAAT? O.o Siis mun pitää tehdä mitä? Joka toisella kerroksella...
Mietittiin ohjelmaa syyslomalle, ja tultiin siihen tulokseen, että ajellaan Helsinkiin kattomaan ipanan kummitätiä ja käydään jossain kivassa kylpylässä, ja ollaan siellä yötä. Eli, nyt vinkkejä kivoista paikoista lapsiperheelle! Meitä 3henkeä, minä, mies ja 3v lapsi. Joku kiva kylpylä, ja...
Tilasin siilisukkia, ja niistä oranssit ja siniset meni heti ekassa pesussa raidallisiksi ja tosi nukkasiksi, niinkun ois käytetty pari vuotta. Menee siis reklamaationa takas. Lapun jo täytin ja pakkasin pussiin, mutta netissä pitäis tehdä joku helvetin ennakkoilmotus. Mutta missä? Ainoo, mitä...
LG F-1480QDS - 7 kg:n pyykinpesukone | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
Samsung WD0704EEC kuivaava pyykinpesukone | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
Oisko jollain kokemusta näistä, jommasta kummasta? Ollaan huomenna menossa hakemaan uutta konetta, ja nyt arvon noiden välillä.
Aiheena luonnonantimet.
kookosta
KIRPEÄN MUSTIKKAINEN SMOOTHIE (2 annosta)
Meteli Seis
Kantojäärä
Broileria purjopedillä, torvisieni-tryffelimuusi ja kantarellimuhennosta
Scarlett O Harava
Puolukkavispipuuro kera kermavaahdon
Äänestysaikaa 21.15 asti.
Oon menossa keskiviikkona kattomaan kaverin vauvaa, ja aattelin, että jos virkkaisin sille jonkun lahjan. Peitto ois tosi ihana, mut sitä en ehdi tehdä. Tässä on pari päivää aikaa tehdä, langat on kyllä, mut aikaa ei hirveesti. Nää päivät on täynnä muutakin ohjelmaa. Joten, ideaa jotain pientä...
Voileipäkakun aattelin tehdä pitkästä aikaa, lihallisen. Mut jotain muutakin suolasta. Mikä ei ois saman tyylistä kun tuo voileipäkakku... Eli ei mitään piirakkaa, tms. Ideoita? Pää vetää nyt ihan tyhjää... Kala vois olla jees jossain muodossa.
Mistäs firmasta mä saan teetettyä digikuvat halvimmalla? Polttarikuvia teettämässä, ja niitä on päälle 600 kuvaa, joten kalliiksi saattaa tulla teettäminen. Millähän firmalla olis halvinta? Tai joku könttätarjous?
Tälle viikolle aihe on KINUSKI/TOFFEE
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo:20 ja kestää tunnin
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään...
Ipana kuukautta vajaa 3v, ja mulla on jotenki tunne, että ois puna-vihersokeutta. Isänsä isällä tuo "vaiva" on, muusta suvusta siltä puolelta en tiedä, ei ole ainakaan tolla mun miehellä, eikä sen sisaruksilla. Mun suvun puolelta ei kellään.
Mutta siis, toi tuntee sinisen, punaisen, vihreän ja...
Kertokaas käyneet, millainen paikka? Onko täynnä teinejä, ja viittiikö sinne lähteä tollasen pian 3v lapsen kanssa? Onks siellä mitään ton ikäselle? Paljon siellä saa aikaa kulumaan? Nettisivuilta osaan kattoa joo, mutta haluisin ihan siellä käyneitten mielipiteitä. Ajettiin siitä ohi pari...
Tossa meitä vastapäätä olevassa kerrostalossa asuu mua ja mun miestä muutaman vuoden vanhempi mies, tyttöystävänsä/vaimonsa ja niitten vauva.
Nyt toi mies on jostain saanut mun miehen puhelinnumeron käsiinsä, ja jutellut tossa kadulla mun miehen kanssa muutamaan kertaan. Mä en niitä tunne...
Mitä mä teen tolle? Aina kun on takki tai haalari päällä, on kaulukset suussa ja ihan likomärkinä. Se ainakin imeskelee niitä, ja ilmeisesti myös pureskelee, koska näyttää siltä, että alkavat kuluakin kauluksista. Ennen ei oo ollut tätä ongelmaa... Kaulukset on aina ihan märät, ja posket ja...
Ostin siis tällästä verhokangasta: Linnun koko on n.10cm, eli ei mikään kovin iso. Kangas on ohut, läpikuultava. Tästä tulee verhot, mutta jotenkin kaipaisin seuraksi vielä yksiväristä (ja siis ehkä tota petrolia?) seuraksi. Mistä kummasta löydän...? Auttakaa mua?
Otetaan uus systeemi tähänkin projektiin, eli viikon aihe aina tällä tavalla omana aloituksenaan. Sunnuntaina päättyy, äänestys klo 20.
Tän viikon aiheena on siis IKKUNA.