Tyttö unohti ekaluokan Hauska matka aapisen kouluun. Läksynä oli saanut monisteen jossa on kysymyksiä kirjan kappaleesta. Moniste siis tulikotiin asti. Onko kukaan tietoinen pystyykö kirjaa lukemaan netistä?
Löysin eilen piirakkataikina ohjeen ja nyt mietin olisko se sopiva isolle pellille. Tein pohjan kaksinkertaisena ja laitoin sen uunipellille. Pohjassa on leivinjauhetta 6 tl. Mahtaakohan se tulla liian paksuksi.
Siinä ohjeessa ei siis ollut mainintaa onko yksinkertainen ohje tarkoitettu...
Meille olisi tulossa vieraita joista yhdellä on diabetes. Ajattelin tehdä jonkuin suolasen piirakan. Olisko kellään hyvää pohjan ohjetta (saa toki olla koko ohjekkin ), joka olisi vähän kevyempi vaihtoehto?
Meillä on pitkäkarvainen villakoira/perhoskoira. Muualta turkki on helposti kammattavissa, mutta rintakehässä (pään alapuolella ) on takkuja. Niitä huopapalleroita ei saa kammallakaan selväksi:( En ole viitsinyt niitä leikatakkaan. Auttaiskohan hoitoaine niihin?
Olen etsinyt mallia koiralapasiin. Löysin kuvan, mutta en osaa kääntää sitä oikein päin. Osaako joku auttaa? Voisin yrittää laskea siitä silmukoita.
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/424/280960.jpg
Sain tänään valmiiksi nuorimman apinalapaset. Nyt pitäisi tehdä keskimmäiselle tytölle koiralapaset. Itse olen huono piirtämään, joten mieluiten tekisin valmiista mallista jos jostain löytyisi sellainen. Aika nihkeesti löytyy eläin malleja netistä, en ainakaan itse ole montaa löytänyt.
Tytölle tuli eilen kummiltaan nätti heppa joulukortti, joka oli Itellan kirjekuoressa. Kortti oli repeytynyt postin käsittelyssä. Tuli paha mieli tytön puolesta, kun hänelle ei liiemmin tule postin kautta: / Kortista oli 1/3 pois, osoitetiedot oli tallella. Mukana oli Itellan pahoittelut, että...
Meidän pikkukoiralla ei ole ainuttakaan talvivaatetta. Kaupassa on aikas hintavia mun budjetille. Toinen asia on vielä mikä mietityttää kaupasta ostaa jos se ei olekkaan sopiva, tarkoitan toppahaalaria(villahan joustaa ). Koiraneiti on perhoskoiran ja pikkuvillakoiran sekoitus.
Olisin...
Likka (12 v ) on lähdössä mun kanssa myyjäisiin. Itselläni on siellä myyntipöytä. Tyttö myy samalla omia tekemiä kaksipuoleisia joulukortteja.Laitamme mukaan kirjekuoret. Kortit on siististi ja taitavasti tehtyjä. Mietin voiskoniistä pyytää 1 eur. kappaleelta? Olisko se sopiva hinta?
Ottaisin mielelläni vastaan vinkkiä mitenkä olette hinnoitelleet myyntituotteet. Olen itse menossa ekaa kertaa myymään omia tuotteitani ja pähkäilen kovasti hintojen kanssa mikä voisi olla sopiva hinta. Leivon voilla tehtyjä Taateli ja Tiikerikakkuja (1,8 litr. vuoka / olisko pienempi vuoka 1...
Meinasin leikata pussilakanasta kudetta, josta kokeilisin virkata mattoa.Olen tehnyt muutaman maton trikookuteesta. Nyt on kova hinku päästä virkkaamaan, mutta ei ole enää kudetta. Päätin kokeilla leikata itse kudetta. Oliskohan 2 cm sopiva leveys kuteelle, kun mulla on 10 numeroinen virkkuukoukku?
Kannattaiskohan puolittaa kaupan valmis trikoo matonkude, kun on paksua? Olen tehnyt vasta kaksi virkattua mattoa. Kude on ollut yhtä paksua ja virkkuukoukku 10 numeroinen. Mattoa on ollut kovin raskasta tehdä.
Jos puolitan kuteen niin onkohan vielä sama virkkuukoukku sopiva? Kude on 6 cm...
Teen Kauhavan kangas-Aitan pieni Paula-matto mallia. En osannut tulkita 8. kierrosta oikein, kun mulle tulee enemmän silmukoita : / Toistoa piti olla 12 kertaa niin mulle tulee enemmän. Edellisellä kierroksella on oikein pylväitä. Niitä on 84.
Laitan kierroksen mitä en osannut tulkita oikein...
Oliskohan 30 cm sopiva varsi 10v sukkiin. Mietin joko vois ruveta tekemään kantalappua vai pitääkö tehdä vielä pituutta varrelle. En kuitenkaan meinaa tehdä ylipolven mittaisia.
Aloitin virkkaamaan mattoa trikookuteella. En ole aiemmin virkannut mattoja. Aloitin tekemään Juhannusruusu mattoa. Onko joku tehnyt tällä ohjeella? Kysymykseni kuuluukin, että kuuluuko maton "kupruilla" heti alkuvaiheessa? Eli lisäyksiä rupesi tulemaan tosi paljon heti 5. kierroksella. Nyt olen...
Tyttö pyysi tekemään itselleen kämmekkäät (eli lapanen missä on sormet paljaana ). Tein jo peukalon kohdan. Nyt rupesin miettimään, että kuinka pitkät ne olis hyvä olla. Tarvisko tehdä sen verran, että sormet peittyy vähän.
Olen miettinyt, että jos kävisin tekemässä kotisiivousta. Mulla ei ole mitään käsitystä mikä voisi olla sopiva tuntitaksa. Opiskeluaikana mulla oli muutama paikka kuukaudessa missä kävin siivoamassa kerran kuussa. Siitäkin on jo aikaa.
Meidän suklaakirsikka pensas on aikas korkea eikä ylhäältä saa otettua kirsikoita ilman tikkaita. Taivutin oksaa, kun en A tikkaillakaan ylettynyt ylempiin kirsikoihin. Tietty mun tuurilla oksa lohkesi eli ei kokonaan katkennut. Se oli yksi kolmesta haaraoksasta. Kysynkin viisaimmilta neuvoa...
Mulla on osa vasemmasta kämmenestä voimaton eli vähän kuin puutunut. Jos otan vasempaan käteen jotain niin saa pitää tosi hyvin kiinni ettei ne tipu kädestä. Kasvojakin, kun pesee niin tuntuu ettei sitäkään saa tehtyä kunnolla. Johtuiskohan tuo niskoista tai mistä? Ainakin hartiat on aivan...