naapurin muksu oli tänään menny sanomaan meidän pojalle että hän on lihava! ja arvatkaapas suostuiko poika syömään mitään enää koko päivänä! tämä naapurin poika on vanhempi kuin meidän 5-vuotias. simputtaa usein mm. käskee hakemaan kengällä hiekkaa lähi-hiekkakasasta ja samalla sitten hilaa...
olen lukenu tuosta karppauksesta ja ei miusta ole siihen. tykkään leivästä ja puurosta ihan liikaa. olen nyt viikon verran ollu kuitenkin syömättä makaroonia ja perunaa, autanneeko se yhtään? syön lautasellisen puuroa ja max 2 leipäpalaa päivässä....
en siis tarvitse tätä tietoa mihinkään nyt mutta joskus pari kuukautta sitten miulta sitä kysyttiin enkä osannu vastata ku skruuuskröööögsk, nysse tuli mieleen että ois joku joka tieteis!
tein päivällä suklaakakun ja täytin sen suklaa-voikreemillä. en kuorruttanut sitä, laitoin kakun kaappiin ja kakku tuntuu kovettuneen. pitäskö miun iskeä siihen kuorrutus jo tänään vai vasta huomenna juhlapäivänä. saakos sitä kakkua mitenkään pehmeämmäksi???
miten mie kestän. hirvee ikävä jo nyt vaikka se nukkuu tuolla yläkerrassa. joka kesä on 1-vuotiaasta asti ollu meiksien kanssa jossain reissussa ja tänävuonna menevät muumimaailmaan. poika pärjää äiti ei. auttaako ikävään soittelu puolen tunnin välein?
eli siis onko kesälomaa jäljellä enemmän kuin olet viettänyt sitä vai joko töihinlähtö häämöttää?
ite lähen huomenna töihin 9 päivää töissä ja sitten on viikko taas lomaa ja sitten viikko töitä ja taas viikko lomaa. takana 2 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko pakkolomaa.
tän perheen miehet läks 3 päivää mökille. mie kotona päivystämässä jos tulee soitto töihin (mitä tuskin tulee) kaikki kaverit matkoilla (tietenkin!!!) mitä ihmettä mie teen! matot on pesty, puut odottaa mättämistään mut ei niissä mene ku päivä! kyl mie illaksi keksin tekemistä mutta mitä ihmettä...
poitsu on kuulemma salama, isi on kunkku ja äiti on jasu juntti :whistle:
onks muilla 5 vuotiailla tällästä roolien jakoa? mei poika jakaa aina roolit, välillä mie oon niisku ja hää on muumipeikko yms yms.
eilen illalla vähän vällyjen välissä miehen kanssa peuhailtiin alakerrassa, poika nukkui yläkerrassa, ilmeisesti pidin niin kovaa metakkaa että poitsu oli hiipinyt alakertaan ja kysyi, äiti, onks siulla joku hätänä? onneks oli pimeää et tuskin tajus. mut tätä olen pelänny... ite sain kaameet...
esim. huvipuistoon ja lapussa lukee ainoastaan että majoitus maksettava itse, tarkoittaneeko se silloin että huvipuistoon on ilmainen sisäänpääsy. tarkoittaa siis sellaista huvipuistoa johon ei tarvita ranneketta.
mie tässä tein vähän aikaa sitten havainnoinnin, että anoppi+ appi tulevat kyllä viikottain meidän paikkakunnalle, mutta eivät meille, menevät poikamme serkun luokse. tekevät sukulaisreissuja sen pojan kanssa mutta eivät meidän pojan. mitään rahaa enkä tavaraa ole vaatimassa ja se on aivan...