Lueskelin tässä aikani kuluksi viestejä jotka käsitteli limatulpan tuloa ja synnytyksen käynnistymistä ja aloin miettiä onko sillä kovasti eroa jos:
-limatulppa verensekainen-kuinka pian synnytys?
tai
-limatulppa kellertävä/läpinäkyvä-kuinka pian synnytys?
Kaikki...
Te keillä mittailtu lapsiveden määrää,ns AFi mitta,muistatteko millä viikoilla ja paljonko?
Itsellä rv 34 afi oli 20 ja kuulemman runsaanlaisesti.
Vertailukohdetta olisi kiva saada B)
Mulla on ollut vaikea raskaus,paljon vaivaa ja jo pidempää on mieliala ollut alakuloinen.Eilisen lääkärissä(synnytyssairaalassa)käynnin yhteydessä laitettiin asia eteenpäin,kun alakulo vaan jatkuu.
Olen menossa synnytyslääkärille joka punnitsee tilannettani ja miettii lääkityksen tarpeen ja...
Miten on selvinnyt?
Entä kauanko ollut sairaalahoidossa ennen kotiin pääsyä?
Millaisia rajoituksia tullut näillä viikoilla syntyneelle,esm liikkumisen suhteen?
Mitä muuta....?
Mulla lujasti supistuksia vaan ja 2 viikkoa sitten oli kaikki paikat ok,viikko siitä pehementynyt ja lyhentynyt...
Siis vaikea selittää,pukea sanoiksi asia.
Eli mulla on kovia vatsakipuja/kouristuksia.Ja olen yrittänyt niihin hakea apua ja nla lääkärin ainut apu oli että hae apteekista närästys/mahahaava lääkettä ja koita helpottaako.Ei mitään tutkimusta,eikä mitään...
Jotenkin itse olen kovin...
Hei!
Kysympä nyt täältä jos löytyy asiasta tietäviä.
Oma tausta on se että kämmenien ja jalanpohjien kutina lakoi lievänä jo n rv 22,koskaan ennen edellisissä raskauksissa ei ole ollut mitään vastaavaa.Silloin otettiin maksa-arvot nlassa jotka olivat normaalit.
Nyt(rv 28+3) kutina on...
Mulla ei itsellä oo mitään ongelmaa havaittu mutta aloin miettiä,onko ongelmat noissa ollut alusta asti esm r-ultrassa huomattu vai tullut myöhemmin ihan yllätyksenä?
Ja onko taas voinut olla niin että aiemmin kaikki vaikuttanut olevan erittäin hyvin,mutta myöhemmin huomattu ongelma?
Löytyykö...
Laitoin kerran tämän tuonne synnytys puolelle(sielä kovin hiljaista) ja laitan nyt tähänkin.
´
Asia mietityttää kovasti,sillä itsellä on useampi käynnistys(tosin ihan vaan kalvot puhkomalla)takana ja toivon kovin luonnolista synnytystä,itsestään käynnistynyttä tällä kertaa.
Millaisia...
Tuli vaan nyt tälläinen mieleen,joskus muistaisin kuulleeni??
Itsellä viikkoja 27 ja vauva istuu masussa!On toki vielä monta viikkoa aikaa käänytä mutta aloin tuota istukka asiaa miettimään jos selliseen tilanteeseen jouduttais,että kääntää pitäis =)
Mulla syntymässä 8:s lapsi ja ehkäisy mietityttää kovasti.Klipsit olis yksi varteenotettava vaihtoehto,toinen on mirena hormoonikierukka.
Kierukassa inhottaa ja pelottaakin ajatus vieraasta esineestä kohdussa.
Mutta olis sinäällään hyvä kun ei olis niin lopullinen juttu.
Sterilisaatiossa...
Ihan mielenkiinnosta,miten on oma painon noususi vaikuttanut vauvan syntymäpainoon vai onko mitenkään?
Onko mukana vaikuttamassa myös rd?
Itsellä suurin vauva suurimmasta painon noususta,eli +20 kg ja vauva oli syntyessään rv 40+2 4055g.
Muista tullut sen 13-16 kg ja vauvat olleet...
Onko kellään vastaavaa?
Mulla oli yö aivan painajaismainen,vatsa sattui ihan kamalasti,erityisesti tuolta ylävatsalta,kuin kiristävä vanne.Ja olo ettei saa happea,vaikka kuinka hengittää.Toistamiseen tälläinen "kohtaús",viimeksi oli n 10 viikkoa sitten ja tk:ssa epäilivät sappikiviä,mutta...
Luin toista palstaa missä ensin kahdessa ultrassa nähty hyvin selkeästi ja varmasti pojan vehkeet ja nyt kolmannessa onkin näyttänyt tytöltä :o
Mietin kuinka tavallista on erehtyä näin päin?
Mulle annettiin hyvin vahva poika veikkaus ja kuvakin siitä todisteena,itsekään en voi erehtyä...
Kertokaa mulle jotain sivustoja mistä löydän kivoja poikavauvan vaatteita? =)
Mä en halua että vaatteita koristaa autot,työkalut,mitkään örkit tai ylipäätään mitkään sarjakuvahahmot tms!!
Ja olis kiva löytää muutakin väriä kuin sininen...
Ruskean sävyiset miellyttää nyt juuri silmää =)...