Hakutulokset

1. M

Missä myydään "nukanrapsuttaja"? Esim. villakangastakit/villapaidat??

Tajuuko kukaan minkälaista haen? Mutsilla oli aikoinaan metallinen kamman kokoinen "raappa" jolla sai mahtavasti nypyt villavaatteista pois!!!Mistä saa? :o
  2. M

Mistä joulupukki?

Pitääkö lähteä kauppojen seiniä katsastamaan? Eka joulu kun tilataan pukki kotiin, viime joulu oltiin isovanhemmilla jonne olivat pukin tilanneet.
  3. M

Onko kenenkään tyttölapsella penkkareita ensi vuonna?

Kaappien perkaus meneillään ja löysin 9 vuoden takaiset omat penkkarivaatteeni... :ashamed: Enhän olekaan muutanut kuin n. 7 kertaa sinä aikana, mutta mummi toi kellaristaan joku aika sitten "minun kamoja". Voisin pilkkahintaan luopua vampyyri (nainen) asusta. Ompelijalla teetetty...
  4. M

Onko nämä ihan hyvät lahjat sisarusten lapsille?

Pojalle 8v. 3 Batman kalsarit Zarasta, pääkallokuvioinen t-paita (itse en tykkää, mutta poika tykkää), raidallinen kanvaasivyö. Tytölle 7v. Tummavioletti ohut neuletakki Lindex. Tytölle 8v. Vaalenpunainen pitsitereinen tyköistuva pitkäh. t-paita Lindexiltä, pörrösormikkaat ja 3 sukat...
  5. M

Mulla hetken kuva myös profiilissa, kasvot nimimerkille!

Mua alkoi huvittamaan kokeilla, onko täällä tuttuja :D
  6. M

Rikkaat "kierrättää" näin?

Käytiin kylässä mun tädin luona. Asuvat rikkaalla alueella, vauraassa ja kalliissa rivitaloyhtiössä. Olivat pitäneet siellä joku aika sitten talkoot. Perheet, joita sieltä on vuosien saatossa muuttaneet on jättäneet kellaritiloihin paljon tavaraa. Kaatopaikalle oli kuulemma lähtenyt monta ehjää...
  7. M

Mikä seisomalauta sopii ABC-yhdistelmiin?

Siinä se kysymys olikin! :)
  8. M

Vauva 5kk teki tänään ekat kakat pottaan!

Tästä voikin aloittaa kakkosen pottatreenin, esikoinen aloitti 7kk. Laitoin vauvan ehkä vartti syötön jälkeen ja minuutin saldo: kakat ja pissat :D Aloitti kiinteät kk sitten ja maha usein aika kovalla, kyllähän tuossa istuma-asennossa väistämättä helpommin kakka irtoaa kuin masullaan tai...
  9. M

Aargh, taas huomaa päikkäreiden merkityksen...

Lapsi 2.5v ei tänään nukahtanut päikkäreille. Normaalisti nukkuu jopa 3h. Oltiin menossa 16 kylään niin nukahti sitten autossa 30 minuuttia. Heräsi 15.30 eli ihan ok aika, siihen aikaan yleensäkin herää kun nukkuu pitkät unet. Tultiin kylästä 19 ja 20 oli sängyssä, huomenna hoitopäivä. No, on...
  10. M

Isän ja äidin unentarpeet...ikiongelma!

Riidelläänkö teillä siitä, kumpi saa nukkua enemmän? Onko erilaiset unitarpeet ja annatteko vuoroin toisen esim. viikonloppuisin nukkua pitkään? :wave:
  11. M

Kroppa kuin eläkeläisellä...kolottaa ja pakottaa...

Vauva nyt 5kk ja joka paikka paskana. Sama juttu esikoisen kanssa oli mutta silloin kävin salilla, nyt en ehdi enkä jaksa varsinkaan. Ei uskoisi mun olevan entinen kilpaurheilija ja aerobiccien ja spinningien ohjaaja!!! Selkä krakaa elhäältä ja alhaalta, hartiat ja niskat jumissa. Isäni kun...
  12. M

Kakkonen surkea nukkumaan öisin, esikoinen oli unelma...

Esikoinen nukkui ihan 2kk asti yöt TODELLA hyvin yhdellä aamuyön syötöllä (imetys) ja sen imetyksen jäädessä pois n. 8kk iässä, alkoi nukkumaan n. 20-07 pitkiä yöunia, + aina ja edelleen pitkiä ja hyviä päikkäreitä. Kakkonen oli syntymästään asti eri maata. Ei mm. ole kertaakaan, EI...
  13. M

Kotisiivousta Helsingissä, kokemuksia, suosituksia...???Hintoja?

Moikka, laittakaas mulle suosituksia ja noin hintoja. Pitäisi putkirempan päätteeksi tilata ekaa kertaa ikinä kunnon siivous ennen joulua + ikkunoiden pesu. Peseekö noi siivousfirmat myös ikkunat? :flower:
  14. M

"mulla on hieno pippeli!"

Sanoi 2v äsken kun puhuttiin navoista ja miten vauvoilla on masussa napanuora ja sitten niille tulee hieno napa. Tähän jatkumona poika totesi hänellä olevan myös hieno pippeli. Toivottavasti on yhtä itsevarma sukukalleudestaan 20 vuodenkin päästä! :D
  15. M

Muita äitejä, joilla lastevaateostomania?

Jotain tarvetta mä sillä tyydytän. En osta tarpeeseen vaan ostan ostamisen ja omistamisen ilosta. Onneksi ostan paljon kirppareilta ja kavereilta ja täältä ja myynkin sitten kun kyllästyn tai jää käyttämättä (tosin siinäkin pihtaan kun ei muka raaskisi luopua). Kaapit on NIIIIN täynnä ja...
  16. M

Voiko multa olla maidontuotanto loppumassa?

Ja mä tiedän, että sen ei pitäisi loppua joten en halua vastauksia : ei se lopu, imetä, imetä imetä! Vauva on 5kk ja aloitti kiinteät vähän alle 4kk ja niitä saa nyt 4x päivässä + illalla velliä. Imetyksiä suunnilleen näin: yöllä 1-2 kertaa aamulla herättyään aamusose ekojen unien...
  17. M

Miks mua ärsyttää toi "meidän perhe"-lehden perhetarina taas...

Ehkä mä oon niin keskiluokkainen, mutta mua rasittaa kamalasti noi ainaiset stoorit perheistä, jotka elävät tyyliin vuoden ilman muovia tai asuvat jossain asuntovaunussa sadan lapsen kanssa ja nyt tää 9 hengen perhe kaksiossa - ihannointi. Asukoot kuka miten haluaa, mutta miksi sitä ihannoidaan...
  18. M

Monelleko lapselle "joudut" joululahjan hommaamaan?

Koko ajan raksuttaa, kelle kaikille lahjat on ja monta ostamatta. Onneksi osaan nykyään ostella pitkin vuotta lahjoja. Kummilapsia 4, sisarusten lapsia lisäksi 3, omia kaksi ja parin kaverin muksulle myös lahjat tapana ostaa / antaa (yleensä ostaa kun en oikein osaa askarrella paskarrella). En...
  19. M

Miten ne tullit menikään? Jos tilaan Gymboreesta?

Olen tilannut talvella kaverin kanssa puoliksi ja silloin hain paketin tullista ja maksoin siellä 18? (tilaukset oli reilu 100? muistaakseni) Miten saan etukäteen lasketuksi ne tullit kun ajattelin taas tilata parin kaiffarin kanssa vaatetta lapsille?
  20. M

Koska vauva kääntyy?

Ikää herralla 4,5kk ja muutamia kertoja kääntynyt vahingossa vatsalta selälleen, mutta selältä mahalle ei näytä edes yrittävän. Sätkyttää vaan jaloilla niin kovasti ees taas vauhtia, että liikkuu jopa pikkumatkoja eteenpäin niin. Mahallaankin yrittää enemmän vetää polvia vatsan alle ja nostaa...

Yhteistyössä