Hakutulokset

1. Mahvia

MAXI COSI MOBI

Hei, minkä verran vai saako ollenkaan turvavyön lukko nousta istuimen alustaa vasten? Kiitos vastauksista!
  2. Mahvia

Kuivaksiopettelu

Hiphei, meillä poika oppi yökuivaksi pari kuukautta sitten, oli vaan vaipat kuivat ja aamulla mentiin heti potalle ja jipiii, sinne tuli pissat. Pikku hiljaa oppi pidättään pissaa pitempään herättyään, siis n.5-10min. Nyt on sairasteltu, joten pissat alkanu taas enempi säännöllisesti lirahtaa...
  3. Mahvia

2v nukahtamisongelmat

Heips, nyt kaivataan vinkkejä ja kokemuksia nukkumaan menon suhteen. Meillä nukahtamiseen liittyvät ongelmat alkoi keväällä, kun kelloja siirrettiin. Sitä ennen lapsi meni nukkuun klo 20 ja heräs aamulla klo 6. Päikkärit oli 30-60 minsaa. Kellojen siirrosta lähtien on nukkumaan meneminen...
  4. Mahvia

Taaperon ruokailut, vinkkejä kiitos :)

Heips, nyt kaivattais kovasti vinkkejä ja neuvoja taaperon ruokailuihin (1v8kk). Tähän asti lapsi ollut todella hyvä syömään ja ruokaa mennyt todella hyvästi. Nyt viime aikoina, varsinkin sen jälkeen kun alettu opettelemaan itse syömistä, on ruokailu alkanut takkuamaan ja ruokamäärät jää...
  5. Mahvia

Talvirenkaat

Heips, näin syksyn ensimmäisinä pakkasaamuina tulee mieleen, et kenellä on jo talvirenkaat alla? Ja jos on niin missä päin Suomea asut? Itse tääl Oulun seudulla ja aamulla oli viel 9 aikaan pakkasta, nytkin vain 2 astetta plussalla ja tuli mieleen, et joko pitäis alkaa laittaan...
  6. Mahvia

Perhe-eläkkeen verotus%??

Saako kukaan lesken eläkettä tai lapsi lapsen perhe-eläkettä? Millainen on vero%, siis ei Kelan eläkkeille.
  7. Mahvia

Taaperoni mun ei suostu nukkuun päiväunia pinniksessä

Ei sitten millään.. Maks.20minsaa siel nukutaan, mut jos nukahtaa sohvalle esim. saattaa hyvinkin mennä reilu tunti, samoin äipän sängyssä jos sinne siirtää.. Joten ajatuksissa heivata pinnis menemään ja hommata jatkettava sänky tilalle. Kokemuksia? *muoks*
  8. Mahvia

Sukunimen vaihto äidin tyttönimeksi

Onkos kukaan vaihtanu omaa sukunimeään "vain" siitä syystä ettei tunne omaansa omaksi (0lipas hankalasti sanottu)... Eli itellä ajatuksissa itää se, että vaihtaisin omaksi sukunimekseni äitini tyttönimen. En ole naimisissa enkä ole ollut, eli tyttönimi vielä itselläkin käytössä. Mutta...
  9. Mahvia

G: Minkä ikäisena pinniksestä isompaan sänkyyn?

Eli siinä se tulikin. Ihan galluppi-mielessä kyselen.
  10. Mahvia

Nyt ottaa kupolista ja kovaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siis voi *kiroilee niin että maa tärisee* tuota Kelaa!! Se on ite tehny virheelliset päätökset ja nyt kun on VUODEN maksanu väärän päätöksensä mukaan, rupeaa selvittämään päätöstään ja TIETYSTI perii multa takaisin liikaa maksamansa asumistuen VAIKKA oon itse hakemukseen merkinny KAIKEN oikein...
  11. Mahvia

Juoksurattaat

Voiko juoksurattaiden kanssa tosiaan juosta? :D Onnistuuko, vai meneekö rahat hukkaan..
  12. Mahvia

Kantoreppu-kokemuksia kaivataan!

Olen kahden vaiheilla kumman hankkisin, Patapum paaperon vai Yamon.. Kumpi on isompi eli vois ajatella, et kooltaan isommankin lapsen ois hyvä siel olla? Kumpi helpompi pukee päälle tai ennemminkin kumpaan helpompi laittaa lapsi yksin eli kukaan ei ois jeesaamassa? Pystyykö kantamaan pitempää...
  13. Mahvia

Häälahjaksi rahaa, mut paljonko? Minimissään siis..

Paljonko ois soppeli antaa häälahjaksi rahaa? Varaa ei ole suuriin summiin, joten itse oon miettinyt, et onko 35-40 euroo ihan järjettömän vähän? Ennemmin antaisin rahana, kun ovat kauan olleet yhdessä ja talousjutut jne on jo kaikki. Ja ton summan voisivat sit käyttää vaikka johonki hankintaan...
  14. Mahvia

Patapum-kantoreppu

Heips, oisko kellään kokemusta Patapumin taaperon kantorepusta? Meil oli aiemmin käytössä BabyBjörn Active-rintareppu, joka oli hyvä, koska tuki selkää. Mutta taapero alko olla painorajan yläpäässä ja muutenkin alko loppuajasta rasittaa mun selkää, joten se annettiin pienemmälle serkulle...
  15. Mahvia

Suvaitsevaisuutta kehiin! :)

Heips, nyt kun on ollu aika murhamieliala esim. tuossa kaupan piltti-ruokien syöttämisessä vaaveille, niin ajattelin aloittaa suvaitsevaisuus-keskustelun. Ne, jotka jaksaa/haluaa tehdä kaikki ruokansa lapselleen itse, niin nostetaan heille hattua siitä. Hienoa! Ne, jotka käyttää oma...

Yhteistyössä