JIPPII!!!! Sain sektion!!! Eli meidän tyttö syntyy kahden viikon päästä perjantaina, eli 20.4. :) Jos synnytys lähtee käyntiin aikaisemmin (kuten vähän merkkejä on ollut), niin sitten leikataan heti päivystyksenä, avautumista yms. ei tarvitse jäädä odottelemaan! Ihanaa, kyllä putosi kivi...
Voi kun Rassella on ihana pikkuinen Myy :)
Tirlittan; voit uskoa, että myötäelän asiaa kanssasi. Samat fiilikset kun itsellä, ja sulla vielä tuhat kertaa isommat syyt olla eri mieltä lääkärin kanssa! Älä anna periksi, pyydä vaikka toisen lääkärin mielipide.
Kojo: mullahan tuli limatulppa jo...
Heippa!
Taaskaan ei tule uni, joten tännehän sitä sitten eksyin :)
Anopeista ollut puhetta. Valitettavasti mulla on anopin kanssa välit lähes poikki. Sellaista kohteliasta "Millainen sää ollut siellä" -puhetta voidaan vielä käydä, muuten en siedä ko. ihmistä silmissäni. Tultiin jotenkuten...
Heippa!
Kojo: se yksi plussa tulee jo siitä, että näytteeseen pääsee valkovuotoa tai muuta. Mulla on säännöllisin väliajoin se yksi plussa, ja sitten kun tekee kunnon alapesun ja ottaa uuden näytteen, niin plussaa ei enää tule. Yleensä siis kotona suihkun jälkeen saan ihan puhtaan näytteen...
Moikka, täällä sitä edelleen ollaan! Kiitos kyselyistä, en tosiaan itse ajatellutkaan että vielä olisi lähtö tullut :)
Supistukset loppui tuossa kahden - puoli kolmen aikaan viime yönä, tosin alkoivat nyt illalla uudestaan, nyt ehkä hieman lievempinä. Mulla on jotenkin tosi huono olo, päätä...
Hei!
Kiitos tuhannesti Tiitteräinen, että otit päivityshomman hoitaaksesi. Ja tuo oma syntyneet-osionsa on kyllä ehdottomasti paras tapa, sieltä ne on helppo tarkistaa. Pitäisikö synnyttäneet poistaa odotuslistalta? Näkisi sitten selkeämmin, ketkä vielä odottelee h-hetkeä.
Katsotaan missä...
Minusta ihanneisovanhempi:
- kunnioittaa vanhempien päätöksiä lasta koskevissa asioissa (säännöt yms.)
- on avuksi pyydettäessä tai tarjoaa apuaan, mutta ei suutu, jos ei juuri silloin saa lasta hoitoonsa. Hänellä saisi olla myös omaa elämää, eli aina ei tarvitse lastenlasten hoitoon ottamisen...
Hei ap!
Tuntemuksesi ovat ihan samoja kuin minullakin, minulla tosin on jo melkein 2 vuotias taapero ja edelleen miehen äiti on todella rasittava, kun ei ymmärrä, että haluan hoitaa lapseni pääosin itse/mieheni kanssa. Kylässä joskus käydään, mutta se saa luvan riittää. Vauvasta asti...
Hei!
Olettekin häippäisseet kerhoon, kuulumisia olisin käynyt lukemassa. Mutta pistäkää ihmisille terveisiä ja tsemppiä loppuaikaan + synnytykseen sinne kerhoon :)
Minä täällä silloin alkuvaiheessa siis joskus pyörin, siirryin sitten tuonne toukoisiin. Nyt on viikko 36 startattu ja ihan suht...
Minä ainakin sanon suoraan, että noin EI saa tehdä, äitiin (tai kehen kohdistuu) sattuu (tai tulee pipi) ja käsken pyytämään anteeksi. Anteeksi pyyntöön kuuluu myös halaus ja puhallus. Hyvin on toiminut jo 1,5 vuoden iästä, pyytää nyt anteeksi joskus koheltaessaan jo ilman, että pyydän tekemään...
Meillä välipalat vaihtelee todella paljon, ja riippuu myös vähän siitä, miten lounas on maistunut. Teen aika paljon salaatteja, ja meidän pojalle ne kyllä maistuu. Esim. kotitekoinen perunasalaatti, makaroni-kinkkusalaatti. Hedelmäsalaatti on erityisen mieleinen. Muuten valikoimaan kuuluu mm...
Meille ostetaan kanssa synttärilahjaksi toukokuussa 2 v täyttävälle pojalle polkupyörä sillä työntökahvalla. Tuntuu toimivan parhaiten ja kolmipyörän käyttöaika on niin lyhyt. Ja jos siinä on ne pyörät siellä edessä, niin tavallisella pyörällä ajon joutuu opettelemaan tavallaan uudestaan, kun...
Toimi tosiaan hyvin vauvaaikana, mutta nyt ei melkein 2 v:n kanssa enää pidä hajua kuin pari päivää. Me myös ravistellaan kakat pönttöön. Mutta parin päivän välein on tosiaan tyhjennettävä, tai alkaa haisemaan. Meillä vaikuttaa kyllä varmasti myös se, että roskis on lattialämmityksellä...
En ole käyttänyt kuriksia reiman kanssa, tosin meillä siis kävelevä tapaus, ei konttaile leikeissään juurikaan. Edellistä haalaria käytettiin n. 7 kk, kun talvi oli niin leuto, eikä mennyt miksikään vaikka ei käytetty kuriksia.
HUOM! Kaikki reimat ei ole rumpukuivattavia, eli tarkista...
\
Anteeksi kovasti, mutta en halua käyttää tytöllä tummansinistä haalaria, jossa on joku auton kuva. Makuasioita...Mieluummin siis ostan nyt mahdollisimman unisex-värisiä vaatteita, kuin että joutuisin ostamaan tytölle sitten kokonaan uudet haalarit.
Ja mitä tulee tähän reimatec-keskusteluun...
Meidän poika käyttänyt 26 koon talvikenkää n. 1,5 vuotiaasta. Pienempään ei mahtunut villasukka. Mutta kenkien koot vaihtelee kyllä ihan hirveästi merkin mukaan, ja meillä on pojalla tosi leveä jalka, eli joudutaan ostamaan jalan pituuteen nähden aika isoja kenkiä.
Eilen kävin katsomassa ja kaikkea löytyy maan ja taivaan välillä. Halvimmat taisi olla 29,90 (Lotta ja Lassi, Cittarin oma malli?), Remuja, Lassiteciä (60 e), jne. jne. Kalleimmat oli 100 euron pintaan. Sinne siis vaan katsomaan oman cittarin valikoimaa, nehän vähän vaihtelee.
Itse päädyin...
Mulla on taas toisinpäin. Rakastan olla kotona, ja tunnen taas sitten siitä syyllisyyttä, ettei ole mitään kiinnostusta töihin paluuseen. Ja mies motkottaa, kun puhun pitkän kotihoidon puolesta. Olen kuulemma vain työtävierastava ja laiska. Olen ollut kotona nyt maaliskuusta 2005, ja aion olla...