Minulla on jo ollut mielessä, etten haluaisi tämän (toisen) raskauden jäävän viimeisekseni, mutta mieheni on ollut tähän mennessä sitä mieltä, ettei meille enää kolmatta...
No, kysyn häneltä tuossa viiden vuoden päästä uudestaan :/
Nyt rv40+3
Mulla esikoista käynnistettiin rv42+0 alkaen kolmen päivän ajan 6:lla cytotecillä ja tulosta ei tullut - ei ainoatakaan supparia eikä kehitystä kohdun suulla / kaulalla... Lopulta lääkäri päätti kiireellisestä sektiosta.
:wave:
Vauvanvaatteista vaahtosinkin jo tuolla odottajien palstalla, kun ei meinaa semmoisia neutraaleja värejä löytyä kaupoista. Esikoispoikamme on jo siinä iässä, että värejä pitää olla ja niitä hän on saanut. Perusväreistä keltainen, oranssi punainen ja vihreä ovat suosikkeja ja housut ovat yleensä...
Hei!
Ensisynnyttäjiä pidetään yleensä se kolme päivää, mutta polikliininen synnytys on mahdollinen seuraavien synnytysten kohdalla. Itse kysyin tätä asiaa Jorvissa kuukausi sitten ja siellä sanottiin, että kaksi tuntia synnytyshuoneessa vauvan syntymän jälkeen ja kuusi tuntia...
Esikoisemme syntyi kiireellisellä sektiolla Jorvissa ja hyvin pätevästi ne ainakin sen homman osasivat hoitaa - tuli vain meikäläiselle pienenä yllärinä, kun tarkoitus oli alunperin synnyttää alakautta.
Lapsivuodeosasto toimi kanssa hyvin - ainakin silloin ja mitä nyt kuukausi sitten kävin...
Hei!
Käväisin Jorvissa tuossa kuukausi sitten tutustumiskäynnillä ja kysyin polikliinisen synnytyksen mahdollisuutta, niin ainakin se opastanut kätilö sanoi, että on mahdollinen ja toteutettavissa, mikäli kaikki sujuu normaalisti. Lapsi pitää sitten muutaman päivän kuluttua käyttää...
No peesailen minäkin, kun en ole tutustunut kummassakaan raskaudessani käsitteeseen raskauspahoivointi. No, pientä etomista silloin tällöin, mutta ei mitään aamusta iltaan eikä illasta ammuun-öklöä...
No, minulla meni kanssa esikoisen lasketusta ajasta 18 päivää yli. Kolme viimeistä päivää käynnisteltiin ja kun YHTÄÄN MITÄÄN ei tapahtunut, leikattiin nuorimies kolmannen käynnistyspäivän iltana ulos...
Moi!
Ehdin jo tuossa pari tuntia sitten huokaista helpotuksesta, kun luin näitä juttuja eikä oma 3v 8kk ole vielä mitään vastaavaa keksinyt. Niin eikös äsken pihalle mennessä sitten tapahtunut.
Menimme esikoisen kanssa laskemaan mäkeä tuohon omaan pihaan, kun huomasin, etten ollut tarpeeksi...
Vanhin ystävyyssuhteeni on solmittu minun ollessani 8 päivän ikäinen (no, vitsi vitsi), Mutta tuolloin syntyi paras ystäväni ja vanhempiemme ystävyydestä johtuen olemme siis jo hyvin varhain olleet tekemisissä keskenämme.. :D
Hei!
Olen minäkin tainnut tämän jo muutamaan kertaan selittää, mutta tässä taas, ole hyvä!
Keväällä -01 olin jättänyt pillerit pois, kun aloimme mieheni kanssa lasta hankkimaan. Menkat tulivat ihan normaalisti ensimmäisen ja toisenkin kerran, mutta viikko toisten menkkojen jälkeen alkoi...
Sektiossa ongelmana on lähinnä se, ettei sen jälkeen noin vaan nousta pystyyn ja kävellä - ainakin itselleni oli hieman vaikeaa, vaikka leikkauksesta oli kulunut jo melkein vuorokausi - ja liikkeelle lähtöhän on se, joka pistää veren kiertämään paremmalla paineella. Toki myös leikkaus sotkee...
Tokanimeksi tälle kakkoselle ollaan antamassa ehkä sitä Eemiliä, mutta en usko, että tämä voi mitenkään olla vilkkampi, kuin tuo esikoinen - ainakin raskausaika on ollut todella huomattavasti rauhallisempi.