Meilä myös ollut Atarax käytössä jo 4-5 kk ikäisellä pahan allergian takia (reagoi ihollaan). Me myös annettiin vain yötä vasten, jotta yöunet saataisiin rauhotettua. Käytetään vieläkin silloin kun allergiat lehahtaa päälle. Kyllähän se hieman hirvitti antaa kolmiolääkettä pienelle, mutta iho...
Pää saattaa kumahtaa aika kovan kuuloisestikin maahan, mutta ei välttämättä ole vaarallista. Itse en ole ollut huolissani, jos lapsi joko huutaa kurkku suorana, tai jatkaa leikkimistä normaaliin tapaan pienen mietinnän jälkeen (harkitsee selvästi onko syytä itkeä vai ei).
Olisin huolissani...
Meillä esikoisen kanssa samanlainen jatkuva flussa ilman korkeaa kuumetta päätyi juuri tuohon infektioastma-diagnoosiin. Kesät olivat helpommat ja tavlet lääkityksellä. Kolmen vuoden pintaan meni ohi.
Nyt kuopuksella ollut koko talvi samanlaista. Käytin häntä hyvin herkästi lääkärissä (sama...
Niin, ja noista lääkäreistä. Tosiaankin monille joutuu lyömään nyrkkiä pöytään, kun he vähättelevät allergioita. Tosin helpommalla pääsee, jos vaan on mahdollista, niin etsii ymmärtäväisen ja osaavan lääkärin (esim. yksityiseltä) ja pitää siitä kiinni.
Kuulostaa maitoallergialta minullekin. Toivottavasti jää pelkään maitoon, mutta jos löytyy enemmänkin allergioita, niin tuo ehkä pähkäily tulee olemaan osa elämäänne jonkin aikaa. En tarkoita viisastella, vaan antaa voimia tuleviin koitoksiin.
Minun oli itse vaikea kestää sitä tilannetta, että...
Olen törmännyt muutamaan eri käytäntöön. Selvästi huomaa, että varsinkin julkisella puolella pyritään välttämään apteekin maitojen käyttämistä yli 1-vuotialle, jos ravinto on muuten monipuolista. Ts. kaikki ruoka-aineryhmät on edustettuina, ja vielä monipuolisesti. Esim. vaikka kotimaiset viljat...
Meillä on kaksi lasta, esikoinen ollut aikanaan päivähoidossa "vastustuskykyä keräämässä" ja kuopus taas koko ikänsä kotihoidossa (1 v 3 kk). Meillä kanssa kiersi milloin mitäkin koko tämän alkuvuoden. Tammikuussa kun alkoi, niin maaliskuun lopulla syötiin viimeiset antibiotit. Lääkärillä...
Meillä alkoi siinä 1,5 kk iässä pientä uhmailua. Mutta jälkeenpäin katottuna itse Uhma ajoittui siihen 2 v 3kk - 2 v 6 kk. Ja se aika oli kaameaa! :p Kyllä se vaan pitää paikkansa mitä ne kasvattajat sanoo, uhman kanssa pärjää säilyttämällä malttinsa, olemalla johdonmukainen ja sitkeydellä...
Meillä oli myös valvottu lähes vuosi putkeen. Tiedettiin kyllä, että meillä on moniallerginen lapsi, joten alussa heräilyt selittyivät sillä. Saatiin kuitenkin omasta mielestä allergiat kuriin, mutta heräämiset jatkuivat. Milloin ajateltiin, että syy on flunssassa, milloin hampaissa jne. Lopulta...
Voipi olla, että liittyy ikäänkin. Tutin pois ottaminen saattoi laukasta sen, mikä olisi tullut eteen ehkä hieman myöhemmin. Olen kuullut monelta taholta tarinoita siitä, että ennen niin helposti nukahtaneet lapset alkavat "temppuilla", kukin tavallaan, siinä 1,5-2 v. vaiheilla. Tilanne yleensä...
Jos kasvot menosuuntaan istuttaessa lapsi kiinnitetään istuimeen auton turvavöillä on tuo 15 kg tietääkseni tarkka raja. Ilmeisesti sen alle painava lapsi ei välttämättä aiheuta auton turvavyön lukittautumista kolaritilanteessa. Näin meillä ainakin on Britaxin isommille tarkoitetussa istuimessa...
Meillä kanssa oli juuri 2,5 v kohdalla esikoisen kanssa vaihe, kun uni takkusi, oli sitten kyse päiväunista tai yöunista. Päiväunet kestivät max 1 h silloin harvoin kun niitä usean tunnin yrittämisen jälkeen nukuttiin.. Yöunille mentiin 21-22.30 ja aamulla herätys oli yleensä kuitenkin 7-7.30...
En ole lukenut koko ketjua, mutta ajattelin kuitenkin laittaa muutaman mietteen, jota itse pohdin kuopuksen la:n lähestyessä. Meillä esikoinen oli kevään loppuun asti päiväkodissa osa-aikasella paikalla. En pode siitä huonoa omaatuntoa, vaikka jonkun paikan ehkä veikin. En ota kontolleni sitä...
Mulla on yksi tuttu, jonka 1,5 vuotias tulee toimeen riisimaidolla. Tietääkseni on neuvolankin mukaan ihan ok. Hänellä on myös muita allergioita, mm. kaura. Siitä syystä riisimaito.
Meillä taas sanottiin maitoaltistuksessa, että kaikki reaktiot, jotka tulevat viikon sisällä luetaan allergiareaktioiksi. Reaktion suuruudesta sitten kait riippuu, kuinka allerginen on. Eli minustakin kyllä kuulostaa vahvasti maitoallergialta!<br><br>
Juu, kyllähän se almiron suurimmalle osalle sopii. Eli siitä kannattaa aloittaa. Mutta en minäkään oikein uskonut, että voitaisiin kuulua siihen 2%, jolle ei tuo almironkaan sovi. Eihän meidän perheessä muutenkaan esiinny pahemmin ruoka-allergioita.
Ja sanopa lääkärikin (kunnallisessa, kun...
Meillä oli hieman vastaavanlainen tilanne jokin aika sitten. Ei voitu olla oikein varmoja, johtuuko oireet rintamaidosta vai kokeilussa olleista korvikkeista. Näytti enemmin siltä, että johtui rintamaidosta.
Lääkärin kanssa jo juteltiin, että jotta varmuus saataisiin, niin laitettaisiin tyttö...
Kehottaisin myös ottamaan yhteyttä lääkäriin, ja mielellään aika nopeasti. Meillä tytölle ei sopinutkaan apteekin korvikkeesta se yleisempi Almiron peptidi, joten joudutaan käyttämään Neocatea. Tässä hinta vaan on sen 57 ? 2,7 l, eli aikasta kallista. Jotta saatiin Kela korvattavuus (72 %...
\
Minua kiinnostaa kovasti tämä sama asia. Meilläkin on hakusessa sopiva korvike, ja olen aika hukassa näiden vaihtoehtojen kanssa. Ovatko nuo almiron pepti, nutrisoija ja nutramigen jotenkin samalla tavalla valmistettuja, mutta eri valmistajien?
Meillä on todettu altistuksella (lääkärissä)...
Meillä tyttö meni päiväkotiin viikkoa vajaa vuoden ikäisenä. Alusta asti on sujunut oikein hyvin. Ei mitään ongelmia. Hän oli alle 2 vuotiaiden ryhmässä (pitkäs aikaa kokeilivat "vauvalaa"), 9 lasta ja 2 hoitajaa + harjoittelija. Tosin hän on luonteeltaan sellainen rauhallinen, aurinkoinen...