Hakutulokset

1. M

koska ja miten....

Meillä siirryttiin pikku hiljaa 1 vuoden jälkeen käyttämään päivällä nokkamukia. Kun tyttö tottui siihen, otettiin myös iltapullon sijasta käyttöön iltanokkamuki. Meillä on käytössä Avent pullot, joten pullo pysyi samana, tuttiosan tilalle vaan laitettiin nokka. Tyttö hyväksyi yllättävän...
  2. M

minua vähän suututtaa...(tutista)

Meillä kanssa 1,5 v tyttö ja syö tuttia nukkuessaan. Joskus ennen vuoden vaihdetta mekin ajateltiin, että voisi yrittää "vierottaa" tutista. Neuvolassa taas meille sanottiin, että ennen 1,5 vuotta vieroitus on helpompaa, sen jälkeen vaikeampaa. Ilmeisesti osaa jotenkin kiintyä paremmin tuon 1,5...
  3. M

turvaistuin kumminpäin?

Tosiaan, pelkkä pituus ei tarkoita sitä, että mahtuu istumaan selkä menosuuntaan. Siihen vaikuttaa auto, mille paikalle istuimen saa laitettua kiinni, tarvitseeko esim. apukuskin paikalla mahtua istumaan ollenkaan/tunti tolkulla ym. Kyllä sitä vaan kaikkea pitäisi osata miettiä jotta juuri...
  4. M

turvaistuin kumminpäin?

Me kanssa mentiin kauppaan ostamaan varmasti selkä menosuuntaan olevaa istuinta kun tyttö oli n. 10 kk. Kaupasta lähdettiin takaisin vain kasvot menosuuntaan oleva istuin mukana. Myyjää ei meidän tapauksessa syyttää, ei olisi esitellyt koko istuinta meille, mutta me alettiin itse kyselemään...
  5. M

Miksi pitää odottaa vauvan yrittämistä

Ikäkriisiä saattaa myös olla mukana, mutta varmaan myös muutakin. Omat kokemukseni kertovat, että välttämättä ei kannata odottaa. Itse olen yhden lapsen äiti (olin 28 kun tyttö syntyi), en ole koskaan ajatellut hankkivani isoa katrasta, joten en ole potenut mitään ikäkriisejä. Mutta lapsen myötä...
  6. M

kielikylpy

Mulla ei ole kokemuksia kielikylvystä, uskoisin, että se on sinällään ihan hyvä juttu (varsinkin vahvasti kaksikielisillä alueilla). Mutta joskus aikaa sitten muistan lukeneeni, että vanhempien ei pitäisi puhua lapselle muuta kuin omaa äidinkieltä. Vaikka olisi hyväkin vieraissa kielissä, niin...
  7. M

Äidit jotka kotona mutta isompi lapsi hoidossa,apua kaipaan!

Huh, huh, lyhyesti ja ytimekkäästi totean. Vanhaa tuttua tavaraa koko viestiketju, puolesta ja vastaan samoilla perusteluilla. Mikseivät ihmiset jo ymmärrä, että olemme erilaisia, arvostamme eri asioita, elämäntilanteet ovat erilaisia, asuinympäristöt erilaisia... Tästä johtuu, että kaikki...
  8. M

Kertokaa lahjavinkkejä!!

Meillä on tykätty kovasti kirjoista. Vaukirjoista saatavat pahviset luukkukirjat ovat olleet todella suosiossa (tosin en tiedä myydäänkö näitä muualla kuin tässä kirjakerhossa ja siinä suositusikä taisi olla 8 kk=> näille luukkukirjoille). Samoin samasta paikasta tilattu pehmeä kirja, jossa...
  9. M

päivähoidosta

Sannalle vielä tuosta päiväkodissa oppimisesta. Itse en usko täysin siihen, että tytön oppiminen perustuu kovaan kuriin päiväkodissa. Ehkä vanhempien lasten kohdalla tämä onkin ainakin osaksi totta (tarhasta rippuen, tietysti). Oman lapsen tuntien, hän on kova tarkkailemaan ja seuraamaan muita...
  10. M

päivähoidosta

En sinällään halua alkaa keskustelemaan siitä, miksi joku vie lapsen hoitoon, ja miksi joku taas ei missään tapauksessa vie. Se on jokaisen oma asia. Mutta kerron tässä vain meidän tarinan. Meillä on vasta yksi lapsi, nyt 1 vuotias tyttö. Hän on ollut kohta kuukauden verran päiväkodissa lähes...

Yhteistyössä