eipä se tule ennenkuin on tullakseen. mutta harvoin vaavit masussa on kouluikään asti :hug: mulla ei ollut mitään muista ennusmerkkejä kuin limatulpan irtoaminen sisätutkimuksen jälkeen (synnytys alkoi 12h kuluttua).
mua kanssa se pelotti mutta välilihan leikkaus oli pikkujuttu. älä sitä turhia jännitä. mieluummin se leikataan kuin repeää :hug:
ps. jotkut sanoo että öljyämällä/venyttämällä välilihaa voi sen estää. mulle se ei kyllä toiminut...
ensinnäkin ISO :hug: totta kai jokainen synnyttäjä taatusti pelkää kipua (ja täysin kivuttomia synnytyksiä ei taida olla olemassa...) mutta kipuherkkänä voin sanoa että se synnytyskipu on aivan erilaista kuin mikään muu kipu. mä sain kipulääkettä kun vaan asiasta sanoin, tosi nopeasti ja...
eiköhän se ole ihan normaalia että on eriparirinnat. mulla ainakin toinen tuottaa koko ajan enemmän, se on tytön "lempitissi". toisaalta tämä lempitissi on myös herkempi ärtymään jne. ja ihan ennen raskauttakin olivat erikokoiset.
ootko miten pitkään imettänyt? mulla teki aluksi tosi kipeetä ja meni rinnanpäät aukikin. tytöllä oli niin pieni suu ettei saanut kunnon imuotetta. Bepanthenia (ei tartte pestä pois, ei myöskään Lansinohia mikä auttaa toisille paremmin) laitoin koko ajan ja pidin ilmakylpyjä. välillä pidin myös...
hei, sisko otti äitini mukaan synnytykseen. meille sanottiin valmennuksessa että jos synnyttää ihan yksin, siis ilman tukihenkilöä, kätilö ei poistu synnytyssalista. luultavasti sen takia että tukihenkilö on sekä tukemassa tarvittaessa että painamassa "paniikkinappulaa" jos tarvitsee. itselle...
:wave: täällä kanssa yksi. tosin jo ennen raskautta olin pyöreä mutta nut on toi vatsanahka ihan löysänä. ja tissit kun vielä imetän on isot, saa nähdä kuinka käy kun lopetan. mutta ei mua niin kauheasti oma ulkonäkö haittaa. tämän kropan kanssa osaan elää. ainakin vielä nyt :D :hug:
mulla oli kaikki tyttöön täsmäävät "vanhan kansan merkit" ja ihan tyttöolo. isäntä taas meinasi sinnikkäästi että poika tulee. nyt tuossa vieressä tuhisee meidän peikkotyttö.
äitiyden mitta ei ole alatiesynnytys tai imetys. vaan rakkaus lapseen ja kaikkien onnellisuus. tollasia inhottavia kommentteja varmasti kuulee, ikävä kyllä :hug:
moimoi ja onnittelut vielä tulevasta vauvasta =)
meillä tuo rinsessa syntyi 39+3 viikoilla. pari viikkoa aiemmin alko tuntumaan liitoskipuja, supistuksia mulla ei ollut koko raskauden aikana. sunnuntai-iltana huomasin että limatulppaa alkoi irtoamaan ja kun maanantaina oli TAYSissa ultra...
1. Miten imetätte yöllä?
2a. Vuotaako teillä rinnat yöllä?
2b. Miten suojaatte vuoteen?
3. Kuinka usein imetätte yöllä?
1.makuultaan, tyttö nukkuu perhepedissä. yleensä syötän samalta kyljeltä molemmat tissit jos tarvitsee.
2.a. ei vuoda enää. aluksi oli liivinsuojuksia/rätti vieressä jolla...
aivan törkeätä :hug: toivottavasti mieli paranee pian. puhu ihmeessä miehen kanssa että toi loukkasi sua. en meinaan yhtään ihmettele. itse olisin hyppinyt seinille ja heittänyt "kaverin" ulos samantein. eikä olisi tarttenut vähään aikaan tulla.