Hakutulokset

1. ansa1981

alastomuus ongelmana

mä synnytin TAYSissa ja koko ajan oli sairaalan kaapu päällä. alasti en ollut salissa enkä muuallakaan kuin suihkussa =) toisaalta, alasti ois voinut olla helpompaa kun oli kaiken maailman piuhat epiduraalin, oksitosiinin ja ravintoliuoksen takia...
  2. ansa1981

ihmetyttää

meille sanottiin ihan samaa valmennuksessa. ja kehotettiin juksaamaan ettei vedet ole menneet vaikka olisikin... mukaan myös kannattaa ottaa sellanen muovitettu frotee mitä saa äippäpakkauksessa. itte sain kyllä toisen kyydin ja olihan se aikamoinen näky, penkillä frotee ja pyyhe ja mulla...
  3. ansa1981

rintapumpuista

mulla on seka Aventin että Ainun käsikäyttöiset sattuneesta syystä. tykkään kyllä Aventista enemmän ja sille heruukin (kun on heruakseen) enemmän, se on niin samantyylinen kuin vauvan imu. ostin käytettynä joten ei maksanu tuo Avent kovin paljoa =)
  4. ansa1981

Mikä on iso vauva.

no mun mielestä sanotaan yli 4,5kg ovat isoja. ja näin sanoi myös terkkari. sekä minä että sisko synnytettiin 4kg tyttöset, ei se ollut mun mielestä paha. toisin kuin tuttava joka pyöräytti 5,7kg pojan...
  5. ansa1981

Synnytyksen alkaminen

mulla ei mennyt maha sekaisin eikä oksettanut ennen kuin synnytys käynnisty. alkoi rv39 iltasella kun vedet lorahti vessan lattialle. pari viikkoa sitä aiemmin vauva laskeutui, oikean asennon otti jo rv26 minkä jälkeen ei edes kylkeään kääntänyt.. menkkamaisia kipuja oli just noi pari, kolme...
  6. ansa1981

Imetyksen ihmettelijöitä?

olen törmännyt juu... ja ihan omassa lähipiirissä, oman suvun puolelta oon jo ehtinyt kuulla tämän klassisen "kiinteitä nyt äkkiä kun vauva on niin PIENI". hohhoijaa. imetystukilistalta oon saanut paljon vertaistukea.
  7. ansa1981

Imetys

mulla meni nännit ihan auki asti imetyksen alussa ja vielä vähän myöhemminkin. kun tyttö oli parin viikon ikäinen, ei suostunu syömään rintakumeilla. mä rasvasin bepanthenilla, lansinohista ei ollut mulle apua. ja kuljin kotona aina toplessina. imetysten välillä kannattaa käyttää vaikkapa...
  8. ansa1981

TAYSissa äskettäin synnyttäneet

mä synnytin helmikuussa ja olin 2a-osastolla. kävin suihkussa niin että tyttö nukkui tai isä oli sylittelemässä vauvaa. mulla oli pari ekaa päivää verenpaine todella korkea, vauva nukkui pari yötä hoitajien taukohuoneessa. hoitsut sitä itse ehdottivat että sain nukuttua. ekana ynä olin myös...
  9. ansa1981

Lapsivettä vai valkovuotoa?

mulle sanottiin että kyllä sen huomaa kun on lapsivettä, se ei meinaan tihku vaan sitä tulee enemmän jos alkaa tulla. mulla ittellä kyllä meni loiskahtaen vedet, mutta se oli ihan selkeästi vaaleanpunaista, ei kellertävää tai valkoista. joillakin terkkareilla on myös niitä testilappuja millä voi...
  10. ansa1981

Imetys

meillä menee myös korviketta,mutta vain noin 60 milliä kaksi kertaa päivässä. kun kotiuduttiin, piti antaa lisämaitoa joka syötön jälkeen, nyt siis harvemmin. samoin tuossa kuukausi sitten piti anta pari desiä päivittäin, nyt vähemmän. ja tyttö 2kk vanha. tota, mä siis en osaa neuvoa miten...

Yhteistyössä