Omat vanhempani olisivat aina valmiita auttamaan ja asuivatkin ihan lähellä, mutta nyt ovat jo molemmat kuolleet :'( .Appivanhemmiltakin saa kyllä apua, jos se heille sopii.Jouluna tahtovat meidän olevan heillä yökylässä.Asuvat melko lähellä ja niiden kesämökki on vajaan kilometrin päässä...
Kyllä meillä saa salkkarit katsoa.Pienempiä se ei kiinnosta ja isommille siinä ei minusta ole mitään outoa.Kyllä noita homopareja ihan oikeestikin näkee ja olen sen lapsilleni selittänyt.Pienemmät ei ehkä selitystä ymmärrä, mutta ymmärtääköhän silloin asiaakaan ihmetellä.Huumeet on asia johon...
Kyllä minusta helpointa ja turvallisinta on synnyttää alakautta.Leikkaukseen kuuluu aina leikkauksen riskit ja toipuminen on alakautta synnyttäneellä yleensä nopeampaa.
Viimeksi kesti viisi tuntia limatulpan irtoamisesta vauvan syntymään.Aina on kuitenkin vauva vuorokauden sisällä syntynyt.
Olisi kiva kuulla miten niillä joilla on mennyt esim. viikko niin onko se toistunut muissakin raskauksissa?
\
Mä en kyllä usko, että ne kaverit olisi tärkeämpiä kuin omat vanhemmat ja yhdessä kotona vietetetty aika.Mitä vähemmän ja mitä vanhempana sen parempi,pätee minusta näihin vain kaveriporukoissa vietettyihin aikoihin.
\
Me pyrimme AINA siihen että sängyssä ollaan klo 20.00.Noin puoli tuntia siitä eteenpäin luen satuja ja sitten nukkumaan.Yleensä myös itse olen niin väsynyt jo silloin, että uni maittaa hyvin.Meillä muuten vanhin jo(?) 12v.Se kyllä lukee omaa kirjaansa, mutta 20.30 sammutetaan valot.Eikä...
Meillä on kaikki 5 lasta luopuneet säännöllisistä päiväunista ollessaan 2v.Olen toisina päivinä, kun ulos päin näkee, että väsyttää, mennyt sängylle "lukemaan" ja silloin uni on voittanut.Toisina päivinä taas näkee heti, että nukutusyritys olisi turha vaiva.Ja hyvin on iltaa asti mennyt.
Jos sairaalaan on tarvittaessa todella lyhyt matka ei kai kotisynnytystä mikään estä.Mulla on sairaalaan matkaa n. puoli tuntia enkä uskalla ottaa riskiä.
Meillä on viisi lasta (ja kuudes tulossa). Mies päivät töissä illat kotona ja minä päivät kotona ja illat töissä.Kotityöt teen aamupäivällä.Sitten laitan ruuan ja syömme noin klo 13, jolloin myös 2 lasta tulee koulusta kotiin. Kaksi nuorimmaista on vielä vallan kotona(tai toinen käy 2 kertaa...
Jos ei vaatteet mene päälle jää kotiin.Ei ne yleensä halua yksin jäädä.
Meillä ei pukemisesta ole kyllä ongelmaa tullut.Ei edes noiden isompien kanssa.Pitää olla vanhempi ja päättää mikä käy mikä ei.Voi olla ,että aluksi tulee itsellekin paha mieli, mutta loppujen lopuksi lapsi haluaakin olla...
No tähän ei tietysti voi kukaan vastata sun puolestasi, mutta ihan pakko sen verran kirjoittaa, että...
Tuolla monet ehdottaa töihin menoa sillä verukkeella, että saisi aikuista seuraa yms niin sitä aikuista seuraa saa kyllä muista kotiäideistä(tai-iseistä) ihan riittävästi.Kaikki kun ei niin...